mboost-dp1

User ID: 4D666BE974D4A68E - Hvad betyder det?

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
9. sep. 2004 18:39
Hej kære med-foldere :)

Topic siger næsten det hele, men jeg fik den her besked da jeg startede klienten, og jeg synes ikke det plejer at være sådan... måske er det bare mig der ikke kan huske, ellers er de måske igang med at give hver enkelt computer et unikt ID, så man kan tracke hver enkelt computer i sine stats, og se hvor meget hver enkelt computer laver :) - Det kunne da være lækkert, og jeg ved at det er på deres TODO-list, derovre på Stanford, så måske? Anyway... her kommer loggen fra min opstart:

[18:33:15] - Ask before connecting: No
[18:33:15] - User name: .J.a.B.o.G. (Team 34688)
[18:33:15] - User ID: 4D666BE974D4A68E
[18:33:15] - Machine ID: 1
[18:33:15]
[18:33:15] Loaded queue successfully.
[18:33:15] + Benchmarking ...
[18:33:20] The benchmark result is 48

Hvad siger I til det?

Btw. nogen der kan slå den benchmark? :) Den er lavet på en P2-233mhz :)

Ses på grillen dér!

Mvh
Jace
Gravatar #2 - Sattie
9. sep. 2004 20:41
Mener at det er et unikt id, der gives til hver process der kører med den, og altså en metode for at bestemme hvad hver cpu laver. Dog har jeg ingen forklaring på hvordan man kan få tildelt et nummer før man endnu har været connectet til internettet, og meldt sig som folder.

Jeg har ihvertfald et unikt id på alle mine 200 maskiner, uden at kunne gennemskue hvordan den gennerere disse.

Hvis du finder en smart forklaring der kan retfærdigøre hvordan den kan give id numre uden at være connectet til internettet, må du da meget gerne skrive tilbage :)
Gravatar #3 - Jace
9. sep. 2004 21:14
Okay. Har dine maskiner fået et User ID, inden de er kommet på nettet? - Alle mine maskiner har været på nettet da jeg startede klienten op første gang, så jeg går da ud fra at de har fået det ID fra stanford. Men sådan skete det måske ikke hos dig?

Forresten... Så vil jeg meget gerne høre et uddybende svar fra dig, på det problem jeg stiller i denne tråd, da det lyder som om du ved hvad du snakker om :)

http://www.newz.dk/forum/item/31118/#first

Mvh
Jace
Gravatar #4 - Sattie
9. sep. 2004 23:45
http://forums.extremeoverclocking.com/showthread.p...

Do I need a different machine ID for each rig?
No. The machine ID referrs to the number of processors in a single rig, not the number of rigs in your farm. Each instance of FAH needs a different machine ID, but each rig can have the same machine ID.

Temmeligt enstydigt svar :)

prøv evt at ændre id.. der sker noget sjovt :)
1. point går til en bruger som ikke er dig
2. point går til anonym bruger, idet id ikke er registeret
3. du kan realt "snyde" med dit bruger id, så du kan få flere cpuer til at se ud som en cpu, når du aflevere resultater. http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=u... istedet for 210 aktive cpuer gennem sidste 50 dage, ville der stå kun stå en.
Gravatar #5 - Jace
10. sep. 2004 07:25
Det som du snakker om i starten, er "Machine ID" - Som bruges hvis man kører på en dual/HT maskine. Det er ikke det samme som "User ID". Men jeg tror jeg har fanget hvad det går ud på :=)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login