mboost-dp1

Fremlejer lov?

Gå til bund
Gravatar #1 - Mivrex
27. apr. 2003 12:42
Hej.
Da jeg nu står og skal til at leje et værelse af en 3 værelses lejelighed, er der noget jeg er kommet i tvivl om som der står i kontrakten. Ham der bor i lejeligheden og som vil udleje et værelse til mig skriver i kontrakten til mig at han med 1 måneds varsel kan opsige mig.

Kan det passe ? eller er der en eller anden lov som jeg beskytte mig med. Normalt kan man da kun blive opsagt hvis der er et problem. Men det er måske anderledes med lige min sag.

Jeg har søgt rundt på nettet efter noget information men kunne ikke finde noget. Håber at der er en herinde der måske ved noget. Jeg skal leje værelset i Århus.

/mivrex
Gravatar #2 - Wolly
27. apr. 2003 14:09
Jeg mener med rigmelig sikkerhed at du skal have 3 måneders opsigelse. Personen der ejer lejligheden kan smide dig ud uden noget som helst grundlag, men du SKAL have dine 3 måneders varsel!!!

Jeg har ikke lige tid til at finde dokumentation på min påstand, men synes da at du skal bruge den time det tager at finde lovformuleringen et eller andet sted :-)

Håber at du kan bruge det til noget:-)
Gravatar #3 - Mivrex
27. apr. 2003 14:12
Jeg har kikket og jeg skal ikke finde noget. :(
Gravatar #4 - Hektor
27. apr. 2003 14:17
Gravatar #5 - RedCalf
29. apr. 2003 14:25
Som udgangpunkt kan man ikke stille sig dårligere end det der står i lejeloven (lige meget hvad der står i kontrakten). Og lejeloven siger 3 måneder opsigelse fra begges side.
Men man skal dog passe på med fremleje da der her findes undtagelser, jeg mener dog ikke at det er en af dem.
Men ring til LLO og spørg dem.
Og husk at hvis du underskriver en kontakt og der i lejeloven ikke er en undtagelse for fremleje, så kan han/hun ikke smide dig ud med under 3 måneders varsel, lige meget hvad du så har skrevet under på.

http://www.familieadvokaten.dk/Lovsamling/Lejelove...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login