mboost-dp1
Fotobog
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Halløj!..
Har taget nogle billeder, og kunden vil gerne have en fotobog, har aldrig lavet sådan en før, og ville gerne have nogle tips til steder hvor man kan få sådan en - prisen er ligegyldig, da regningen skal sendes videre.
Anyhow, hvor kan man lave sådan en i god kvalitet, uden at programmet er noget fra midt 90'erne?
Har taget nogle billeder, og kunden vil gerne have en fotobog, har aldrig lavet sådan en før, og ville gerne have nogle tips til steder hvor man kan få sådan en - prisen er ligegyldig, da regningen skal sendes videre.
Anyhow, hvor kan man lave sådan en i god kvalitet, uden at programmet er noget fra midt 90'erne?
Cewe fotobog reklameres der meget for, har ingen erfaring med dem. Billedbutikken i Odense har en reklame stående ude foran butikken med tekst ala "Igen er vi bedst i test". Jeg har fået fremstillet en kop (jojo) med billede på derinde, og det var ganske fremragende.
Har vundet et par gavekort til pixum.dk - hvor jeg så har fået printet nogle bøger. Deres opsætningsprogram fås både til windows og mac os x, bøgerne ser meget fine ud.
trylleklovn (3) skrev:Har vundet et par gavekort til pixum.dk - hvor jeg så har fået printet nogle bøger. Deres opsætningsprogram fås både til windows og mac os x, bøgerne ser meget fine ud.
Har hentet pixum-programmet, men allerede efter 5 minutter var jeg ved at få grå hår!... Mine billeder er for "store", eller har en lidt skæv scale, hvilket betyder at jeg bliver nødt til at åbne dem i gimp for at downscale til f.eks 75% af den originale størrelse ... Irriterende!
Ditto synes jeg den er lidt åndsvag hvad angår hvor billederne skal være i bogen, forside, bagside etc.
Det skal siges at jeg har prøvet det både på Linux og Windows (i tilfælde af at det var *nix udgaven der var noget galt med)
Huh. Jeg valgte bare en default template så blev alle billederne sat ind automatisk. Herefter kunne jeg resize som jeg havde lyst til, sætte borders på, vælge print på hele sider osv.
trylleklovn (5) skrev:Huh. Jeg valgte bare en default template så blev alle billederne sat ind automatisk. Herefter kunne jeg resize som jeg havde lyst til, sætte borders på, vælge print på hele sider osv.
Kan da godt være at jeg er en total retard :D Men billederne ligger på ca 20x30 cm (plus minus, alt efter hvordan crop-faktoren er)
Jeg kan også anbefale Pixum og er netop ved at lave en bog som skal gives til julegave.
Det er rigtigt at deres program kan give en grå hår i hovedet. Men slå alt hjælp fra, så er det lidt bedre.
Med hensyn til placering, beskæring osv. af billederne, så er det noget du selv kan styre 100%. Der er ingen grund til at beskære eller resize i andet program.
Det er rigtigt at deres program kan give en grå hår i hovedet. Men slå alt hjælp fra, så er det lidt bedre.
Med hensyn til placering, beskæring osv. af billederne, så er det noget du selv kan styre 100%. Der er ingen grund til at beskære eller resize i andet program.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.