mboost-dp1
AHCI Acer 5520
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har problemer med at installere Windows 7 på en maskine, når jeg kommer til installationsmenuen hvor jeg skal vælge harddisk står der følgende i bunden: "windows cannot be installed to this disk. this computer's hardware may not support booting" - og der står yderligere at man skal tjekke BIOS, problemet er bare det er en bærbar, så det er meget basic hvad man kan ændre i, kan f.eks. ikke slå AHCI til eller fra, any clues ?
Jeg har (heldigvis) endnu til gode, at se en bærbar, hvor AHCI ikke kan sættes til compatibility mode. Nu tror jeg ikke lige at jeg har stiftet bekendtskab med den model, men er du sikker på at du har set ordentligt efter? De kan muligvis have kaldt det noget andet.
(bare glem det, selvfølgelig ved du det)
BurningShadow (2) skrev:Jeg har (heldigvis) endnu til gode, at se en bærbar, hvor AHCI ikke kan sættes til compatibility mode. Nu tror jeg ikke lige at jeg har stiftet bekendtskab med den model, men er du sikker på at du har set ordentligt efter? De kan muligvis have kaldt det noget andet.
Jeg har virkelige ledt med lys og lygte igennem BIOS men det er virkelig kun det mest basale man kan ændre
- HDD + BIOS password
- boot order
- boot options (D2D + F12)
men ikke en skid ellers
Prøv at slette alle partitioner på det drev du vil installere på, selvfølgelig kun hvis dataene kan undværes, marker derefter drevet og vælg installer.
Jakob Jakobsen (4) skrev:Prøv at slette alle partitioner på det drev du vil installere på, selvfølgelig kun hvis dataene kan undværes, marker derefter drevet og vælg installer.
Jeg har prøvet at fjerne både partitioner, formatere og whatnot ellers til at slette data, den nægter stadigvæk kategorisk, jeg er ved at være rimelig lost nu, for har aldrig oplevet den her fejltype før. Og har også tjekket efter om fejlen er på selve disken, ved at sætte en anden i, men ak nej, problemet er der stadigvæk
Nu begynder det da for alvor at blive interessant. Er det et ekstern DVD drev, eller et internt, der sidder på den selvsamme SATA controller, som den lige har påstået, ikke at kunne se?
BurningShadow (7) skrev:Nu begynder det da for alvor at blive interessant. Er det et ekstern DVD drev, eller et internt, der sidder på den selvsamme SATA controller, som den lige har påstået, ikke at kunne se?
Det er bare en ganske ordinær bærbar med en SATA harddisk og et DVD-drev (som givet vis også er af SATA tilslutning) jeg har fået formateret maskinen nu, kun fordi jeg havde en DVD med Windows 7 på (?!)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.