mboost-dp1

Lang rækkevide på wlan?

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
21. mar. 2011 11:14
Mojn

Nogen der kender en god løsning til at få lavet en wlan-forbindelse mellem to lokationer, der er adskilt af ca. 50 meter? Man kan vel sætte en 'normal' router op i begge sider, men hvilke skal man gå efter?

Er der andre løsninger, der vil fungere bedre?
Gravatar #2 - D_V
21. mar. 2011 11:21
Få fat i nogen accespoints, hvor du kan montere en ekstern antenne på.
Og så få fat i en retningsbestemt satan.
Det kræver selvfølgelig at de 2 steder kan "se" hinanden.

Og en løsning der vil fungere bedre er kablet :-P
Gravatar #3 - XorpiZ
21. mar. 2011 11:26
Ja, et kabel vil selvfølgelig fungere bedre - det er bare ikke supernemt at trække over gaden :p

Kan du anbefale nogle specifikke accesspoints?
Gravatar #4 - mfriis
21. mar. 2011 11:30
Af ren nysgerrighed, hvad skal du så bruge det til?

Hvis det er for at fildele eller spille med naboen så virker det nemmere bare at gøre det via jeres internetforbindelsen.
Gravatar #5 - Arnfast
21. mar. 2011 11:31
Kan være det er for at dele sit internet med naboen :)
Gravatar #6 - Magten
21. mar. 2011 11:40
Jeg gætter på 2 bygninger på arbejdet :)

Jeg skal lige se om jeg kan finde dokumentation på det setup vi lavede til en kunde. De havde nemlig også en vej imellem to af deres kontorbygninger.
Gravatar #7 - Windcape
21. mar. 2011 11:44
Vi har gjort tricket til et LAN. Retningsbestemt antenne, og så noget udstyr med så lidt forstyrrelse imellem.

Selv lidt snevejr var til at overkomme et for 30-40 personers LAN :p
Gravatar #8 - XorpiZ
21. mar. 2011 12:34
mFriis (4) skrev:
Af ren nysgerrighed, hvad skal du så bruge det til?

Hvis det er for at fildele eller spille med naboen så virker det nemmere bare at gøre det via jeres internetforbindelsen.

Det er nemlig lige præcis til 2 bygninger her på jobbet, som Magten er inde på. :)

Magten (6) skrev:
Jeg gætter på 2 bygninger på arbejdet :)

Jeg skal lige se om jeg kan finde dokumentation på det setup vi lavede til en kunde. De havde nemlig også en vej imellem to af deres kontorbygninger.

Kunne være super!
Gravatar #9 - Alrekr
21. mar. 2011 15:54
[url= knows!![/url]

Det forudsætter, at du har en antenne på routeren, men ellers skulle det være simpelt - og billigt!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login