mboost-dp1

SSD-disk max IOPS eller ej

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
22. sep. 2011 12:37
Jeg skal bestille dele til min nye PC og skulle til at bestille harddisken (første link) da jeg så der var kommet en ny udgave af den.

Nu er spørgsmålet:

Det der gør den 200 kr. dyrere, er det noget man vil kunne mærke i det daglige (gaming og browsing)?

Havde jeg købt den billige, burde jeg så have ærget mig nu?

OCZ's new 128 GB Vertex 3 Max IOPS Edition SSD has a 4KB random write performance of 75,000 IOPS.

OCZ Vertex 3 120 GB

OCZ Vertex 3 120 GB MAX IOPS edition

Info:
http://www.tomshardware.com/news/Vertex-3-Max-IOPS...
Gravatar #2 - Emil
22. sep. 2011 16:17
Jeg har MAX IOPS, og den er sateme vild. Jeg har læst et par reviews, og de anbefaler klart, at man smider de ekstra dollars efter en MAX IOPS, hvis man skal bruge den til systemdisk.
Gravatar #3 - Emil
22. sep. 2011 16:18
Bemærk i øvrigt, at det er en fordel at flashe den med nyeste firmware så snart du får den, da der ellers er stor risiko for, at din Windows giver blue screen.
Gravatar #4 - arntc
23. sep. 2011 08:14
Køb da en 240GB. Som med alle andre SandForce baserede SSD'er, er channel interleaving virkelig et boost for Vertex 3 diske. 240 GB udgaven bruger 4 channels, 120GB bruger kun 2. kilde
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login