mboost-dp1
Dartskive - råd
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Halli hallo..
Jeg har nu besluttet at jeg skal opholde mig noget mere i mit køkken, så udover mit kommende bordfoldbold bord skal jeg have mig en dartskive derud.. Og det er her i kommer ind i billedet, for jeg aner absolut intet om dartskiver, udover at de hænger på nogle værtshuse..
Så vidt jeg har kunne læse mig til skal den helst være lavet af sisal, og at gitteret skal være 'skudt' ind i pladen. Men jeg ved som sagt intet om det.
Hvad er det bedste materiale for sådan en fætter?
Hvad med pile, hvad skal man gå efter der?
Hvad hører der til dart, udover øl?
Del meget gerne ud af jeres fantastiske viden, så jeg kan få brugt mit køkken til noget fornuftigt.
Jeg har nu besluttet at jeg skal opholde mig noget mere i mit køkken, så udover mit kommende bordfoldbold bord skal jeg have mig en dartskive derud.. Og det er her i kommer ind i billedet, for jeg aner absolut intet om dartskiver, udover at de hænger på nogle værtshuse..
Så vidt jeg har kunne læse mig til skal den helst være lavet af sisal, og at gitteret skal være 'skudt' ind i pladen. Men jeg ved som sagt intet om det.
Hvad er det bedste materiale for sådan en fætter?
Hvad med pile, hvad skal man gå efter der?
Hvad hører der til dart, udover øl?
Del meget gerne ud af jeres fantastiske viden, så jeg kan få brugt mit køkken til noget fornuftigt.
Det lyder sgu som en hyggelig aktivitet.
Jeg har arbejdet i en sportsforretning for en del år siden, så jeg kan levere følgende info:
- Sisal er GO. Tricket er, at fiberne sidder så tæt, at når du trækker pilene ud, vil hullerne lukke sig igen.
- Du skal overveje det, som nogen fabrikanter kalder 'Diamond' på deres skiver. Det betyder, at 'gitteret' er slebet, så når (ikke hvis!) en pil rammer det, så vil den med 'Diamond' gå enten til den ene eller den anden side. Du vil dog stadig opleve, at enkelte pile ryger på gulvet med huller til følge.
- Pilene er en smagssag i forhold til udforming. De dyrere pile er typisk med en høj procentdel af tungsten, som har en højere massefylde end f.eks. messing, som de billigste pile kan indeholde. Det betyder, at du kan få en tungere pil, som stadig er smal. Om det skal være 19, 20, 21... osv. gram er meget individuelt. Prøv dig frem. Jeg foretrak en smal 24 grams pil, når vi 'testede' skiverne lørdag efter arbejde.
- Sørg for med det samme at købe ekstra flights. Der ryger nogen stykker på den konto. Du bør prøve nogle forskellige udformninger, idet det også betyder en del for pilens bane mod skiven.
- Ekstraudstyr: Et 'flot' klassisk skab til skiven med en løve eller lignende på. Detskæmmer pynter i ethvert hjem. Tavle og kridt til at skrive på.
Alternativt kan du jo købe et elektronisk dartspil. De er lidt dyrere, men til gengæld får du ikke huller i gulvet - og du slipper for at skulle udregne score on the fly i en ordentlig huggert! B~) Husk at købe MANGE ekstra (plastik)spidser til pilene!
Danish - som i sine unge dage var ansvarlig for Dolk & Dart!
Jeg har arbejdet i en sportsforretning for en del år siden, så jeg kan levere følgende info:
- Sisal er GO. Tricket er, at fiberne sidder så tæt, at når du trækker pilene ud, vil hullerne lukke sig igen.
- Du skal overveje det, som nogen fabrikanter kalder 'Diamond' på deres skiver. Det betyder, at 'gitteret' er slebet, så når (ikke hvis!) en pil rammer det, så vil den med 'Diamond' gå enten til den ene eller den anden side. Du vil dog stadig opleve, at enkelte pile ryger på gulvet med huller til følge.
- Pilene er en smagssag i forhold til udforming. De dyrere pile er typisk med en høj procentdel af tungsten, som har en højere massefylde end f.eks. messing, som de billigste pile kan indeholde. Det betyder, at du kan få en tungere pil, som stadig er smal. Om det skal være 19, 20, 21... osv. gram er meget individuelt. Prøv dig frem. Jeg foretrak en smal 24 grams pil, når vi 'testede' skiverne lørdag efter arbejde.
- Sørg for med det samme at købe ekstra flights. Der ryger nogen stykker på den konto. Du bør prøve nogle forskellige udformninger, idet det også betyder en del for pilens bane mod skiven.
- Ekstraudstyr: Et 'flot' klassisk skab til skiven med en løve eller lignende på. Det
Alternativt kan du jo købe et elektronisk dartspil. De er lidt dyrere, men til gengæld får du ikke huller i gulvet - og du slipper for at skulle udregne score on the fly i en ordentlig huggert! B~) Husk at købe MANGE ekstra (plastik)spidser til pilene!
Danish - som i sine unge dage var ansvarlig for Dolk & Dart!
Det er selvfølgelig rigtigt, der skal en plade af en eller anden art bagved.Mort (2) skrev:Udover øl, så hører der en stor bagplade med til dart, så når du får venner på besøg, skal du ikke lappe huller i væggen bagefter.
Mit gulv er sådan et oldschool linoliums halløj.. Det er ikke voldsomt pænt i forvejen, så der skal nok alligevel nyt på når jeg en dag flytter. Kender et par guvlæggere som skylder mig nogle tjenester, så det går nok :)gnarfsan (3) skrev:Og et gulv, hvor det ikke gør noget at de kommer lidt huller. Blandt andet som resultat af øllet. Så overvej, hvem der skal betale for at få hullerne lappet en dag.
Sejt, det var en noget mere simpel forklaring end den jeg fik af en ven :DDanish Dude (4) skrev:- Sisal er GO. Tricket er, at fiberne sidder så tæt, at når du trækker pilene ud, vil hullerne lukke sig igen.
Sisal it is!
Det lyder skisme smart! Det er noteret.Danish Dude (4) skrev:- Du skal overveje det, som nogen fabrikanter kalder 'Diamond' på deres skiver. Det betyder, at 'gitteret' er slebet, så når (ikke hvis!) en pil rammer det, så vil den med 'Diamond' gå enten til den ene eller den anden side. Du vil dog stadig opleve, at enkelte pile ryger på gulvet med huller til følge.
Jeg tror jeg starter ud med nogle billige pile og ser hvordan det går. Jeg har ikke lige penge til de dyre endnu :( Men det er noteret :)Danish Dude (4) skrev:- Pilene er en smagssag i forhold til udforming. De dyrere pile er typisk med en høj procentdel af tungsten, som har en højere massefylde end f.eks. messing, som de billigste pile kan indeholde. Det betyder, at du kan få en tungere pil, som stadig er smal. Om det skal være 19, 20, 21... osv. gram er meget individuelt. Prøv dig frem. Jeg foretrak en smal 24 grams pil, når vi 'testede' skiverne lørdag efter arbejde.
Det siger mine erfaringer også, så der bliver købt en bunke af dem så der er rigeligt..Danish Dude (4) skrev:- Sørg for med det samme at købe ekstra flights. Der ryger nogen stykker på den konto. Du bør prøve nogle forskellige udformninger, idet det også betyder en del for pilens bane mod skiven.
Jeg har overvejet et skab, men jeg er lidt i tvivl om det rent faktisk vil pynte her, så det skal jeg lige finde ud af med mig selv :D Tavle og kridt, det havde jeg helt glemt!Danish Dude (4) skrev:- Ekstraudstyr: Et 'flot' klassisk skab til skiven med en løve eller lignende på. Det skæmmer pynter i ethvert hjem. Tavle og kridt til at skrive på.
Det var også med i overvejelserne, men det giver bare ikke den samme stemning så det er droppet :)Danish Dude (4) skrev:Alternativt kan du jo købe et elektronisk dartspil. De er lidt dyrere, men til gengæld får du ikke huller i gulvet - og du slipper for at skulle udregne score on the fly i en ordentlig huggert! B~) Husk at købe MANGE ekstra (plastik)spidser til pilene!
Magten (5) skrev:Mit gulv er sådan et oldschool linoliums halløj.. Det er ikke voldsomt pænt i forvejen, så der skal nok alligevel nyt på når jeg en dag flytter. Kender et par guvlæggere som skylder mig nogle tjenester, så det går nok :)
En kammerat har løst det ved at bruge sit underlag til kontorstolen.
Magten (5) skrev:Sejt, det var en noget mere simpel forklaring end den jeg fik af en ven :D
Salget gik bedre, når man forklarede fordelen fremfor de tekniske specifikationer! B~)
Magten (5) skrev:Jeg tror jeg starter ud med nogle billige pile og ser hvordan det går. Jeg har ikke lige penge til de dyre endnu :( Men det er noteret :)
De billige pile ligger vist omkring kr. 60-100. Tungsten pile kan du nok få fra omkring kr. 180-200 og opefter.
Magten (5) skrev:Jeg har overvejet et skab, men jeg er lidt i tvivl om det rent faktisk vil pynte her, så det skal jeg lige finde ud af med mig selv :D
Sådan et skab går rigtigt godt sammen med en Chesterfield stol, et mørkbejdset loft og nogle opsatser med gevirer fra diverse rådyr. Det bliver SUPER smagfuldt! B~)
Magten (5) skrev:Det var også med i overvejelserne, men det giver bare ikke den samme stemning så det er droppet :)
Hvad?! En nørd, der fravælger en elektronisk gadget fremfor sådan noget originalt?! Hmmnn... B~) Jeg er enig. Charmen ryger lidt.
Husk rigelige mængder af tyktflydende engelsk øl!
Danish
@4
Og husk at købe tavle og skab for sig. Da de tavler der plejer at være i skabene ikke er en skid værd.. Og nu hvor det alligevel er i køkkenet kunne du jo overveje at bruge et whiteboard...
Efter at jeg oprindeligt så dit indlæg har jeg snakket med en af mine venner, og han sagde præcist det samme som Danish Dude. Så kan kun sige GO!!!
- Ekstraudstyr: Et 'flot' klassisk skab til skiven med en løve eller lignende på. Det skæmmer pynter i ethvert hjem. Tavle og kridt til at skrive på.
Og husk at købe tavle og skab for sig. Da de tavler der plejer at være i skabene ikke er en skid værd.. Og nu hvor det alligevel er i køkkenet kunne du jo overveje at bruge et whiteboard...
Efter at jeg oprindeligt så dit indlæg har jeg snakket med en af mine venner, og han sagde præcist det samme som Danish Dude. Så kan kun sige GO!!!
Kommer til at tænke på at nu hvor man alligevel er nørd (og lader som om at man har røven fuld af penge). Så er der massere af muligheder, hvis man istedet brugte et smartboard til at holde styr på point...
Istedet for at have navne stående har du et billede af hver person.
Sæt en mikrofon til og lad den selv skrive scoren, men du tæller op og fjerner pilene...
Find selv på flere idéer...
Istedet for at have navne stående har du et billede af hver person.
Sæt en mikrofon til og lad den selv skrive scoren, men du tæller op og fjerner pilene...
Find selv på flere idéer...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.