mboost-dp1

Spam fra LOXAM via SMS

Gå til bund
Gravatar #1 - Wassini
6. apr. 2011 10:57
Åbenbart er der nogen, der har fået mit (hemmlige) nummer og er begyndt at sende spam:

Kære Loxam kunde. Kom til åbent hus på fredag kl. 11. Vi byder på grill og flotte præmier. Send LOXAM til 1277 og vind. Se mere på www.minigraverdm.dk Vh LOXAM

Jeg har sendt en klage til [email protected] - så håber jeg de bliver stoppet!

Er der andre, der har oplevet SMS spam?
Gravatar #2 - fjols
6. apr. 2011 11:02
Ja, jeg får fra en eller anden event mand jeg ikke har meldt mig til en gang imellem. Har ikke lige nogen på min telefon, så kan desværre ikke give mere info da jeg bare sletter dem af ren refleks.
Gravatar #3 - tazimn
6. apr. 2011 11:08
Jeg har aldrig oplevet det.

Jeg tror ikke det er spam, men at:

1:
Du ER rent faktisk kunde hos LOXAM.

2:
En anden kunde har opgivet et forkert nummer.

3:
Personalet har indtastet forkert nummer.

Du kunne jo også bare kontakte LOXAM og gøre opmærksom på at du IKKE er kunde.. Det er lige så nemt som at klage til spamklage.dk

At bedømme ud fra din hjemmeside, kunne det godt tyde på at du har brugt/lejet nogle entreprnør-maskiner på et tidspunkt.
Og måske du har brugt LOXAM til dette? Og at du så rent faktisk er kunde?
Gravatar #4 - Slettet Bruger [988564382]
6. apr. 2011 11:27
4:
Venner har tilmeldt dig for pranks skyld

Gravatar #5 - Hubert
6. apr. 2011 11:31
Jeg har fået SMS'er fra HjemIS om at de var i nærheden. Jeg har sågar fået en SMS fra skat om at min forskudsopgørelse var klar. Samt tilbud fra jensens bøfhus. Der var dog den lille hage at det var en anden der havde tastet forkert telefonnummer ind.
Gravatar #6 - Wassini
8. apr. 2011 21:50
Har aldrig hørt om Loxam før!
Har aldrig lejet nogle maskiner!
Har hemmeligt nummer!
...og har ingen venner! ;-)

Så længe jeg ikke eksplicit har godkendt at de må sende mig SMS reklamer, så er det spam!
Selv om der er nogen, der har indtastet mit nummer, så forventer jeg i det mindste at modtage en SMS om at nummeret er tilmeldt!

PS) De har heller ikke en normal firma hjemmeside!
PPS) Man kan ikke svare på SMSen, da den ikke er afsendt fra et nummer! (??????)

Gad vide om man kan få TDC til at forhindre alle anonyme SMSer til ens telefon?
Gravatar #7 - MiniatureZeus
8. apr. 2011 22:18
Du har ikke været med i en eller anden åndssvag konkurrence?

får jævnligt reklame sms'er, som jeg egentlig ser som en service..
De eneste som er ret irriterende er fra netto (som jeg afmeldte meget meget hurtigt), da de sender 1-2 sms'er hver dag med åndsvage tilbud.
Jensens er faktisk ret god. For det første har de tit gode konkrete tilbud, som vi udnyttede tit da vi boede på østerbro ikke langt fra en jensens.
Derudover får jeg fra S-more som også tit har gode tilbud/rabatter (f.eks. gratis varm kakao om vinteren og is om sommeren!) De sender dog næsten altid deres sms'er kl 23-24 om aftenen på hverdage, hvilket jeg synes er fuldkommen sindsygt..
Jeg har endda klaget til den øverste chef for s-more (som er familie..), og har fået svaret, at det er billigere at sende om aftenen, da trafikken er lavere! Men da jeg er typen som tit glemmer at slå telefonen på lydløs, er det ret irriterende at blive vækket af en reklame sms..
Gravatar #8 - Daniel-Dane
8. apr. 2011 23:03
MiniatureZeus (7) skrev:
De sender dog næsten altid deres sms'er kl 23-24 om aftenen på hverdage, hvilket jeg synes er fuldkommen sindsygt.. [...] Men da jeg er typen som tit glemmer at slå telefonen på lydløs, er det ret irriterende at blive vækket af en reklame sms..
Mennesker og flere dyr lærer af repetitioner.
Gravatar #9 - Wassini
9. apr. 2011 14:17
Nej! Jeg deltager aldrig i konkurrencer eller sender SMSer til noget.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login