mboost-dp1

Gi' din DVD fingeren

Gå til bund
Gravatar #1 - Deternal
19. maj 2005 15:11
Nogle forskere er igang med at udvikle et system til at koble et fingeraftryk eller iris-scan til en dvd.

Konceptet er at man køber en film i en forretning og man der skal afgive et fingeraftryk som så bliver kodet til en rfid chip på dvd'en.

Når man så kommer hjem, skal ens nye smarte dvd afspiller lige have et fingeraftryk inden den vil afspille dvd'en.

Lyder som noget filmindustrien vil elske - personligt vil jeg dog aldrig røre det. Er ret overbevist om at konsekvensen af sådan noget vil gøre at piratkopiering øges kraftigt.

Artiklen kan læses her:
http://www.wired.com/news/digiwood/0,1412,67556,00...
Slashdot diskussionen kan findes her:
http://it.slashdot.org/article.pl?sid=05/05/19/122...

Poster her da jeg er træt af tilfældighedsgeneratoren, også kaldet nyhedsgodkendelse, her på newz.
Gravatar #2 - XorpiZ
19. maj 2005 15:37
Det lyder sgu skidt..

Sker det, forudser jeg en kraftig nedgang i dvd-salget (som vel er ret højt pt) og en massiv stigning i piratkopieringen.

Hvorfor kan de ikke bare stole på os der rent faktisk køber deres ting istedet for at behandle os som kriminelle?
Gravatar #3 - amokk
19. maj 2005 21:57
hvad skulle det gøre godt for? man kan vel bare købe/låne DVDen, sætte sit fingeraftryk og smide den i sin PC hvor den så kan læses.

Så åbner man DVDshrink og har en kopi 20 min efter!

i øvrigt lyder det her lidt underligt, jeg er ret sikker på, at det i danmark ikke er lovligt at sælge en vare som kun kan/må benyttes af den person som har foretaget købet.

og hvad når farmor dør og man arver hendes DVD-samling, skal man så have hendes døde finger med, for at kunne se de DVDer?`

Well tror bare vi skal glemme den her, det bliver ikke virkelighed
Gravatar #4 - Deternal
19. maj 2005 22:46
Man kunne forestille sig det primært vil blive brugt i preview tilfælde samt at det ikke vil være lovligt at lave en sådan scanner til dvd-drev.

Hvis de begynder på sådan noget til det almindelige publikum tror jeg ihvertfald de har tabt deres kunder.
Gravatar #5 - drbravo
19. maj 2005 23:55
well - de kan vel ikke bruge fingeraftrykstingen hvis man køber materiale over nettet, så der kan man vel stadig handle.
"tak for dit køb. Send din højre pegefinger til os"
Gravatar #6 - BurningShadow
20. maj 2005 00:17
Øhhh, så kan jeg ikke længere bede min lillebror, tage en film med, for mig, næste gang han er et eller andet sted henne? Hvad fanden i hele hede hule helvede tror de, at de har gang i?

Om de skriver nok så mange programmer til Syllable, der kan håndtere det, så var det da godt nok ikke noget jeg ville bruge mine penge på. eMule here I come! (hvis det forpulede pjat gennemføres).

De skulle fanengalemig have nosserne skåret af, med en teske dyppet i salt, hvorefter de skulle tvinges til at koge dem, og spise dem.
Gravatar #7 - BurningShadow
20. maj 2005 00:22
Nej, de skal sgu ikke engang have dem skåret af, de skal sgu koges, og spises imens de stadig sidder fast!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login