mboost-dp1

Forum for videokameraer?

Gå til bund
Gravatar #1 - KaW
2. jun. 2011 03:34
Hej Newzere!

Jeg har brug for at dokumentere et lille projekt som jeg har gået og arbejdet lidt med. Derfor skal jeg gerne bruge et videokamera til at filme det, og det indledende forløb med en række interviews.

MEN! Jeg ved ikke hvor jeg skal spørge til råds, jeg kender for det meste kun til hardware og software forums. Og filmz er vel mest for folk der glor videoer?

Mit budget er 1.800-2.500 kr.

Og da I plejer at være ret kloge (eller terracide måske har et hd-kamera som ham og kæresten ikke bruger mere) så spørger jeg jer!

Kender I et forum at spørge, eller kender i et kamera at købe?

Hilsen
Kasper :-)
Gravatar #2 - BurningShadow
2. jun. 2011 04:20
Jeg er selv meget glad for mit Aiptek AHD T8 Pro, der dog har den ulempe, at det ikke kan zoome i Full HD mode, men det kan hvis du går en anelse ned i opløsning.
Det kan heller ikke lade og optage samtidig, på grund af en lille designfejl; man bruger USB til både ladning og dataoverførsel. Når kameraet er slukket, og tilsluttet PC'en, så lader det, når klappen så åbnes, opfører sig som en god lille (USB host) slave.

Jeg har overvejet at købe dette 3D HD cam, men har det ikke, og kender det ikke.
Gravatar #3 - gnarfsan
2. jun. 2011 06:49
Jeg ved at der er en filmmand på arbejdet, der bruger det her en gang imellem: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Vad...

Men hvis du har tid til at vente, kan jeg spørge efter et forum, næste gang, jeg ser dem. Måske imorgen, eller måske først mandag.

Så er der jo også den mulighed at du kunne overveje at investere i en Android telefon med et ordentligt kamera.
Gravatar #4 - KaW
2. jun. 2011 14:47
Du må meget gerne spørge rundt :)
Gravatar #5 - gnarfsan
3. jun. 2011 19:50
Jeg har spurgt rundt, og der var desværre ikke meget hjælp at hente. De kendte ikke et forum, men anbefalingen lyder at finde et Canon digitalt videokamera, med SD slot, og så nyt som muligt. En anden ting, der er værd at gå efter er så stor en sensor chip, som muligt.
Gravatar #6 - KaW
7. jun. 2011 14:53
Fedt, tak! Er nu på jagt efter et Canon videokamera, tak! :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login