mboost-dp1

Jeg er ham...

Gå til bund
Gravatar #31501 - Elskov
10. jul. 2011 16:41
tænkte nok det kunne skræmme dig væk :P vi skal også have malet ar i panden med en brun eyeliner xD
Gravatar #31502 - Magten
10. jul. 2011 16:45
Det minder mig om noget jeg har glemt at brokke mig over herinde. Hvad helvede sker der for at Casper og Frank showet koster 415 kr?! Det er jo fuldstændig sindsygt medmindre det varer minimum 3 timer.

Så tager jeg sgu ind og ser Jason Rouse istedet, og downloader Casper og Frank's.
Gravatar #31503 - Slettet Bruger [1831327921]
10. jul. 2011 16:46
Så kan jeg komme gratis ind, ved at fortælle dem at jeg er sundhedsmedarbejderen der følger 2 mentalt handicappede til en film? :D
Gravatar #31504 - Magten
10. jul. 2011 16:49
Elskov (31501) skrev:
tænkte nok det kunne skræmme dig væk :P vi skal også have malet ar i panden med en brun eyeliner xD
Please sig det er en joke?
Gravatar #31505 - Elskov
10. jul. 2011 16:50
SlettetBruger (31503) skrev:
Så kan jeg komme gratis ind, ved at fortælle dem at jeg er sundhedsmedarbejderen der følger 2 mentalt handicappede til en film? :D

måske :P

Magten (31504) skrev:
Please sig det er en joke?

det er dybeste alvor ò_ó
Gravatar #31506 - vandfarve
10. jul. 2011 16:56
Magten (31492) skrev:
Jep, det er lidt imponerende at den stadig holder. Men ville gerne have en ny.. Har bare ikke lige de 8-10.000 kr, og hvis jeg havde ville jeg nok købe en mountainbike så jeg også har en cykel til skoven.

Jeg ved, at det er en dødssynd at sige det, men en god mountainbike kan sagtens bruges som landevejscykel, hvis man er tvunget.

... men, når du nu har en racercykel, så er det vist lige meget.

Skal jeg i stedet starte til kajak igen? Det klør lidt i fingeren for at komme ud og padle, og jeg kan se, at USG har et dedikeret vandpolohold, så deeet...
Gravatar #31507 - vandfarve
10. jul. 2011 16:57
LinguaIgnota (31495) skrev:
What The fucking hell - hus i Sydfrankrig, lidt over 120 m2, pool, aircondition, stor terasse, bordtennis, 1600 m2 have, 4 værelser, 2 toiletter og et badeværelse, parkering til 2 biler, lækkert rustikt køkken, fladskærm, brændeovn og whatnot - men ingen fucking WiFi?! Hvis det ikke er en forglemmelse på hjemmesiden, så får jeg eddermame grimme abstinenser. Grimme, grimme abstinenser... :/

Det er ikke rigtig sommerferie, hvis der er WiFi.

Du vil blive savnet, men hold nu kæft, kast op, pis af! Med al respekt, naturligvis.
Gravatar #31508 - Slettet Bruger [1831327921]
10. jul. 2011 16:58
Elskov (31505) skrev:
det er dybeste alvor ò_ó

Og det er helt fint at man har noget at gå op i ;) Det er ikke værre end at gå i by i fivefingers ;D eller med en underlig hat, for ze lulz.
Gravatar #31509 - vandfarve
10. jul. 2011 17:02
SlettetBruger (31503) skrev:

Har du taget Lise og Henrik med?

Det er fandme storsindet af dig. De har sikkert brug for at komme lidt ud i stedet for at vugge i takt foran fjernsynet til beatet i Anna & Lotte.
Gravatar #31510 - Elskov
10. jul. 2011 17:04
SlettetBruger (31508) skrev:
Og det er helt fint at man har noget at gå op i ;) Det er ikke værre end at gå i by i fivefingers ;D eller med en underlig hat, for ze lulz.

jeg har intet imod underlige hatte :P jeg går også kun all-in på hp-nerdness en gang imellem.. som fx de næste par dage :P
Gravatar #31511 - Elskov
10. jul. 2011 17:06
... der forresten for anden fucking gang har fundet en snotklat på væggen på badeværelset. Jeg har en klam roomie -.- argh hvor jeg glæder mig til at få mit eget d. 1. sep.
Gravatar #31512 - Magten
10. jul. 2011 17:10
vandfarve (31506) skrev:
Jeg ved, at det er en dødssynd at sige det, men en god mountainbike kan sagtens bruges som landevejscykel, hvis man er tvunget.
Det har du ret i, men jeg tvivler på at jeg ville køre lange ture på den så.. Og "drømmen" er lidt at deltage i nogle løb næste år, alt efter formen. Sjælsø rundt som minimum, og hvis jeg når at blive bidt af det inden og komme i god form, så kunne Sjælland rundt være fedt :D

vandfarve (31506) skrev:
... men, når du nu har en racercykel, så er det vist lige meget.
Lige præcis :D Jeg vil vildt gerne ud og køre i skoven så en MTB er nok næste skridt :)

vandfarve (31506) skrev:
Skal jeg i stedet starte til kajak igen? Det klør lidt i fingeren for at komme ud og padle, og jeg kan se, at USG har et dedikeret vandpolohold, så deeet...
Kan man score på det?
Gravatar #31513 - vandfarve
10. jul. 2011 17:13
Magten (31512) skrev:
Kan man score på det?

Jeg er "borgmester i vennezonen" med en pige fra et tidligere kajakhold (umiddelbart en 6'er, men forfærdelig fantastisk) samt flirtede lidt med en anden pige og hendes veninde (henholdsvis 8'er og 5'er?), så der er bestemt potentiale.

Forvent dog ikke det vilde, men det er en forandring, der fryder, i forhold til at stå i fredagsbaren eller lægge an på 1. semester-studerende som tutor.
Gravatar #31514 - Norrah
10. jul. 2011 17:19
Magten (31492) skrev:
jeg nok købe en mountainbike så jeg også har en cykel til skoven.

Compromise.
Gravatar #31515 - Slettet Bruger [1831327921]
10. jul. 2011 17:24
Norrah (31514) skrev:
Compromise.

Uden stødarbsorbering foran? IN DA WOODS?
Gravatar #31516 - vandfarve
10. jul. 2011 17:33
SlettetBruger (31515) skrev:
Uden stødarbsorbering foran? IN DA WOODS?

Det er det, som B.S. vil kalde en udfordring. Ikke et problem, men udfordring.
Gravatar #31517 - Ronson ⅍
10. jul. 2011 18:06
vandfarve (31509) skrev:
beatet i Anna & Lotte
Tager ikke ansvar for noget på den side.
Gravatar #31518 - Systran
10. jul. 2011 18:20
Magten (31502) skrev:
Så tager jeg sgu ind og ser Jason Rouse istedet

Please sig, det er en joke.
Gravatar #31519 - Caek of Doom
10. jul. 2011 18:42
...der har formateret sin bærbare og installeret win 7 på den. Finally :p
Gravatar #31520 - Magten
10. jul. 2011 18:45
Systran (31518) skrev:
Please sig, det er en joke.
Jeg har kun set det han fyrede af til.. Øhm.. Zulu Comedy Galla tror jeg det var? Og et par youtube klip.

Indrømmer gerne at det ikke er verdens bedste standup'er (eller i nærheden), men jeg vil gerne se om han kan mere. Det skulle være nyt materiale nemlig :)
Gravatar #31521 - Ronson ⅍
10. jul. 2011 18:54
Han er da meget sjov, hvis man er til simple gimmicks. Ligesom Mick Øgendahl og Omar Marzouk. Men så bliver man 12 år og så er det ligesom ikke sjovt længere.
Gravatar #31522 - csstener(^,^)
11. jul. 2011 01:35
Gravatar #31523 - csstener(^,^)
11. jul. 2011 01:44
mikk4237880 (31522) skrev:
UPS­­
Et virkende link
Gravatar #31524 - Elskov
11. jul. 2011 05:19
... der drager mod harry potter-marathon om en halv time 8D
Gravatar #31525 - Magten
11. jul. 2011 07:23
...der hader at ringe til sin læge.. De 5-6 gange jeg har skulle have fat på ham over de sidste 8-10 år har det taget en krig hver gang.. Intet køsystem på telefonen så man får bare "dut-dut-dut" konstant og man skal virkelig være heldig hvis man kommer igennem.. Til sidst giver man op og satser på at det man nu ringede om, går over af sig selv.
Gravatar #31526 - Mort
11. jul. 2011 07:29
Det burde være et krav for enhver læge, at have et telefonkøsystem. Jeg hader også når jeg ikke kan få fat i min læge fordi der altid er optaget.

Jeg ender som regel med at tage derop for at få en tid, fordi det er umuligt at komme igennem inden telefontiden slutter.

Sidst jeg var deroppe, for at få en tid, fandt jeg ud af hvorfor der altid var optaget. Lægesekretæren sad simpelthen og hyggesnakkede i telefonen i flere minutter ad gangen, med hver af dem hun ringede til (Laboratorier, apoteker, andre læger, etc), i den tid jeg var der.

Som om det ikke var nok, så gav hun bagefter skylden til dem hun snakkede med og sagde at de ikke var til at slippe af med, selvom jeg stod lige ved siden af hende i 10 minutter og hørte hvordan hun selv bare plaprede afsted derud af, alt imens massevis af syge patienter forgæves har ringet for at få en tid til lægen.
Gravatar #31527 - Magten
11. jul. 2011 07:47
Det er samme oplevelse jeg har haft når jeg kommer derop. Jeg kan simpelthen ikke forstå at man kan køre en klinik sådan.

Det er så åbenbart lavet om hos min læge nu, så de to læger der er selv passer telefonen af en eller anden grund.

Anyways, nu kom jeg igennem og fik en tid, idag endda! Det tog kun halvanden time.
Gravatar #31528 - Brugernavn
11. jul. 2011 08:24
Hop over i sikringsgruppe 2, så kan du ringe til alle læger (også speciallæger*), og få en tid om en time (hvis du kan finde en ledig læge. I storbyer er det ikke et problem), hvis det passer dig. Det koster bare 2-300 kr for en konsultation, men lægen giver sig ofte bedre tid.

*Som i speciallæger, der ikke er almindelige praktiserende læger. Det kan være hudlæger, neurologer, allergilæger osv.
Gravatar #31529 - Magten
11. jul. 2011 08:36
Det vil jeg overveje. Jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at man skal tage den slags metoder i brug for et kvarters professionel hjælp en gang hvert andet år.

Nå, slut med at være negativ, ferien er startet! :D
Gravatar #31530 - Brugernavn
11. jul. 2011 08:39
Magten (31529) skrev:
Jeg synes bare ikke det kan være rigtigt at man skal tage den slags metoder i brug for et kvarters professionel hjælp en gang hvert andet år.

Enig. Det sutter helt vildt, og jeg har oplevet præcis det samme.
Gravatar #31531 - MiniatureZeus
11. jul. 2011 08:45
Få jer en moderne læge!

Min læge, i Valby, har et internetsystem hvor man skriver sig op til en liste med en kode og sin fødselsdato, og så bestiller man tid til hvornår lægen skal ringe (f.eks. mellem 9.30 og 9.45). Det er super smart, for lægen har masser af tid, samtidig med man ikke skal bruge flere skole-/arbejdstimer i kø i telefonen.

Hvis man ikke tager telefonen, koster et det et gebyr (100 kr. tror jeg), det gør det desuden også hvis man ikke møder op til en aftalt konsultation, som man også kan bestille over nettet.

Man kan også stille spørgsmål over nettet til lægen. Super smart.
Gravatar #31532 - Mort
11. jul. 2011 09:15
MiniatureZeus (31531) skrev:
Hvis man ikke tager telefonen, koster et det et gebyr (100 kr. tror jeg), det gør det desuden også hvis man ikke møder op til en aftalt konsultation, som man også kan bestille over nettet.

Det lyder da ikke umiddelbart smart at det koster en 100 kroner hvis lægen ringer en op mens man er på toilettet og man så ikke tager telefonen.

Derudover, så er det ikke bare sådan lige at finde en moderne læge. Jeg har kigget på min kommunes officielle liste over læger og der står absolut ingen brugbar information on klinikkerne, deres bestillings metoder, deres websider eller lignende, som man kan bruge til at bedømme hvilke læger der er til at bestille tid hos og hvilke det ikke er.
Gravatar #31533 - MiniatureZeus
11. jul. 2011 09:20
Mort (31532) skrev:
Det lyder da ikke umiddelbart smart at det koster en 100 kroner hvis lægen ringer en op mens man er på toilettet og man så ikke tager telefonen.

Altså hvis du har bestilt en ringe-tid til 9.30-9.45 så må du jo tage din telefon med på lokum.. Big deal?

Mort (31532) skrev:
Derudover, så er det ikke bare sådan lige at finde en moderne læge. Jeg har kigget på min kommunes officielle liste over læger og der står absolut ingen brugbar information on klinikkerne, deres bestillings metoder, deres websider eller lignende, som man kan bruge til at bedømme hvilke læger der er til at bestille tid hos og hvilke det ikke er.

Da vi skulle vælge læge, kunne vi se hjemmesideadresse på alle dem der havde en hjemmeside.
Gravatar #31534 - vandfarve
11. jul. 2011 09:32
Mort (31532) skrev:

Nej, det er noget lort. De sidste to gange, hvor jeg har flyttet, har jeg valgt min læge fuldstændigt tilfældigt, men jeg kan godt se logikken i MZ' forslag og vil helt klart følge den næste gang.

Du kan jo altid google lægerne og lægehusene ud fra navnene på kommunens liste. De fleste læger burde da have en hjemmeside. Ikke? IKKE?

(... ellers har jeg mistet al tro på den vestlige civilisations overlevelse.)
Gravatar #31535 - Alrekr
11. jul. 2011 09:50
Altså, det er jo også muligt at skifte lægehus. Man har jo ikke skrevet under i blod(prøve), at man aldrig ville skifte, så længe man bor indenfor lægehusets dækningsområde. Det koster så lidt penge, men hvis man slipper for frustrationer i en årrække, så er det vel ikke så dyrt?
Gravatar #31536 - MiniatureZeus
11. jul. 2011 09:55
Alrekr (31535) skrev:
Altså, det er jo også muligt at skifte lægehus. Man har jo ikke skrevet under i blod(prøve), at man aldrig ville skifte, så længe man bor indenfor lægehusets dækningsområde. Det koster så lidt penge, men hvis man slipper for frustrationer i en årrække, så er det vel ikke så dyrt?

Det koster 120 kr. til et nyt sygesikringskort. Man skal huske at få en formular fra kommune som ens gamle læge skal underskrive, og den nye skal have, som giver den nye læge lov til at hente gamle journaler og test fra den gamle læge.. Er totalt fucked op at det ikke kan gøres digitalt btw..
Gravatar #31537 - LinguaIgnota
11. jul. 2011 10:00
Jeg gjorde det digitalt.
Gravatar #31538 - MiniatureZeus
11. jul. 2011 10:02
LinguaIgnota (31537) skrev:
Jeg gjorde det digitalt.

Hvornår?

Min ex skiftede læge for et 1,5 års tid siden, og det skulle gøres på borgerservice, hvor man skulle udfylde en form med ens gamle læge og ens nye, samt vise sit pas, og så betale de 120 kr.
Gravatar #31540 - LinguaIgnota
11. jul. 2011 10:04
1-1,5 års tid siden, mener jeg. Jeg valgte bare en ny læge på hjemmesiden, indbetalte via Dankort og fik tilsendt et nyt sygesikringsbevis. Det var helt smertefrit.
Gravatar #31541 - MiniatureZeus
11. jul. 2011 10:09
Alrekr (31539) skrev:
Søvse:

https://www.borger.dk/Selvbetjening/Sider/fakta.as...

Hmm smart.. Men ser ud til det er samme form som hun udfyldte, bare i hånden.. Skal man så heller ikke have den med hen til sin gamle læge?
Gravatar #31542 - LinguaIgnota
11. jul. 2011 10:10
Næh. Du skal bare vælge læge og betale, så kører det hele automatisk. Thank fuck - jeg skiftede jo fordi, jeg synes, at min gamle læge var en smatso, så jeg er da glad for, at jeg ikke behøvede at glo på hendes klamme fjæs igen.
Gravatar #31543 - MiniatureZeus
11. jul. 2011 10:40
LinguaIgnota (31542) skrev:
Næh. Du skal bare vælge læge og betale, så kører det hele automatisk. Thank fuck - jeg skiftede jo fordi, jeg synes, at min gamle læge var en smatso, så jeg er da glad for, at jeg ikke behøvede at glo på hendes klamme fjæs igen.

Kvindelige læger er pr. definition klamme.. og mandlige læger over 50 år..
Næ du, min læge, en mand i midten af 30'erne, har tatoveringer på begge arme fra håndled op til tshirt-ærmet (har ikke set mere af hans krop!), samt langt rødt hår i en hestehale.. Første gang jeg så ham troede jeg helt seriøst det var skjult kamera eller sådan noget.. han er dog ret cool og ganske flink!
Gravatar #31544 - terracide
11. jul. 2011 11:22
terracide (31448) skrev:
Intel HD3000...den skal primært kunne vise et terminal vindue.

Det viser sig så at IT ikke vidste at Sandy Brigde har indbygget IGP...og derfor har bestilt den med et NVIDIA NVS4200M..der skulle være baseret på et GT 520M...*sigh*
Et unødigt GFX kort der bare bare watt af...madre mia...
Gravatar #31545 - Daniel-Dane
11. jul. 2011 11:22
MiniatureZeus (31543) skrev:
Kvindelige læger er pr. definition klamme.. og mandlige læger over 50 år..
Jeg var hos en ny og kvindelig reservelæge, som var både pæn og ung. Hun var dog svensker.

MiniatureZeus (31543) skrev:
Første gang jeg så ham troede jeg helt seriøst det var skjult kamera eller sådan noget.. han er dog ret cool og ganske flink!
Det kan sagtens være en længerevarende joke. Bare vent, i morgen kommer Candid Camera Project - 5 Years of MZ's Visits to his Doctor.

#44, 46
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-70...
Ud fra ovenstående ses det, at W420 IKKE er understøttet.
Gravatar #31546 - Alrekr
11. jul. 2011 11:25
terracide (31544) skrev:
Det viser sig så at IT ikke vidste at Sandy Brigde har indbygget IGP...og derfor har bestilt den med et NVIDIA NVS4200M..der skulle være baseret på et GT 520M...*sigh*
Et unødigt GFX kort der bare bare watt af...madre mia...

Lenovo kommer ikke med en funktion hvor man kan skifte grafikkort? Det gør de fleste bærbare efterhånden - et lille, indbygget til kontorbrug og et lidt større, dedikeret til grafikbrug.
Gravatar #31547 - Slettet Bruger [1831327921]
11. jul. 2011 11:27
Alrekr (31546) skrev:
Lenovo kommer ikke med en funktion hvor man kan skifte grafikkort? Det gør de fleste bærbare efterhånden - et lille, indbygget til kontorbrug og et lidt større, dedikeret til grafikbrug.

Det var da netop hvad han skrev? :S
Gravatar #31548 - Alrekr
11. jul. 2011 11:29
SlettetBruger (31547) skrev:
Det var da netop hvad han skrev? :S

Software-løsning. Man klikker på to taster, får at vide, at der ikke kan skiftes grafikkort, fordi et program kører (øh..?), lukker ned for PSI og Soluto, skifter grafikkort og kan spille spil.
Gravatar #31549 - terracide
11. jul. 2011 11:44
Alrekr (31548) skrev:
Software-løsning. Man klikker på to taster, får at vide, at der ikke kan skiftes grafikkort, fordi et program kører (øh..?), lukker ned for PSI og Soluto, skifter grafikkort og kan spille spil.

Jeg ville hellere kølhales end at game på en craptop.
Det er en arbejdscraptop...HD3000 er RIGELIGT til at køre SSH i et terminal vindue...
Gravatar #31550 - Alrekr
11. jul. 2011 12:12
terracide (31549) skrev:
Jeg ville hellere kølhales end at game på en craptop.
Det er en arbejdscraptop...HD3000 er RIGELIGT til at køre SSH i et terminal vindue...

Men du kan nok skifte til det indbyggede grafikkort uanset om du vil spille eller ej ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login