mboost-dp1

Chain of Fools : Upgrading through every version of windows

Gå til bund
Gravatar #1 - Windcape
2. mar. 2011 17:40
Gravatar #2 - Daniel-Dane
2. mar. 2011 20:21
Som der også står i kommentarerne, så mangler Windows ME, men den ville sikkert have ødelagt det hele.

Hvilket filsystem kom MS DOS 5.0 med, og hvordan fanden kan W7 klare den?! Oh wait, hvis det er FAT16, så ser det fint ud. Jeg troede dog ikke, at FAT16 var understøttet i de nye OS'er.

(Med mindre det blev konverteret...)
Gravatar #3 - kasperd
2. mar. 2011 20:30
Daniel-Dane (2) skrev:
Hvilket filsystem kom MS DOS 5.0 med (FAT12?)
FAT16 var supporteret længe før version 5.0. Den ældste version jeg har brugt var 3.30 og den ville bruge FAT16 til alt fra 2MB til 32MB. På en måde synes jeg det var en skam at de ikke brugte FAT16 til floppydisks også. FAT16 var jo et langt simplere end FAT12.

Der var faktisk allerede med version 4 eller 5 (kan ikke huske hvilken af dem) en forventning om at de ville bruge FAT32. Men i stedet gjorde de allokeringsenhederne større for at kunne strække FAT16 op til 2GB. Med kæmpe spild af diskplads til følge.

FAT32 support kom først i version 7.x som var den version der lå under Windows 9x.
Gravatar #4 - Windcape
2. mar. 2011 21:12
Daniel-Dane (2) skrev:
Som der også står i kommentarerne, så mangler Windows ME, men den ville sikkert have ødelagt det hele.
Teknisk set er Windows ME bare en "Media" udgave af Windows 98, og derfor ikke så interassant i konteksten.
Gravatar #5 - Chewy
3. mar. 2011 00:59
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login