mboost-dp1

Ny skole bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - NightZtorm
20. mar. 2012 11:09
Hej Newz

Jeg er doven og har derfor brug for jeres hjælp til at finde en ny bærbar som skal bruges til to års skoleforløb som IT-teknolog.

Krav: mindst 1080p skærmopløsning, mindst 6 GB RAM gerne 8, i5/i7 sandy bridge, 15-20 tommer skærm, koster under 10k, der skal også meget gerne være Next workday hardware support (eller hvad det nu hedder) og forsikring mod hendeligt uheld det første år.

Plz help me o'mighty Newz

/Nightztorm
Gravatar #2 - trylleklovn
20. mar. 2012 11:13
Skal du lave noget i skolen der kræver de specifikationer?

Det kan være du vil få meget mere glæde af en maskine, der i stedet holder batteri længere og er lettere at bære rundt på.
Gravatar #3 - NightZtorm
20. mar. 2012 11:26
ved ikke hvad der kræves i skolen, men ved at jeg privat vil have et par virtuelle maskiner kørende på den. (pc'en skal gerne kunne køre flydende selvom jeg har en debian (med 512 MB RAM) og en windows 7 (med 2GB RAM) virtuel maskine kørende på samme tid. selve PC'en skal køre windows 8 og vil til hverdag køre: opera med 40-50 tabs åbne, outlook, spotify, skype, desktops, diverse fjernstyringssoftware, og de 2 virtuelle maskiner kørt i Virtual box. (dette er programmerne jeg sådan ca altid vil ha åbne, så der skal også være plads til at kunne køre lidt andre programmer ved siden af)

jeg skal kun transportere den ca 1KM om dagen, så vægt betyder ikke så meget.

den skal bare have batteri til 2,5 timer da jeg har 2 timer i bus hver vej til og fra skolen.

edit: vil også gerne kunne game lidt LOL på den(hvilket med en sandy bridge jo burde kunne klares uden problemer med noget så simpelt som et Intel HD 3000) men det er på ingen måde vigtigt, da jeg har en stationær til det.
Gravatar #4 - NightZtorm
20. mar. 2012 11:47
Så lige at der var en anden tråd hvor en Dell XPS 17 blev nævnt, og konfigureret med hvad jeg har brug for kommer den op i 10.057 kr. er der nogle bedre bud på PC'er af andet mæke der ville være bedre?
Gravatar #5 - Slettet Bruger [3850898368]
20. mar. 2012 11:52
Gå på EDBpriser og sæt dine parametre ind. Hvis du har spørgsmål til performance, http://www.notebookcheck.net/ - Happy hunting!

Måske?
Gravatar #6 - NightZtorm
20. mar. 2012 12:28
kan man få next workday onsite hardware service ved Asus?
Gravatar #7 - punctilio
20. mar. 2012 12:38
jeg synes ikke at jeg kunne finde en bærbar til samme pris med det samme hardware i.

Gravatar #8 - NightZtorm
20. mar. 2012 12:43
tror også bare det bliver en Dell XPS 17 jeg bestiller =) så får man da noget man kender =)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login