mboost-dp1

E-bogslæser, nogen ideer?

Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [3600158132]
8. jan. 2012 11:00
Kære Newz-folk,

Kæresten står og skal bruge en e-bogslæser og hun skal kun bruge den til at læse e-bøger (hva' fa'en er der galt med hende?), men det vil sige at mange fancy ting er ikke vigtigt. Prioteringen kommer her.

(0. Den må ikke være pink, lilla eller andre "homo"-farver)
1. Understøttelse af Mobipocket (*.mobi)
2. E-Ink
3. Pris
4. Batteri tid
5. Touch/Keyboard
6. Lager plads (ca. 2 GB er mere end nok plads)
7. Farve skærm (fås det som E-Ink?)
8. Design

Personligt har jeg kigget på en Kindle til 960 DKK efter fragt og moms.

En ven synes jeg skulle kigge på Sony Reader PRS-T1, men den ser ikke ud til at kunne læse Mobipocket-formatet og så starter den ved 1250 DKK iflg. pricerunner.

Nogen der har andre ideer til hvad jeg burde kigge på? Jeg har nok stirret mig lidt blind på Kindle, men det kunne være der var noget hun ville gå glip af.

På forhånd tak
Gravatar #2 - Zombie Steve Jobs
8. jan. 2012 13:58
Kindle er epic, imo, og det evige, globale gratis data er sweet, IMO.
Gravatar #3 - Slettet Bruger [3600158132]
8. jan. 2012 14:33
Så, Kindle Keyboard 3G har gratis data forbindelse overalt? Hvad kan man så med den forbindelse? Kan den surfe m.m.?
Gravatar #4 - Satai
8. jan. 2012 16:19
Jeg har en Kindle 4 (Den som du linkede til), hvad angår formater så kan man bare bruge Calibre til at konvertere desuden kan man hente bøger fra https://ereolen.dk/ (Bibliotekernes side) og bruge dem. På Amazon's side kan man også hente en masse gratis bøger.

Den kan varmt anbefales.
Gravatar #5 - Slettet Bruger [3600158132]
8. jan. 2012 19:17
Jeg har selv haft en Kindle 4 i hånden, den virker rigtig fin, samtidig så er den forholdsvis billig og så understøtter den også Mobipocket formatet, det er testet. Jeg synes personligt ikke jeg kan finde et bedre alternativ til en fordelagtig pris.

Med hensyn til ereolen.dk, så kiggede jeg lidt rundt, men jeg synes deres navigation og søgning er lidt skuffende. Da kæresten heller ej er med dansk-talende baggrund, så finder hun nok begrænset materiale derinde. Ideen med Kindle var samtidig lidt at der ville være nem adgang til Amazons bøger som ofte er engelske, blandt andet fordi det er forholdsvis svært at finde et godt udvalg af engelske bøger i Danmark.
Gravatar #6 - Brugernavn
8. jan. 2012 20:41
Vossen (3) skrev:
Kan den surfe m.m.?

Nej. Den kan kun downloade bøger m.m. fra amazon store. Surfing virker i nogle lande, men ikke i den europæiske udgave. Desuden har de nyere modeller ikke mobilt internet, med mindre du køber dem i en 3G udgave, hvor du selv skal smide et SIM kort i. Whispernet er dødt.
Gravatar #7 - Slettet Bruger [3600158132]
8. jan. 2012 21:23
Erwin Mac Fagdroid (6) skrev:
Vossen (3) skrev:
Kan den surfe m.m.?

Nej. Den kan kun downloade bøger m.m. fra amazon store. Surfing virker i nogle lande, men ikke i den europæiske udgave. Desuden har de nyere modeller ikke mobilt internet, med mindre du køber dem i en 3G udgave, hvor du selv skal smide et SIM kort i. Whispernet er dødt.

Okay, så synes jeg ikke det er værd at bruge ekstra penge på. Som det ser ud nu, så holder jeg mig til en Kindle 4.
Gravatar #8 - Brugernavn
8. jan. 2012 21:26
Vossen (7) skrev:
Okay, så synes jeg ikke det er værd at bruge ekstra penge på. Som det ser ud nu, så holder jeg mig til en Kindle 4.

Den ser også ud til at være et rigtigt godt køb. Jeg har en Kindle 2 og jeg er glad for den.
Gravatar #9 - Satai
9. jan. 2012 02:13
Erwin Mac Fagdroid (6) skrev:

Du kan GODT browse fra en Kindle 4 (WiFi), du skal bare være på et WiFi netværk (doh!). Det er dog en "experimental" feature, men skærmen er sort/hvid. Oplevelsen er dog ikke noget vildt, men det virker fint. Eksempel på browseren: http://i.imgur.com/90IVC.jpg (Denne tråd via min kindle, beklager den ringe billedkvalitet)
Gravatar #10 - Brugernavn
9. jan. 2012 08:01
Satai (9) skrev:
Du kan GODT browse fra en Kindle 4 (WiFi), du skal bare være på et WiFi netværk (doh!).

Det ved jeg, men han spurgte specifikt til surfing over whispernet, hvilket man ikke kan og aldrig har kunnet i Danmark*.

*Der var dog en firmware opdatering, hvor de glemte at slå det fra :-)
Gravatar #11 - KKK
13. jan. 2012 17:28
Hej Vossen - jeg har selv en Kindle og den er jeg meget tilfreds med. Så den kan jeg klart anbefale. På min lille webside har jeg bl.a. skrevet en anmeldelse af min Kindle:
http://guide-nettet.dk/kindle/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login