mboost-dp1
Folding Home... kur mod kræft?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Folding@Home
Det med at "folde proteiner" som kan finde en kur mod f.eks Alzheimers... kan det også hjælpe med at finde en kur mod kræft?
Som f.eks beskrevet på denne side:
http://www.danbbs.dk/~sylte1/side25.html
For så skal jeg da have mig tilmeldt.
Som f.eks beskrevet på denne side:
http://www.danbbs.dk/~sylte1/side25.html
For så skal jeg da have mig tilmeldt.
Q: What happens if proteins don't fold correctly?
A: Diseases such as Alzheimer's disease, cystic fibrosis, BSE (Mad Cow disease), an inherited form of emphysema, and even many cancers are believed to result from protein misfolding.
A: Diseases such as Alzheimer's disease, cystic fibrosis, BSE (Mad Cow disease), an inherited form of emphysema, and even many cancers are believed to result from protein misfolding.
Kan ikke husket stedet, men mener de havde fundet et protein, hvis misfoldning var skyld i over 50% af alle tarmkræft tilfælde man kendte til.
Så jow, foldning af proteiner kan også finde ud af mere om andre type sygdome, som eks. kræft.
Der stod tilmed også at protienet misfoldede når vi mennesker kom ud for en bestem type stråling, i for store mængder. Man havde tilmed fundet ud af at man kunne hjælpe imunforsvaret imod denne misfoldning, ved hjælp af et særligt stof, der gjorde at imunforsvaret var bedre til at forbygge og stoppe forkert foldning i tide, på nettop dette protein.
De sidste 50% af tilfældende skyldes dog ikke dette protein, så foldning kommer nok ikke til at 100% kurere alle former for kræft, men nu for vi se :)
Så jow, foldning af proteiner kan også finde ud af mere om andre type sygdome, som eks. kræft.
Der stod tilmed også at protienet misfoldede når vi mennesker kom ud for en bestem type stråling, i for store mængder. Man havde tilmed fundet ud af at man kunne hjælpe imunforsvaret imod denne misfoldning, ved hjælp af et særligt stof, der gjorde at imunforsvaret var bedre til at forbygge og stoppe forkert foldning i tide, på nettop dette protein.
De sidste 50% af tilfældende skyldes dog ikke dette protein, så foldning kommer nok ikke til at 100% kurere alle former for kræft, men nu for vi se :)
mener det som den hjemmeside linker til leder decideret efter kræft, hvor folding@home mere leder bredt.
Ja, den linker til http://www.intel.com/cure/ hvor programmet skulle være, men den side eksisterer ikke mere, og har prøvet at søge lidt på Intels hjemmeside, men synes ikke lige jeg kan finde programmet.
http://www.grid.org/projects/cancer/
Findes dog kun i en windows udgave
Realt gør de 2 ting det samme, hvor den ene bare søger efter gennerale misfoldninger, hvor den anden søger efter misfoldninger kun vedrørende kræft.
Findes dog kun i en windows udgave
Realt gør de 2 ting det samme, hvor den ene bare søger efter gennerale misfoldninger, hvor den anden søger efter misfoldninger kun vedrørende kræft.
Hvad hvis det er ens egen maskine? Får man en premie eller er det bare for sjov og velgørenhed?
Og det er vel stanford univerity USA der står for det her?
Tænkte nu mere pga de jo har røven fuld af penge :D
Og det er vel stanford univerity USA der står for det her?
Tænkte nu mere pga de jo har røven fuld af penge :D
nej du får ikke noget, og som sådan tror jeg heller ikke man kan tilskrive et resultat til en enkelt maskine. Så enkelt er det vist ikke :D
Men du kan hjælpe verdenen med at analyserer en masse data som ellers ikke ville blive analyseret, og måske kan denne analyse sammen med en helt masse anden forskning endag hjælpe på mange af de problemer vi har idag...og måske ikke.
Men du kan hjælpe verdenen med at analyserer en masse data som ellers ikke ville blive analyseret, og måske kan denne analyse sammen med en helt masse anden forskning endag hjælpe på mange af de problemer vi har idag...og måske ikke.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Folding@Home
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.