mboost-dp1
Bedste online backup?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej
Mine eksterne HD's har efterhånden et par år på bagen og jeg begynder at frygte et pludseligt meltdown. Så derfor, er der nogen der har et godt råd mht. online backup. Jeg skal vel bruge en 50-100 GB. Og søger noget bedst til prisen.
Jeg bruger dropbox og overvejer blot at opgradere der, men findes der et bedre, og vigtigere endnu, billigere alternativ.
Mine eksterne HD's har efterhånden et par år på bagen og jeg begynder at frygte et pludseligt meltdown. Så derfor, er der nogen der har et godt råd mht. online backup. Jeg skal vel bruge en 50-100 GB. Og søger noget bedst til prisen.
Jeg bruger dropbox og overvejer blot at opgradere der, men findes der et bedre, og vigtigere endnu, billigere alternativ.
Hvad er din båndbredde? Hvis ikke den er for høj i upload så kan du fint overveje de amerikanske services (crashplan, backblaze, carbonite osv.)
Der er også danske Keepit - hos dem kunne jeg udnytte mine 60/60 mbit fuldt ud - jeg droppede dem dog, men kun fordi grænsefladen i deres Mac program ikke var ret godt.
Jeg vil dog anbefale at du også som minimum har en netværksharddisk - jeg foretrækker dette frem for USB da du har mulighed for bedre at gemme den af vejen så den ikke også bliver nuppet sammen med computeren ved et indbrud.
Jeg tager selv backup til et NAS som hver nat tager en rsync ud til mine svigerforældres NAS (vi har fiber installeret begge steder, så det går hurtigt selv med store data).
Der er også danske Keepit - hos dem kunne jeg udnytte mine 60/60 mbit fuldt ud - jeg droppede dem dog, men kun fordi grænsefladen i deres Mac program ikke var ret godt.
Jeg vil dog anbefale at du også som minimum har en netværksharddisk - jeg foretrækker dette frem for USB da du har mulighed for bedre at gemme den af vejen så den ikke også bliver nuppet sammen med computeren ved et indbrud.
Jeg tager selv backup til et NAS som hver nat tager en rsync ud til mine svigerforældres NAS (vi har fiber installeret begge steder, så det går hurtigt selv med store data).
thorjak (6) skrev:Jeg bruger selv crashplan - hastighederne er fine, kan sagtens udnytte 50mbit op til dem.
Nemt interface at udnytte, og til en billig penge.
Uanset hvad jeg har forsøgt ved dem kan jeg ikke uploade med mere end maks 1mbit og det er de sjældne gange hvor det gik godt - normalt var det under 200kbit
Fra et review:
Lyder som det der har været dit problem. Men jeg vil da gerne vide om du havde aftjekket den funktion?
Backing Up
Once you've selected what to backup, and where to back it up to, the initial backup is ready to begin. To test CrashPlan's upload speeds, we only chose to backup our desktop, which was just under 1 GB of data. The uploads seemed to have capped off at about 250 kbps, but after poking around, we found a limit set under Settings > Network > WAN Limit sending rate when away to and Limit sending rate when present to. Once we set those to None, upload speeds increased to 2.4 Mbps.
Read more at http://www.onlinebackupsreview.com/crashplan.php#i...
Lyder som det der har været dit problem. Men jeg vil da gerne vide om du havde aftjekket den funktion?
Sanity (10) skrev:Fra et review:
Jeg prøvede alt. Følger man deres support forum, så er det lidt af et lotto spil med hastighed. Der er meget stor forskel på ruten ind til deres datacentre, og rigtig mange af dem der er der hastighedsbegrænsning ved deres leverandør.
Jeg sidder lige og prøver trial versionen. Underligt nok uploader jeg ifølge programmet hurtigere end hvad min internet hastighed pt. er. Jeg har ikke 50 Mbit endnu, kun 2Mbit upload. Den siger jeg uploader med 4 Mbps, og hvis jeg holder øje med hvad den siger jeg overfører af data sender jeg ca. 1 MByte i sekundet... Mystisk, derp.
CrashPlan har jeg også prøvet nu. Programmet virker en smugle tung for en netbook-ligende computer, men ellers virker det rigtigt godt og det ser ud til at have gode features. Jeg testede også over trådløs på en 60/60 Mbit og jeg kunne klemme over 5 MB/s (over 40 Mbit/s) i gennem.
Jeg har ellers egen server til backup, men med de priser CrashPlan har og af hvad jeg har prøvet til nu, så tror jeg faktisk jeg køber CrashPlan+ Unlimited og muligvis Family senere.
Jeg har ellers egen server til backup, men med de priser CrashPlan har og af hvad jeg har prøvet til nu, så tror jeg faktisk jeg køber CrashPlan+ Unlimited og muligvis Family senere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.