mboost-dp1

D-Link WPA2

Gå til bund
Gravatar #1 - kasperd
17. jul. 2011 19:21
Før i tiden har jeg kørt uden kryptering på mit trådløse netværk og i stedet blokeret for alt andet trafik end ssh. Så har jeg brugt tunneller over ssh til alt min kommunikation. Det virkede fint indtil Android kom.

Med Android har jeg pludselig så mange slags kommunikation på mit trådløse netværk som jeg ikke bare kan køre over ssh tunneller. Så nu har jeg omsider opgivet at blot åbne for hvad mine telefoner har brug for og i stedet bruge WPA og åbne for det hele. (Jeg har en gammel computer som jeg ikke kunne få WPA til at fungere på, men dens trådløse netkort er alligevel stået af).

Så jeg kiggede på valgmulighederne på min D-Link router og tænkte at WPA2-PSK(AES) lød som det mest sikre den supporterede. Det viser sig så at D-link har en lidt anden definition af WPA2 end alle de andre enheder jeg har. Når jeg konfigurere D-link routeren til at køre WPA2, så siger alle mine andre enheder at den kører WEP. Det er da sært.
Gravatar #2 - drbravo
17. jul. 2011 23:29
kasperd (1) skrev:
Det er da sært.

QFT
Gravatar #3 - zin
18. jul. 2011 01:58
Prøv at smid noget dd-wrt eller openwrt på. :)
Gravatar #4 - Daniel-Dane
18. jul. 2011 08:43
Prøv at tænde og slukke den igen (i nævnte rækkefølge).
Gravatar #5 - kasperd
18. jul. 2011 19:19
Daniel-Dane (4) skrev:
Prøv at tænde og slukke den igen (i nævnte rækkefølge).
Den var tændt og slukket flere gange. Problemet var til stede hver gang den var tændt.
Gravatar #6 - Daniel-Dane
18. jul. 2011 19:41
Meh, I fangede ikke joken.
Gravatar #7 - Ronson ⅍
18. jul. 2011 19:50
Sluk den 3 gange og tænd den først derefter.

Meh, DD fangede ikke ovenstående.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login