mboost-dp1

Ny smartphone?

Gå til bund
Gravatar #1 - JesperZ
28. nov. 2012 18:24
Jeg er erfterhånden gået hen og blevet godt træt af min Galaxy S. Den er sløv. Og med sløv mener jeg at jeg ofte skal bruge flere minutter på at navigere rundt i menuen hvor det på en responsiv telefon burde tage måske 15 sekunder at gøre det samme. Der udover crasher alt på den hele tiden. Batteriet holder efterhånden max et døgn, også hvis jeg ikke bruger den. Den taber tit signalet uden at jeg på nogen måde kan se det, indtil jeg rent faktisk prøver at browse, ringe op eller sms'e. Det kræver et genstart at fikse.

Funktionaliteten er dog helt i orden! Jeg bruger primært den til browsing.

Så det jeg søger nu er en billig og responsiv med ca samme funktionalitet som min nuværende, bare uden alle de problemer jeg beskrev ovenfor. Det er vigtigt at den føles snappy - iOS snappy - når man bruger den. Og den skal selvfølgelig have mulighed for tethering.

Jeg har realiseret at man ikke rigtigt finder noget der er sådan rigtigt snappy i Android kategorien. Jeg hælder ellers mest til Android. Men jeg har også kigget på en Nokia Lumia 920, og den er jo sygt lækker, men den er også dyr og jeg må erkende at jeg ikke behøver den.

Så hvad skal jeg kigge efter? Jeg er ikke vild med at sætte en pris på, men vi siger max 2000 udbetalt bare for at have noget at gå ud fra. Det er et plus hvis jeg kan afbetale den over 12-24 måneder uden renter. Den må gerne være med abonnement hvis der dermed er ekstra rabat på telefonen. Vil helst købe fra ny, men hvis du selv lige har en du vil af med til en rigtig god pris så vil jeg overveje det.

Kthx!
Gravatar #2 - Chewy
28. nov. 2012 20:06
One S har jeg hørt godt om..
http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-pho...

Det er det første review jeg lige kunne finde, men mit indtryk er at det er den samme holdning rundt omkring.
Og hvis du er frisk på at roote den (hvilket på One X var yderst simpelt, for en der er bare en lille smule nørd..), så oplevede jeg en klar forbedring med Jelly Bean.
Den kørte sådan set præcist som den skulle, men den er bare blevet lidt mere "sleak". Specielt når den skal indlæse de små 8000 SMS'er jeg har liggende. Sidereel blev også meget mere glidende. Den plejer ellers at "choke" når jeg hurtigt scrollede ned af listen over TV shows. But no more.
Butter is good for Androids :-)
http://www.androidpolice.com/2012/07/12/getting-to...
Gravatar #3 - Atom
28. nov. 2012 20:44
Nu ved jeg godt det ikke var det, spørgsmålet gik på men hvilken software kører du på din SGS?

Jeg har stadig min trofaste SGS med Jelly Bean (4.1.1) og den er meget tæt på "IOS snappy".

Jeg lader batteriet hver aften/nat så batteri holdbarheden er dog ikke god. (Skal dog siges jeg ringer meget, 1+ time om dagen i hvert fald og bruger den til surf.)
Gravatar #4 - JesperZ
28. nov. 2012 21:11
Kører stadig 2.2 på den, har ikke orket at gøre noget ved det.
Gravatar #5 - Atom
28. nov. 2012 21:49
Så kan jeg godt forstå du er træt af den. Det er jo med det gamle slowmo filsystem osv.

Hvis du kun skiftede på grund af hastigheden så ville jeg roote den og lægge nyeste CM10 på.

Men når nu der er andre grunde, fx. batteritiden så kan det nok ikke betale sig.
Gravatar #6 - Swankie
28. nov. 2012 22:02
Interesseret i en Galaxy Note? Jellybean kører flydende på den :-)
Gravatar #7 - JesperZ
28. nov. 2012 22:19
Altså jeg har affundet mig med at skulle skaffe en ny, da der som sagt er flere problemer end blot at den føles langsom. Jeg må dog indrømme at jeg ikke er så hooked på Android en gang til. Jeg har prøvet en vens Galaxy S3, og synes heller ikke den kører så snappy igen, og det er jo trodsalt Samsungs nuværende flagskib. Altså den er langt foran min, ja, men den føles ikke mere snappy end min S1 gjorde dengang jeg fik den. Synes det er noget helt andet når man sidder med en iPhone. Er dog ikke så vild med iOS eller generelt hvor let iPhones kan gå i stykker. Er der eventuelt nogle der ved om Windows Phone 7.5 eller 8 føles lige så snappy som iOS?
Gravatar #8 - Swankie
28. nov. 2012 22:26
Prøv en Android 4.1+ uden bloatware. Fantastisk oplevelse der i min mening langt overgår iOS.
Gravatar #9 - Brugernavn
28. nov. 2012 23:58
Hvad med noget brugt? En Galaxy Nexus f.eks. Eller måske en Lumia 800/900... Måske endda en Galaxy S3, hvis du er lidt heldig. Du finder nok ikke meget, der er hurtigere til den pris.

Når det så er sagt, kørte min SGS 2 iOS flydende med den rigtige Gingerbread ROM og den rigtige kernel.
Gravatar #10 - Thalion
29. nov. 2012 01:09
Jeg vil sige at min Galaxy Nexus med nu 4.2 kører virkeligt godt og synes ikke at det er bedre eller dårligere end end iPhone. Hvis du går Windows Phone vejen vil jeg helt klart sige at du skal gå efter en windows phone 8, da det ville være underligt at købe en ny telefon med et forældet styresystem.

Men tag ud i nogle telebutikker og prøv dig frem. Og hvis du er så forhippet på "iPhone snappyness" så se om du kan finde en billigt brugt 4+.
Gravatar #11 - hundeboll
29. nov. 2012 05:37
Oder ein Nexus 4 aus Deutschland :)
Gravatar #12 - shackletondk
29. nov. 2012 09:14
At du ikke gider opgradere din mobil til Android 4.1 og derfor køber ny, er sgu det samme som at købe nyt lokum fordi du ikke gider skylle ud!

Jeg tror problemet her er at du bare vil have ny telefon. Prøv nu lige at give det en chance, det tager 10 min at opdatere og hvad betyder det? de penge du spare kan du bruge på en julegave til mig... jeg ønsker mig et nyt lokum!
Gravatar #13 - Brugernavn
29. nov. 2012 09:39
http://www.theverge.com/2012/6/21/3048763/best-sma...

Yep, det er USA, men Top Pics er hver gang iPhone 5 og SGS 3

Jeg ville også umiddelbart selv se det på den måde, hvis ikke Galaxy Note 2 er interessant. Det er essentielt set en større og hurtigere S3.
Gravatar #14 - Magten
29. nov. 2012 10:07
Jeg ville smutte ud i en butik og prøve nogle forskellige modeller for at se om de leverer hvad du forventer omkring hastighed. Det er meget forskelligt fra person til person hvordan man vurderer det..

Angående batteritid er der vist ikke andet at gøre end at læse reviews og tage en beslutning ud fra det.
Gravatar #15 - fjols
29. nov. 2012 11:02
Hvad med en HTC 8s?
Ca. 2500 kr., udkommer midt i december og har Windows Phone 8.
Den har jeg bestilt.

Hvis du ikke kan vente har Elgiganten Lumia 800 til 2000 kr. Den burde "snart" få Windows Phone 7.8.
Gravatar #16 - JesperZ
29. nov. 2012 11:24
shackletondk (12) skrev:
At du ikke gider opgradere din mobil til Android 4.1 og derfor køber ny, er sgu det samme som at købe nyt lokum fordi du ikke gider skylle ud!

Jeg tror problemet her er at du bare vil have ny telefon. Prøv nu lige at give det en chance, det tager 10 min at opdatere og hvad betyder det? de penge du spare kan du bruge på en julegave til mig... jeg ønsker mig et nyt lokum!

Nej, som jeg har skrevet flere gange er der andre problemer med telefonen. Så før du spilder din tid på at finde på lokumsanalogier, så kunne du evt læse det jeg skriver først :P

----------

Overvejer faktisk Lumia 920. Prisen er ikke så slem igen, taget i betragtning at man mange steder kan få den til ca 200 kr/måned over 24 måneder uden at betale renter. Jeg kommer alligevel til at have den mindst så lang tid. Man sparer ikke rigtigt så mange penge pr måned på fx at købe en Lumia 820 i stedet, så hvorfor nøjes.
Gravatar #17 - Slettet Bruger [3006252753]
29. nov. 2012 11:31
JesperZ (7) skrev:
Jeg må dog indrømme at jeg ikke er så hooked på Android en gang til

Baseret på din oplevelse af en gammel Android Version. Du er ikke en skid bedre end jeg ér.

Hugs
Gravatar #18 - JesperZ
29. nov. 2012 11:50
SlettetBruger (17) skrev:
Baseret på din oplevelse af en gammel Android Version. Du er ikke en skid bedre end jeg ér.

Hugs

Nej jeg har prøvet diverse andre Android telefoner, som jeg også har skrevet. Der i blandt en Galaxy S3 med Jellybean (TouchWiz) og en Desire med Gingerbread (custom rom, uden bloatware).

Og for lige at få det på det rene, så er jeg altså ikke Android hater. Ville til enhver tid vælge en Android telefon hvis ikke det var fordi ingen af dem føles snappy. På stort set alle andre punkter er Android konkurrenterne overlegen til mit behov.
Gravatar #19 - shackletondk
29. nov. 2012 11:53
JesperZ (16) skrev:
Nej, som jeg har skrevet flere gange er der andre problemer med telefonen. Så før du spilder din tid på at finde på lokumsanalogier, så kunne du evt læse det jeg skriver først :P

Jammen kære Jesper da,

Så lang tid brugte jeg heller ikke på det. Men en gevaldig oprydning af apps og 4.1, som faktisk er blevet en del hurtiger, var sådan set mit budskab... og så det at jeg godt kunne bruge et nyt lokum...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login