mboost-dp1
FARC, Che, Stalin, og pis og lort
Her kan folk der vil diskutere ting og sager i Colombia eller andet off topic skrive...
og så hold jer for fanden fra http://www.newz.dk/forum/item/50532/#
og så hold jer for fanden fra http://www.newz.dk/forum/item/50532/#
Det vigtigste for mig er, at man klart og tydeligt skelner mellem frihedkæmpere og terrorister.
Frihedskæmpere bekæmper styret og militæret, og beskytter civile fra førnævnte.
Terrorister betragter sig selv som frihedskæmpere, men i det øjeblik man overskrider den magiske grænse, så er man ikke værdig til at blive betegnet som frihedskæmper mere.
Hvis man på nogen måde eller på noget tidspunkt, kan legitimere angreb på og drab på civile, så er man per. definition en terrorist.
Farc kan derfor sagtens være frihedskæmpere, da columbias styre hverken har hørt om demokrati eller menneskerettigheder.*
Lige sådan findes der også i tjetjenien frihedskæmpere, som ikke er terrorister, idet de kun bekæmper de russiske militær.
Disse fraktioner er IKKE terrorister, medmindre de støtter aktiviteterne i rusland, hvilket der i de fleste tilfælde ikke er noget der tyder på.
Faktisk tager de fleste tjetjenere, inklusiv de fleste oprører afstand fra det, da det skader deres LEGITIME sag.
Både rusland og columbia gør sig skyldige i det, man kan kalde statsterrorisme.
* Og Farc er en terrororganisation eller ej, ved jeg ikke nok om dem til at afgøre.
Så det vil jeg helst ikke svare på.
Frihedskæmpere bekæmper styret og militæret, og beskytter civile fra førnævnte.
Terrorister betragter sig selv som frihedskæmpere, men i det øjeblik man overskrider den magiske grænse, så er man ikke værdig til at blive betegnet som frihedskæmper mere.
Hvis man på nogen måde eller på noget tidspunkt, kan legitimere angreb på og drab på civile, så er man per. definition en terrorist.
Farc kan derfor sagtens være frihedskæmpere, da columbias styre hverken har hørt om demokrati eller menneskerettigheder.*
Lige sådan findes der også i tjetjenien frihedskæmpere, som ikke er terrorister, idet de kun bekæmper de russiske militær.
Disse fraktioner er IKKE terrorister, medmindre de støtter aktiviteterne i rusland, hvilket der i de fleste tilfælde ikke er noget der tyder på.
Faktisk tager de fleste tjetjenere, inklusiv de fleste oprører afstand fra det, da det skader deres LEGITIME sag.
Både rusland og columbia gør sig skyldige i det, man kan kalde statsterrorisme.
* Og Farc er en terrororganisation eller ej, ved jeg ikke nok om dem til at afgøre.
Så det vil jeg helst ikke svare på.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund