mboost-dp1

Setup af Corsair H100 & Corsair 500R med fokus på lydløshed.

Gå til bund
Gravatar #1 - Tegle
22. mar. 2012 16:48
Hej drenge,

Jeg håber der sidder nogle hardcore overclockere derude der kan hjælpe mig med følgende opsætning:
Jeg har investeret i et Corsair 500R kabinet og en H100 vandkøling med medfølgende 2x120mm blæsere. Derudover har jeg købt 2xNoctua NF-P12 (ligeledes 2x120mm, 1300cfm) , bare for hvis man kunne sænke lydniveauet med nogle bedre blæsere. Er åben for muligheden om at købe flere af den slags hvis det vil gøre en generel forskel.
Sagen er at computeren står i et skab fra Ikea, kaldet VIKA Alex, og der er for så vidt kun plads til at kabinettet kan køle forfra og til dels fra oven, da kabinettet er 50 cm dybt og selve skabet er 58 cm. Dvs det kommer til at stå helt op af bagpladen. Der er selvfølgelig mulighed for at bore huller i skabet hvis det er nødvendigt, men så gerne at det kunne undgåes.

Kabinettet:
Lige nu er der 2x120mm i fronten (hvor der er plads til en herrens masse harddiske - jeg har kun én ssd som styresystem, så alt dette kan fjernes), plads til 2x120mm i toppen hvor vandkølingen også monteres. Derudover er der plads til en ekstra køler i bunden, og så er der endeligt 1x120mm bagud. Dertil kommer der en 200mm sideblæser som blæser udad.
Er der nogle kloge hoveder derude som kan komme med det bedste bud på det mest lydløse setup? Jeg vil gerne overclocke cpu'en, men det vigtigste er at det er stille som muligt, da det står i mit soveværelse.
Jeg har rodet rundt i mange guides på nettet, men mange af dem virker til at fokusere på at smide luften bagud, hvilket som sagt ikke kan lade sig gøre (ikke med mindre jeg vil have skidtet til at brænde sammen igen) Skriv endelig hvis i har spørgsmål.

Venlig hilsen Tegle
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login