mboost-dp1

Manuel service install

Gå til bund
Gravatar #1 - x3me-brain
19. aug. 2004 11:33
Hvordan kan det egentlig være at den manuelle metode til service install ikke er beskrevet i FAQ'en? Det er jo ikke fordi det er særlig svært. Man skriver bare:

sc create foldsvc1 binPath= " -svcstart " start= auto DisplayName= "Folding@home Service"

Og så skal man selvfølgelig have sagt nej til automatisk service install i version 5. Man skal alligevel bruge sc til at rette binPath for at få sine "custom arguments" med.
Gravatar #2 - Jace
19. aug. 2004 17:58
Hvad siger du man skal gøre for at så sine argumenter med? - Jeg leder nemlig efter en måde at gøre det på :)

Forklar hellere lidt for meget end lidt for lidt :) - Det kan jo være der sidder nogle n00bs derude, som gerne vil have installeret en service... hehe :)
---
Gravatar #3 - x3me-brain
23. aug. 2004 14:19
Der er åbenbart smuttet noget i mit indlæg. Det så jeg ikke lige.
binPath parameteren er den kommandolinje, der køres når servicen starter, så for at installere en service med FAH liggende i C:\FAH\ vil jeg skrive (i en kommandoprompt):

sc create foldsvc1 binPath= "C:\FAH\FAH500-Console.exe -svcstart -forceasm -advmethods -local" start=auto DisplayName= "Folding@home Service"

Det vil oprette en service der refereres til som foldsvc1 internt, og vises som "Folding@home Service" i GUI service manageren. Jeg kalder den foldsvc1, da den så kan nummereres til et multi CPU system.

Under binPath er den eneste påkrævede parameter -svcstart, da den fortæller FAH at den kører som service.

Jeg bruger start= auto for at få servicen til at starte ved hver genstart. Det vil dog ikke starte servicen lige efter installation. For at starte servicen uden genstart skriver man:

sc start foldsvc1

For mere info om sc kan man skrive sc /? eller sc create. Det sidste gælder for alle de kommandoer sc godtager.
Gravatar #4 - Jace
23. aug. 2004 19:21
Tak for det :)
--
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login