mboost-dp1
IT-sikkerhed for dummies
Heja! Efter mange spørgsmål fra it-orblinde folk har jeg besluttet mig for at lave en guide til hvordan man sikre sin computer med gratis programmer (windows only), men efterhånden som mit arbejde skrider frem har jeg brug for folk der mestre det danske sprog bedre end jeg (og som kan komme med idéer og forslag). Hvis du synes det lyder spændende så kig på zybo.dk/Guide2Freeware/ for at se siden, og smid en mail til zybo [@] zybo {.} dk hvis der er noget du bliver stødt over :-P
jeg kan se at du er kommet et godt stykke, og her vil jeg da godt hjælpe dig vidre, jeg har fundet en side som du måske vil linke til (eller bruge til den del der om handler spyware nemlig
www.spywarefri.dk
jeg har lige installeret SpywareGuard, (har fået høj karakter hos spywarefri, og jeg er positiv indtil vidre, det har nemlig et meget stort plus i min bog i forhold til ad-aware´s ad-watch, det bruger ikke så meget CPU-kraft (har prøvet at åbne div "fyfy" sider, hvor SpywareGuard virker meget "lettere" end ad-watch) til gengæld bruger SpywareGuard så mere ram (ca 11 MB vs 3.5 MB).
jeg kan også se på taskmanager at ad-watch bruger mere CPU-tid end SpywareGuard. om SpywareGuard så virker efter hensigten vil tiden vise.
her er link til ad-aware og SpywareGuard :
www.lavasoft.de/support/download/ &
www.wilderssecurity.net/spywareguard.html
glæder mig til at du får siden færdig, så jeg kan henvise folk til den så jeg ikke behøver at forklare disse ting en gang til ;)
www.spywarefri.dk
jeg har lige installeret SpywareGuard, (har fået høj karakter hos spywarefri, og jeg er positiv indtil vidre, det har nemlig et meget stort plus i min bog i forhold til ad-aware´s ad-watch, det bruger ikke så meget CPU-kraft (har prøvet at åbne div "fyfy" sider, hvor SpywareGuard virker meget "lettere" end ad-watch) til gengæld bruger SpywareGuard så mere ram (ca 11 MB vs 3.5 MB).
jeg kan også se på taskmanager at ad-watch bruger mere CPU-tid end SpywareGuard. om SpywareGuard så virker efter hensigten vil tiden vise.
her er link til ad-aware og SpywareGuard :
www.lavasoft.de/support/download/ &
www.wilderssecurity.net/spywareguard.html
glæder mig til at du får siden færdig, så jeg kan henvise folk til den så jeg ikke behøver at forklare disse ting en gang til ;)
Ser rigtig godt ud og kan kun rose dit initiativ. Hvad med at anbefale Eudora som e-mail klient? Synes selv det er en genial mailklient.
Udover blot at lave guides til programmer, kan det vel heller ikke skade med en lille sektion om hvordan man på sin sunde fornuft kan undgå mange problemer. Fx hvilke slags e-mails man bare skal slette med det samme, hvad man ikke bare skal klikke Ja til når man surfer og den slags.
Udover blot at lave guides til programmer, kan det vel heller ikke skade med en lille sektion om hvordan man på sin sunde fornuft kan undgå mange problemer. Fx hvilke slags e-mails man bare skal slette med det samme, hvad man ikke bare skal klikke Ja til når man surfer og den slags.
Herligt initiativ... hvad med Zonealarm som firewall og Opera som browser? Og måske burde du gøre lidt ved navigationen på siden, den virker lidt uoverskuelig.
Jeg kan godt tage korrekturlæsning af siden, men det bliver efter jeg har sat min printer til... finder altid flere fejl, når der er på papir.
Anyway, mailer ihvertfald et link til min far, så kan jeg måske spare lidt tid i telefonen.
Jeg kan godt tage korrekturlæsning af siden, men det bliver efter jeg har sat min printer til... finder altid flere fejl, når der er på papir.
Anyway, mailer ihvertfald et link til min far, så kan jeg måske spare lidt tid i telefonen.
Godt initiativ!
Vil anbefale at du holder godt øje med WinXP SP2. Udover den forbedrede firewall skulle der iflg Wired osse være øget fokus på spyware-bekæmpelse.
Vil osse anbefale en liste af 'common sense'; du nævner selv 'brug Win Update ofte', andre kunne være
* 'Åbn ikke vedhæftede filer'
* 'åbn ikke mails fra ukendte afsendere'
* 'svar aldrig på spam'
osv osv
Vil anbefale at du holder godt øje med WinXP SP2. Udover den forbedrede firewall skulle der iflg Wired osse være øget fokus på spyware-bekæmpelse.
Vil osse anbefale en liste af 'common sense'; du nævner selv 'brug Win Update ofte', andre kunne være
* 'Åbn ikke vedhæftede filer'
* 'åbn ikke mails fra ukendte afsendere'
* 'svar aldrig på spam'
osv osv
Takker for inputsne :-)
Jeg regnede med at tage ZoneAlarm, men browser skal være både Opera og Firefox, lige som jeg tager Thunderbird og Eudora som email.
Ind til videre skriver jeg bare på siden, men jeg regner med at dele det op i sektioner, med en på hver side, for at øge navigationen.... :-)
Jeg regnede med at tage ZoneAlarm, men browser skal være både Opera og Firefox, lige som jeg tager Thunderbird og Eudora som email.
Ind til videre skriver jeg bare på siden, men jeg regner med at dele det op i sektioner, med en på hver side, for at øge navigationen.... :-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund