mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
SlettetBruger (31349) skrev:Jup ^^ HP printere har en installer nu, opsæt senere løsning.. men det kræver at vi har pc'erne.. og at vi ved hvilke printere han kan komme ud til.
Og det ved vi sjældent når de fx er på kundebesøg og skal printe...
Derfor win7 er så dejligt, jeg har endnu ikke installeret en eneste printer på min klap, og har nemt printet fra både hp, canon, dell og andre skod 200 kr's blækmonstre. Ved ikke hvad de har gjort men plug and play virker umådeligt meget bedre på printere.
Jep men her i firmaet bruger vi gerne moderne printere :D
dvs printere der er nyere end driverdatabasen i Windows 7 ;D
dvs printere der er nyere end driverdatabasen i Windows 7 ;D
... der lige har fået en 5 minutters lang sviner, med tåre og gråd inkluderet, af en Jehovas vidne...
Baggrundshistorie:
Jeg bor tæt på Jehovas Vidners hovedkontor (Tårnet!) og lige som politiskolen sender deres elever ud på Valby bakke for lære at måle fart og tage spritprøver, så sender JV deres elever ud på vores vej for at lære dem at omvende os forfærdelige mennesker.
Af denne grund har jeg samlet en lille 'gave' til JV når de kommer forbi, der består af en "Giv Blod"-brochure og klistermærke, "Hvordan kommer jeg igennem en abort"-brochure, "Nemme opskrifter til børnefødselsdage"-hæfte og en "Hvordan man snakker med sine børn om sex"-brochure.
(Kan alt sammen skaffes på dit lokale bibliotek og/eller apotek!)
Når JV så kommer forbi, så tager jeg glædeligt i mod deres gode magasin (Vagttårnet), deres flotte bøger og smarte poser, hvis de tilgængel tager i mod min lille pakke.
I dag kom så en ny gut forbi (de går ind alene, og så står læreren ude ved vejen) og bankede på.
Vældig sød fyr på en ~20 år. Han kommer med standard talen (jeg har flere gange givet til tips til, hvordan de kan peppe den lidt op, men de tager desværre ikke i mod dem)
Jeg nikker selvfølgelig gladeligt og da han giver mig sin bakke (sammen med udførlig forklaring selvfølgelig) forærer jeg ham min lille pakke, også med udførlig vejledning!
Da han kigger i posen slår det fuldkommen klik for ham dog! Han råber og skriger over hvor dum og forfærdelig er, og om jeg ved at jeg kommer til at bøde for min uvidenhed senere! I mens han skaber sig, ser jeg at læreren forsigtigt går videre ude på vejen, mens han kigger til den anden side.
Jeg siger til gutten, at jeg tror hans lærer-'ven' er ved at smutte, så han må hellere skynde sig efter ham, hvorefter han kigger ud mod vejen og ser til sin forfærdelse at hans 'ven' er væk, hvorefter han kigger mig dybt i øjnene, så jeg er sikker på at nu får jeg en knytnæve lige i fjæset. I stedet begynder der at pible tårer ud af begge øjne og i en sammenkomst af gråd, vrede, savl, tårer og vræl fortæller han mig hvor hårdt han har det og hvor stort et monster jeg er, når jeg slet ikke tager ham seriøst..
Eftersom situationen er ret akavet og jeg ikke helt ved hvad mit næste skridt skal være, dukker læreren heldigvis op igen, nu med en ekstra JV'er og trækker den sørgelige gut væk, mens jeg får 'øjne fra helvede'.
Baggrundshistorie:
Jeg bor tæt på Jehovas Vidners hovedkontor (Tårnet!) og lige som politiskolen sender deres elever ud på Valby bakke for lære at måle fart og tage spritprøver, så sender JV deres elever ud på vores vej for at lære dem at omvende os forfærdelige mennesker.
Af denne grund har jeg samlet en lille 'gave' til JV når de kommer forbi, der består af en "Giv Blod"-brochure og klistermærke, "Hvordan kommer jeg igennem en abort"-brochure, "Nemme opskrifter til børnefødselsdage"-hæfte og en "Hvordan man snakker med sine børn om sex"-brochure.
Når JV så kommer forbi, så tager jeg glædeligt i mod deres gode magasin (Vagttårnet), deres flotte bøger og smarte poser, hvis de tilgængel tager i mod min lille pakke.
I dag kom så en ny gut forbi (de går ind alene, og så står læreren ude ved vejen) og bankede på.
Vældig sød fyr på en ~20 år. Han kommer med standard talen (jeg har flere gange givet til tips til, hvordan de kan peppe den lidt op, men de tager desværre ikke i mod dem)
Jeg nikker selvfølgelig gladeligt og da han giver mig sin bakke (sammen med udførlig forklaring selvfølgelig) forærer jeg ham min lille pakke, også med udførlig vejledning!
Da han kigger i posen slår det fuldkommen klik for ham dog! Han råber og skriger over hvor dum og forfærdelig er, og om jeg ved at jeg kommer til at bøde for min uvidenhed senere! I mens han skaber sig, ser jeg at læreren forsigtigt går videre ude på vejen, mens han kigger til den anden side.
Jeg siger til gutten, at jeg tror hans lærer-'ven' er ved at smutte, så han må hellere skynde sig efter ham, hvorefter han kigger ud mod vejen og ser til sin forfærdelse at hans 'ven' er væk, hvorefter han kigger mig dybt i øjnene, så jeg er sikker på at nu får jeg en knytnæve lige i fjæset. I stedet begynder der at pible tårer ud af begge øjne og i en sammenkomst af gråd, vrede, savl, tårer og vræl fortæller han mig hvor hårdt han har det og hvor stort et monster jeg er, når jeg slet ikke tager ham seriøst..
Eftersom situationen er ret akavet og jeg ikke helt ved hvad mit næste skridt skal være, dukker læreren heldigvis op igen, nu med en ekstra JV'er og trækker den sørgelige gut væk, mens jeg får 'øjne fra helvede'.
MiniatureZeus (31353) skrev:....JV...
Nej nej, stop, det er for meget!
Han er sgu ikke den eneste der tuder oven på den omgang!
Hold kæft, det er god humor :-)
OMG!MiniatureZeus (31353) skrev:Af denne grund har jeg samlet en lille 'gave' til JV når de kommer forbi, der består af en "Giv Blod"-brochure og klistermærke, "Hvordan kommer jeg igennem en abort"-brochure, "Nemme opskrifter til børnefødselsdage"-hæfte og en "Hvordan man snakker med sine børn om sex"-brochure.
Den tror jeg lige at jeg skal ha samlet.
Fed histoire btw, ville godt have været fluen på væggen der. :P
...der spiller Crysis... igen...
vandfarve (31362) skrev:Magten, hvad har du af klokkeværk?
fyp
Daniel-Dane (31360) skrev:Smid den på kynz!
will do..
... der lige har meldt sig ud af vores fine folkekirke. Det kan man tjene mange penge på.
gumleren (31366) skrev:... der lige har meldt sig ud af vores fine folkekirke. Det kan man tjene mange penge på.
Du tænker vel på denne skrivelse?
Desuden kan man se kirkeskatten på mere end én måde.
For det første er det et "abonnement", da man som indmeldt i folkekirken kan få afholdt kirkebryllup og begravelse gratis. Det kan man ikke, hvis man er meldt ud, og jeg har hørt, at det skulle være relativt dyrt (omend på ingen måde så dyrt, at det ikke kan betale sig at melde sig ud).
For det andet er det en "kulturstøtte", da jeg synes, at de danske kirker er smukke og bevaringsværdige, og derfor vil jeg gerne støtte op om den danske folkekirke. I mine øjne er folkekirken en stor del af vores kultur og historie.
... og så er jeg for doven at finde mit sognekontor. ;)
vandfarve (31367) skrev:denne skrivelse
Vi har noget familie som lige (sidste måned) har holdt bryllup i en kirke, og selv skulle betale for det, og det kostede dem 2.200 kr. i leje af kirken*, 500 kr. til lys, 1.500 kr. til blomster (det er jeg ikke sikker på er gratis hvis man er medlem af folkekirken dog), 400 kr. i tryk til kirkeblade og annoncer i avis og så 1.700 kr. i 'leje' til præsten.
I alt 4.300 kr. hvis man ikke tager pengene til blomster med. Det er vel en 2 års kirkeskat eller noget?
(*inkl. opsætning af stole)
vandfarve (31367) skrev:I mine øjne er folkekirken en stor del af vores kultur og historie.
Det er jeg enig med dig i, men jeg er i tvivl om hvor vidt det er en god del.
... der skal stå i baren både til fredagens og lørdagens Take That koncert i parken. Så hvis nogle af jer bøsserøve skal derind, så kom hen til mig, så skal jeg nok snotte i jeres øl!
...Der har en opsparing der begynder at ligne noget igen :)
...Der vil fejre det med noget lortemad fra just eat
...Der er blevet inviteret med til en fest..
nogen Newz folk i Esbjerg området der er friske? ^^ (Det er med de 2 tidligere nævnte sexfikserede tøser..) dvs garanteret lebbeshow og isterningeleg!
...Der vil fejre det med noget lortemad fra just eat
...Der er blevet inviteret med til en fest..
nogen Newz folk i Esbjerg området der er friske? ^^ (Det er med de 2 tidligere nævnte sexfikserede tøser..) dvs garanteret lebbeshow og isterningeleg!
Colapusheren (31374) skrev:Jeg skal fucking arbejde i morgen kl. 07.30! :'(
Det er lidt skidt det der...
MiniatureZeus (31353) skrev:... der lige har fået en 5 minutters lang sviner, med tåre og gråd inkluderet, af en Jehovas vidne...
Baggrundshistorie:
Pics or it didn't happen.
vandfarve (31367) skrev:For det første er det et "abonnement", da man som indmeldt i folkekirken kan få afholdt kirkebryllup og begravelse gratis. Det kan man ikke, hvis man er meldt ud, og jeg har hørt, at det skulle være relativt dyrt (omend på ingen måde så dyrt, at det ikke kan betale sig at melde sig ud).
For det første, så kan kirken (menighedsrådet) nægte at afholde et bryllup for dig, hvis hverken du eller din kommende partner er medlem af folkekirken. Du kan sagtens blive gift i kirken alligevel - så skal du bare betale.
Mht. begravelse er det kun selve den kirkelige del, som måske ikke kan afholdes (afhænger af menighedsrådets holdning). Det er, indtil videre, kun på kirkelige, indviede områder man må begraves. Der findes så religionsfri områder, men det er stadig på en kirkes område. Desuden er begravelse ikke nødvendigvis gratis bare fordi du har betalt kirkeskat hele livet - det er bare noget billigere.
SlettetBruger (31371) skrev:nogen Newz folk i Esbjerg området der er friske? ^^ (Det er med de 2 tidligere nævnte sexfikserede tøser..) dvs garanteret lebbeshow og isterningeleg!
På trods af, at det er vældigt fristende at skulle se dig gnide dine 5-fingre-sokletter med frossent vand... så hopper jeg over! B~)
SlettetBruger (31378) skrev:wat
Altså... isterningeleg?!
Vent... var det bare med de der tøser?! Hvis ikke det er dig, der prøver at fryse dine sokker ned med is, har det da SLET ingen interesse! B~)
Danish
Du ved, hvor man swapper en isterning med de nærmeste tøs til den er smeltet ^^
Eller mig.. hvis du har lyst
Alrekr (31376) skrev:For det første, så kan kirken (menighedsrådet) nægte at afholde et bryllup for dig, hvis hverken du eller din kommende partner er medlem af folkekirken. Du kan sagtens blive gift i kirken alligevel - så skal du bare betale.
Og det understreger netop min pointe. Spørgsmålstegn.
SlettetBruger (31380) skrev:Eller mig.. hvis du har lyst
Now you are talking. Jeg har fået mad med hvidløg til aften, dog.
...Der ville ha blevet hjemme, men ender nok derovre alligevel. god save me.
...der måske høre stemmer 3 gange idag har jeg hørt Windows startup lyd.. selvom der ikke har været nogen opstartende windows 7 maskiner i min nærhed
...der måske høre stemmer 3 gange idag har jeg hørt Windows startup lyd.. selvom der ikke har været nogen opstartende windows 7 maskiner i min nærhed
Zhadow (31386) skrev:Hvaeh er du lidt småtræt?
Træt, muligvis syg ( smerter i hjertet i takt med puls? :S det meste af ugen ) så egentlig ville jeg bare sove... meeen
Takker :D
Jeg giver overstående symptomer, drukken i weekenden skylden ^^ 14-16 timer nonstop drinking. puh
Det værste der kan ske er at jeg kradser af ;D og det er ikke specielt slemt ^^ har prøvet værre
Jeg giver overstående symptomer, drukken i weekenden skylden ^^ 14-16 timer nonstop drinking. puh
Det værste der kan ske er at jeg kradser af ;D og det er ikke specielt slemt ^^ har prøvet værre
SlettetBruger (31390) skrev:Takker :D
Jeg taler af erfaring. Stress er ikke ukendt for mig, og det er det sikkert heller ikke for dig.
... men, ja, smerte (og nu sygdom) er selvfølgelig bare svaghed, der forlader kroppen.
SlettetBruger (31390) skrev:Det værste der kan ske er at jeg kradser af ;D
No deal, vi har en isterning, der skal smeltes!
vandfarve (31389) skrev:Hr. Kaj, jeg kan kun anbefale dig at sove nu, hvor din krop har brug for det.
Uanset hvor fantastisk aftenen bliver, så kommer du sandsynligvis til at fortryde det i morgen. Din krop er stresset, så lad den slappe af.
Oh snap!
Luk fissen!
Party on, Kaj! Tag nogle streger, pop nogle piller - lad os se, hvor langt du kan køre den ud.
Dør han, så slipper jeg for at læse hans indlæg...
vandfarve (31391) skrev:Jeg taler af erfaring. Stress er ikke ukendt for mig, og det er det sikkert heller ikke for dig.
Aldrig oplevet stress. dvs ikke sådan at jeg kan sætte navn på det...
Når jeg normalt fortæller nogen jeg er stresset. eller at mit arbejde stresser mig for tiden.. er det mest for sympati og undskyldning til at slappe af - Hvis jeg lige skal analysere mønstret :P
Anyhow, i'm off.
Lingu jeg ser hvad jeg kan finde ;)
drbravo (31395) skrev:SlettetBruger (31380) skrev:Du ved, hvor man swapper en isterning med de nærmeste tøs til den er smeltet ^^
Kan også leges med bolcher.
Frosne jordbær!
vandfarve (31394) skrev:Der er vist nogle, der har haft en dårlig dag.
Savner dumugmig virkelig så meget?
Nej, du lægger på først. *ss*
#folkekirken
Hvis man melder sig ud, så mister man følgende rettigheder:
- Jeg er blevet konfirmeret, og det er der (desværre) ikke så meget at gøre ved.
- Hvis min kæreste rent faktisk overtaler mig til at blive gift i kirken i stedet for på rådhuset, er hun stadigvæk medlem. Hun ikke er medlem til den tid, så skal vi næppe giftes i kirken alligevel.
- For min skyld kan jeg ligeså godt blive kremeret og spredt ud over havet. Hvis mine pårørende vil have et sted at sørge over mig, så kan jeg blive begravet på en kommunal kirkegård til samme pris som medlemmer af folkekirken, eksempelvis i Aarhus.
- Jeg behøver ikke en præst til at klare min sjælesorg.
- Menighedsråd er ikke lige min kop te.
Hvis man melder sig ud, så mister man følgende rettigheder:
http://www.ateist.dk/baggrund/udmeldelse_af_folkekirken.html skrev:
- at blive konfirmeret af præsten
- at blive kirkeligt viet. Det er dog nok at en af parterne er medlem.
- en kirkelig ceremoni i forbindelse begravelse. Man vil stadigvæk blive begravet på kirkegården, men det vil ske fra kapellet i stedet for kirken og det vil ske uden præstens medvirken. Dog kan præsterne af hensyn til evt. efterladte folkekirkemedlemmer vælge alligevel at tillade og medvirke i en kirkelig begravelse.
- sjælesorg og lignende service hos præsten.
- at stemme til menighedsrådsvalg samt selv at blive valgt til menighedsråd.
- Jeg er blevet konfirmeret, og det er der (desværre) ikke så meget at gøre ved.
- Hvis min kæreste rent faktisk overtaler mig til at blive gift i kirken i stedet for på rådhuset, er hun stadigvæk medlem. Hun ikke er medlem til den tid, så skal vi næppe giftes i kirken alligevel.
- For min skyld kan jeg ligeså godt blive kremeret og spredt ud over havet. Hvis mine pårørende vil have et sted at sørge over mig, så kan jeg blive begravet på en kommunal kirkegård til samme pris som medlemmer af folkekirken, eksempelvis i Aarhus.
gumleren (31398) skrev:#folkekirken
Ja?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.