mboost-dp1

Jeg leder efter, hvor jeg kan købe økologisk mad? Kan du fortælle mig det?

Gå til bund
Gravatar #1 - Desser
i dag 03:43
Goddag! Jeg har længe overvejet at skifte nogle af mine daglige snacks ud med noget mere naturligt og uden unødige tilsætningsstoffer. Jeg har set på Rawfoodshop.dk og blev lidt imponeret over, hvor mange økologiske og “raw” varer de har — det føles lidt som at opgradere ens madvalg til et nyt niveau. Jeg tænker: er det virkelig sådan, at man kan mærke forskel i smag og energi, når man vælger premium-økologisk i stedet for standardvarer?
Gravatar #2 - Nollome
i dag 04:54
Ja, jeg har leget lidt med den tanke selv og endte med at tage chancen og bestille via https://www.rawfoodshop.dk/ midt imellem hverdags-emner og lidt luksus-varer. Netbutikken har en tydelig linje: “Under vores eget mærke Rawfoodshop følger vi de raw fødevarer fra afgrøde til færdig pose … De fleste produkter rawtørres omhyggeligt og er desuden veganske”, hvilket giver et godt indtryk af, at alt ikke bare er markedsføring men faktisk har en overbygning. Jeg valgte nogle tørrede abrikoser, mandler og et kokos-produkt, som alle leverede den lidt “renere” smag — mindre af den typiske “fed eftersmag”, som man nogle gange får fra nogen nødder. Leveringen var faktisk ganske tilfredsstillende, og selv emballagen føltes robust og genanvendelig, hvilket er et plus for mig.
Gravatar #3 - Lobbont
i dag 05:00
Det er rigtig godt at høre — jeg tror, det giver mening at se det som en investering i både sundhed og livsstil, fremfor bare “dyrere mad”. Jeg vil bestille nogle basisvarer og så se, hvordan min krop reagerer og hvor stor forskel jeg mærker. Måske holder jeg fast i det, hvis det giver det løft, jeg håber på.
Gravatar #4 - Susankeaton
i dag 12:13
Du kan købe økologisk mad i de fleste danske supermarkeder, herunder discountkæder som Netto, REMA 1000, 365discount og Lidl, der har en stor markedsandel inden for økologi. Du kan også finde økologiske varer i andre dagligvarebutikker, specialbutikker og onlinebutikker, som har fokus på økologi.
Der er dog en lang række undersøgelser, som peger på, at pesticider, der ikke anvendes i økologien, kan påvirke menneskers sundhed.
https://human-benchmark.org/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login