mboost-dp1
GameScribe.dk - interessant forvirring!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
For noget tid siden fik jeg et abonnement til GameScribe i en måned. Jeg bestilte et spil og det var som sådan fint nok, selvom udvalget af spil er noget beskedent efter min mening. Anyhow, glemmer at opsige og bliver opkrævet 79 kr. for et månedsabonnement der løber til den 7. juni 2011.
Jeg tænker, what the fuck jeg spiller videre. Den 12. maj opsiger jeg så abonnementet med den tanke, at jeg så kan beholde spillet indtil den 7. juni 2011 som jeg jo har betalt til. Men nej, får at vide at de skal have spillet senest 5 dage efter min opsigelse. Jeg skriver en mail til dem og brokker mig, men de siger at jeg har godkendt det.
What the fuck tænker jeg igen, og smider spillet i postkassen i foregårs, så de har det inden tidsfristen som var den igår, hvilket også er fint da jeg får en mail om de har modtaget spillet..
I dag modtager jeg så et nyt spil fra dem?!
Jeg skriver så til dem, hvorfor jeg får et spil, når jeg har opsagt mit abonnement, hvorefter jeg får denne mail:
hvilket ikke giver nogen mening, da mit abonnement jo udløb i går...
Jeg skriver dette til dem:
og får følgende tilbage fra den kære Andreas:
Så mit abonnement er altså ikke stoppet alligevel.. For det hele er jo automatisk.. Og jeg har jo overholdt opsigelsesvilkårene..
Anyhow, nu spiller vil jeg spille Fall Out New Vegas indtil den 4. juni, så de kan få deres spil til tiden, uden jeg skal op med flere penge til dem..
Jeg tænker, what the fuck jeg spiller videre. Den 12. maj opsiger jeg så abonnementet med den tanke, at jeg så kan beholde spillet indtil den 7. juni 2011 som jeg jo har betalt til. Men nej, får at vide at de skal have spillet senest 5 dage efter min opsigelse. Jeg skriver en mail til dem og brokker mig, men de siger at jeg har godkendt det.
What the fuck tænker jeg igen, og smider spillet i postkassen i foregårs, så de har det inden tidsfristen som var den igår, hvilket også er fint da jeg får en mail om de har modtaget spillet..
I dag modtager jeg så et nyt spil fra dem?!
Jeg skriver så til dem, hvorfor jeg får et spil, når jeg har opsagt mit abonnement, hvorefter jeg får denne mail:
GameScribe sjov skrev:Hej Daniel,
Husk at du skal returnere dine spil inden for 5 dage efter opsigelsen eller inden sidste lejedag i perioden.
Ellers forsætter abonnementet.
Du skal derfor opsige abonnementet igen.
Vær opmærksom på at vi har sænket priserne på alle vores abonnementet for eksisterende medlemmer.
Venlig hilsen
Andreas Johansen
hvilket ikke giver nogen mening, da mit abonnement jo udløb i går...
Jeg skriver dette til dem:
Mig! skrev:Det er da godt at se i har styr på tingene ; )
Men det vil, sige, at det her spil jeg nu har modtaget, det kan jeg beholde indtil den 5. juni 2011, da mit abonnement udløber den 7. juni, uden at blive bonnet for en ekstra måned?
og får følgende tilbage fra den kære Andreas:
Andreas skrev:Hej Daniel,
Der skam styr på tingene fra vores side.
Systemet styre hele processen helt automatisk, så hvis du overholder opsigelsesvilkårene foregår alting helt automatisk.
Hvis du ønsker at spille spillet resten af din lejeperiode, skal du huske at opsige 5 dage før abonnementet udløber og sende spillet retur inden for tidsfristen.
Så mit abonnement er altså ikke stoppet alligevel.. For det hele er jo automatisk.. Og jeg har jo overholdt opsigelsesvilkårene..
Anyhow, nu spiller vil jeg spille Fall Out New Vegas indtil den 4. juni, så de kan få deres spil til tiden, uden jeg skal op med flere penge til dem..
Hmm...
Underlig situation.
Havde de bare krævet at få spillet retur med det samme kunne jeg forstå det.
Afhængig af hvordan deres system er skruet sammen kan der godt være flere dage fra ordren til at pakke og sende et spil er givet til den rent faktisk er udført.
Det med at du skal opsige abonnementet igen holder ikke som jeg har forstået tingene.
Normalt ville jeg betragte en ting der bliver sendt til mig uden jeg har tilmeldt mig som en gave.
Det samme gælder hvis jeg har opsagt et abonnement. Bliver de ved med at sende ting efter abonnementet er udløbet er det en gave til mig.
Insisterer de på at du skal opsige dit abonnement igen vil jeg bare henvise til den første opsigelse.
Tror du kan finde noget om emnet hos forbrugerrådet hvis det har din interesse.
Underlig situation.
Havde de bare krævet at få spillet retur med det samme kunne jeg forstå det.
Afhængig af hvordan deres system er skruet sammen kan der godt være flere dage fra ordren til at pakke og sende et spil er givet til den rent faktisk er udført.
Det med at du skal opsige abonnementet igen holder ikke som jeg har forstået tingene.
Normalt ville jeg betragte en ting der bliver sendt til mig uden jeg har tilmeldt mig som en gave.
Det samme gælder hvis jeg har opsagt et abonnement. Bliver de ved med at sende ting efter abonnementet er udløbet er det en gave til mig.
Insisterer de på at du skal opsige dit abonnement igen vil jeg bare henvise til den første opsigelse.
Tror du kan finde noget om emnet hos forbrugerrådet hvis det har din interesse.
Tror ikke de automatisk kan fornye dit abonnement, bare fordi du ikke har afleveret spillet tilbage.
Hvis du har opsagt dit abonnement skal du som udgangspunkt kunne gå ud fra at det er opsagt. Hvis de så ikke mener du har afleveret spillet tilbage inden for tidsgrænsen, så må de bede dig om betaling for udvidet lånetid eller lignende.
Hvis du har opsagt dit abonnement skal du som udgangspunkt kunne gå ud fra at det er opsagt. Hvis de så ikke mener du har afleveret spillet tilbage inden for tidsgrænsen, så må de bede dig om betaling for udvidet lånetid eller lignende.
MiniatureZeus (4) skrev:Nu har jeg sendt en mail til forbrugerrådet..
Boring.
Du har newz teamet bag dig, og så tager du den nemme udvej?
We are not-so-anon
We are knap-så-Legion
We drink
We forget
Mnc_ (9) skrev:Ring og spørg efter en mail adresse.
Så du kan få ting på skrift. :P
Det var også det jeg ville.. Er altid noget nemmere når det står på skrift..
Nå fik ringet til dem, og jeg kan ikke gøre andet end at sende spillet retur og så få en bekræftigelse på, at de har modtaget spillet, og jeg skal slettes fra deres database..
Hvis de bliver ved, kan der måske være noget om det.
Mht. om abonnementet må fortsætte, hvis jeg ikke aflevere spillet til tiden, så er der ikke noget galt i dette, så længe jeg får en notis omkring det og at jeg har godkendt det under min tilmelding.
MiniatureZeus (10) skrev:Hvis de bliver ved, kan der måske være noget om det.
Mht. om abonnementet må fortsætte, hvis jeg ikke aflevere spillet til tiden, så er der ikke noget galt i dette, så længe jeg får en notis omkring det og at jeg har godkendt det under min tilmelding.
Hvis du har
De vil selvfølgelig fortsætte med at sende opkrævelser, der vil blive efterfulgt af rykkere. På et tidspunkt vil de så sende et inkassofirma efter dig, hvorpå du til dem svarer kort og præcist, at du ikke anerkender skylden.
Herefter kan de kun vælge at stævne dig eller droppe sagen, hvortil de fleste selskaber blot dropper sagen*.
Det er sjovt, så længe det varer, fordi firmaet ved, at forbrugeren står med den lange ende, og det kun er derfor, at de "spiller" så hårdt.
*Bemærk, at jeg ikke er jurist og ovenstående kun bygger på forklaringer her på sitet og diverse andre kilder, såsom forbrugermagasiner. Jeg afskriver mit ethvert ansvar for folk, der beslutter at udføre handlinger i tråd med ovenstående, samt opfordrer på det kraftigste folk til at vinke, når Lars Løkke Rasmussen kommer kørende forbi på hans racercykel, mens du er på vej i Irma for at hente et pund flæsk og et halvt pund kaffe m. det løse.
@11
Aldrig, og jeg gentager ALDRIG gør intet...
Det man til gengæld skal gøre er at tage kontakt til firmaet, og gøre dem opmærksom på at man ikke kan vedkende sig deres opkrævning.
Dette gør du både via tlf og via snailmail, hver gang du hører noget fra dem.
Du kan evt afkræve dokumentation for forholdet, samt kræve en kopi af kontrakten...
Aldrig, og jeg gentager ALDRIG gør intet...
Det man til gengæld skal gøre er at tage kontakt til firmaet, og gøre dem opmærksom på at man ikke kan vedkende sig deres opkrævning.
Dette gør du både via tlf og via snailmail, hver gang du hører noget fra dem.
Du kan evt afkræve dokumentation for forholdet, samt kræve en kopi af kontrakten...
Chewy (12) skrev:Det man til gengæld skal gøre er at tage kontakt til firmaet, og gøre dem opmærksom på at man ikke kan vedkende sig deres opkrævning.
Men det har han allerede gjort flere gange, så hvad kan man mere forlange af en given forbruger? At man pisser sin opsigelse i sneen ude foran deres hovedbygning? :)
@13
Jeg forklarer bare hvordan han stiller sig selv bedst.
Denne slags sager har trods alt været en fast del af min arbejdsgang på min sidste arbejdsplads.
Og så bare lige for at være sikker på at vi snakker om det samme, så mener jeg:
1. MZ modtager et brev hvor de gør opmærksom på at han skylder penge.
2. MZ tager kontakt til deres kundeservice og fortæller dem at han ikke kan vedkende sig deres opkrævning da han aldrig har været kunde hos dem. Samt at han også vil gøre dem opmærksom på det via brev..
3. MZ sender et standard brev til dem hvor der mere eller mindre står det samme som han har sagt i telefonen.
4. Kvartalet efter modtager han endnu engang en opkrævning fra dem, hvorefter han gentager 1-3.
Så meget ligger der hellere ikke i det.
Til gengæld smider han automatisk bolden over på selskabets bane (modsat hvis han ikke gjorde noget, hvor han så juridisk selv ville skulle tage handling. Da det at man ikke foretager sig noget bliver betragtet som at vedkende sig forholdet.), samt at han stiller sig selv godt i tilfælde af et sagen skulle ende i fogedretten..
Det er ikke den nemmeste løsning (kontra at gøre ingenting), men til gengæld har han en ufatteligt meget bedre sag...
Jeg forklarer bare hvordan han stiller sig selv bedst.
Denne slags sager har trods alt været en fast del af min arbejdsgang på min sidste arbejdsplads.
Og så bare lige for at være sikker på at vi snakker om det samme, så mener jeg:
1. MZ modtager et brev hvor de gør opmærksom på at han skylder penge.
2. MZ tager kontakt til deres kundeservice og fortæller dem at han ikke kan vedkende sig deres opkrævning da han aldrig har været kunde hos dem. Samt at han også vil gøre dem opmærksom på det via brev..
3. MZ sender et standard brev til dem hvor der mere eller mindre står det samme som han har sagt i telefonen.
4. Kvartalet efter modtager han endnu engang en opkrævning fra dem, hvorefter han gentager 1-3.
Så meget ligger der hellere ikke i det.
Til gengæld smider han automatisk bolden over på selskabets bane (modsat hvis han ikke gjorde noget, hvor han så juridisk selv ville skulle tage handling. Da det at man ikke foretager sig noget bliver betragtet som at vedkende sig forholdet.), samt at han stiller sig selv godt i tilfælde af et sagen skulle ende i fogedretten..
Det er ikke den nemmeste løsning (kontra at gøre ingenting), men til gengæld har han en ufatteligt meget bedre sag...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.