mboost-dp1

adsense spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
7. maj 2011 18:17
Hej smukke mennesker!

Jeg kører nogle Adsense reklamer på min side som giver mig lidt spørgsmål ang. deres egen statistik:

iflg. Google Analytics har jeg haft 321 unikke besøg på denne side, hvor der altid bliver vist mellem 3 og 6 reklamer fra adsense.
Hvis jeg så kigger på min Adsense konto, så har den kun registreret 29 unikkebesøg på alle 6 aktive reklamer i samme periode (7 dage) og 2 klik (til en værdi på 0,01 kr.)

Siden er baseret på Wordpress, og jeg bruger et plugin der hedder Adrotate til at holde styr på reklamerne. Det fortæller mig, at i samme periode, har 178 unikke besøgende set på reklamerne i teksten, og de har fået 28 klik.

Hvordan djævlan hænger alt det her sammen?

Umiddelbart vælger jeg ikke at stole på Adrotate, da de muligvis også tæller mine egne besøg, men forstår stadig ikke hvordan Analytics og Adsense kan have forskellige meninger..
Gravatar #2 - OxxY
7. maj 2011 18:29
Adblock? :p
Gravatar #3 - MiniatureZeus
7. maj 2011 18:38
OxxY (2) skrev:
Adblock? :p

Ja, men tvivler på at ~90 pct af dem der besøger sitet, har adblock aktiveret..
Gravatar #4 - makloka
7. maj 2011 18:53
Har du en form får server baseret stats counter så som awstats eller Webalizer ?

Hvis du har kan du tjekke med udgående besøge og om nogle af disse går til adsenses reklamer
Gravatar #5 - MiniatureZeus
7. maj 2011 19:01
makloka (4) skrev:
Har du en form får server baseret stats counter så som awstats eller Webalizer ?

Hvis du har kan du tjekke med udgående besøge og om nogle af disse går til adsenses reklamer

Har lige installeret AWstats, så må jeg tjekke hvad den siger..
Gravatar #6 - OxxY
7. maj 2011 19:27
MiniatureZeus (3) skrev:
Ja, men tvivler på at ~90 pct af dem der besøger sitet, har adblock aktiveret..

Err hvis de fleste er folk fra newz der har læst din signatur så er det vel ikke en overraskelse.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
7. maj 2011 19:29
OxxY (6) skrev:
Err hvis de fleste er folk fra newz der har læst din signatur så er det vel ikke en overraskelse.

Iflg. analytics er der kun 20 besøg fra newz.dk..
Gravatar #8 - tazimn
7. maj 2011 20:22
MiniatureZeus (7) skrev:
Iflg. analytics er der kun 20 besøg fra newz.dk..

Tror de fleste skriver det direkte i adresselinien.. Og så kan du ikke se det..
Gravatar #9 - GormDK
7. maj 2011 21:12
tazimn (8) skrev:
Tror de fleste skriver det direkte i adresselinien.. Og så kan du ikke se det..

Påstår du, at der er ting, google ikke ved om os? :)
Gravatar #10 - MiniatureZeus
8. maj 2011 19:35
Ok der er sket noget pudsigt..

Parede min adsense konto med min analytics og nu hoppede sidevisninger og det hele op på adsense til samme niveau som analytics..

Derudover er den anslået indtjening pr. dag til 6,85 kr., hvor den før var på 0,01 kr pr. dag.
Gravatar #11 - Daniel-Dane
8. maj 2011 19:37
Yay!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login