mboost-dp1

Fortsættelse omkring de danske universiteter

Gå til bund
Gravatar #2 - Windcape
16. okt. 2011 20:39
Det eneste problem med hele diskussionen, er at den primært bygges ud fra udsagt af folk der står på sidelinjen.

Men det skal da ikke være en hemmelighed at mere pli på alle niveauerne af uddannelse i Danmark, ville være en god ting.

Dog skal vi huske at "niveauet" omhandler alle uddannelserne. Niveauet hos mine kollegianere inden for medicin, fysik, ingeniør eller forretning virker meget højt, og meget seriøst.

Ihvertfald højere, og mere seriøst, end jeg selv har oplevet det på de videregående uddannelser inden for IT.

Det vil dog ikke overrasket mig, hvis at visse humanistiske uddannelser har et niveau der er helt til grin.
Gravatar #3 - arne_v
29. okt. 2011 03:16
Windcape (2) skrev:
Det eneste problem med hele diskussionen, er at den primært bygges ud fra udsagt af folk der står på sidelinjen.

Jeg betragter ikke undervisere og arbejdsgivere som sidelinien.
Gravatar #4 - arne_v
29. okt. 2011 03:17
Windcape (2) skrev:
Dog skal vi huske at "niveauet" omhandler alle uddannelserne. Niveauet hos mine kollegianere inden for medicin, fysik, ingeniør eller forretning virker meget højt, og meget seriøst.

Medicin og jura studerende plejer at bruge mere tid på studierne end de fleste andre.
Gravatar #5 - Windcape
29. okt. 2011 07:48
arne_v (3) skrev:
Jeg betragter ikke undervisere og arbejdsgivere som sidelinien.
Det er meget få nuværende undervisere der har udtalt sig. Og arbejdsgivere vil jeg altså betragte som nogen der står på sidelinjen.

For at forstå hvad der foregår præcist, skal man jo være studerende eller underviser.

arne_v (4) skrev:
Medicin og jura studerende plejer at bruge mere tid på studierne end de fleste andre.
Ja. Så hvor vi kan konkludere at f.eks. Historie er useriøst og ikke lever op til hvad man kunne forvente, så er Medicin stadigvæk et hårdt og seriøst studie.

Altså er det et noget unuanceret billede, at skære alle uddannelserne over én kam.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login