mboost-dp1

Tags på nyheder

Gå til bund
Gravatar #1 - Adagio
30. mar. 2010 10:30
Når der sættes tags på nyheder, ville det være nice hvis de tags der bliver sat på også har meget relevans med nyheden

Lige p.t. tænker jeg på denne nyhed

Af tags dertil findes der Theme Hospital, Bullfrog, Open Source, PC, Mac og Linux, men de tags mener jeg ikke lige helt passer ind og kan give store problemer

Jeg elsker Theme Hospital, men så først nyheden ved et tilfælde i dag. Nyheden dukkede ikke op under mine nyheder, da jeg har blacklistet alt der har med Mac at gøre, selvom denne nyhed ikke rigtigt har noget relevans med Mac, andet end at spillet kan spilles på mac (og alt andet), men jeg syntes ikke at hverken PC, Mac eller Linux tagged passer ind her

Mit spørgsmål er så hvad kan jeg gøre for at undgå en lignende situation igen? Jeg ønsker ikke at se nyheder om Mac, men på den anden side så gidder jeg heller ikke se alle nyheder fra railgun. Og hvis jeg skal til at whiteliste alle de spil jeg godt kan lide, så vil jeg aldrig blive færdig
Nogen der har et godt forslag til hvad jeg kan gøre for at undgå sådan noget igen?
Gravatar #2 - Mandalae
30. mar. 2010 10:52
Skrive det her så redaktionen ser det og tager det til efterretning :p
Gravatar #3 - Pernicious
30. mar. 2010 10:59
Vi sørger så vidt muligt for at tags er relevante for nyheden, og i det nævnte eksempel finder jeg også det tilfældet. Der er selvfølgelig situationer hvor der, som i dit tilfælde, kan opstå kollisioner af hvad man har af tags på sin black- og whitelister.

Det bliver så endnu mere udbredt, hvis man har valgt at sætte tags på sine lister der er meget "brede", så kan det nok ikke undgås, at der en gang i mellem opstår en kollision.
Gravatar #4 - Adagio
31. mar. 2010 10:39
Som en lille ekstra kommentar kan jeg dog nævne noget gik galt med følgende nyhed:

http://railgun.newz.dk/nyt-ps3-firmware-dropper-an...

Den dukker ikke op på min liste af nyheder, men jeg har mange gange gået igennem taglisten for nyheden i forhold mine blacklistede tags... så vidt jeg kan se, så er der ikke brugt tags jeg har blacklistet
Og de tags der er derpå er også lidt "forkerte" IMHO. Det tag der er brugt er ps3, men når man søger på playstation kommer der intet frem
Jeg sendte selv en nyhed ind om det samme, men søgte nyheder på alle de tags jeg kunne komme i tanke om, men der kom aldrig noget frem, så jeg gik ud fra at nyheden ikke var skrevet
Gravatar #5 - Chewy
31. mar. 2010 10:54
Du kunne, istedet for at blackliste mac, så blacklist apple. Da alle nyheder der omhandler mac, også har apple tagget. Men nyheder der kun perifært har noget med mac at gøre kun har mac tagget....
Gravatar #6 - Adagio
31. mar. 2010 12:18
Ok, det vil jeg prøve... takker
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login