mboost-dp1

The 49ers’ plan to build the greatest stadium Wi-Fi network of all time

Gå til bund
Gravatar #2 - Hubert
20. mar. 2013 15:37
nice
Gravatar #3 - engfeh
20. mar. 2013 15:45
Meget imponerende. Men jeg synes det er sjovt at overskriften siger:

http://arstechnica.com/information-technology/2013/03/the-49ers-plan-to-build-the-greatest-stadium-wi-fi-network-of-all-time/ skrev:
the greatest stadium Wi-Fi network of all time

hvorimod artiklen selv siger

http://arstechnica.com/information-technology/2013/03/the-49ers-plan-to-build-the-greatest-stadium-wi-fi-network-of-all-time/ skrev:
it is quite likely to have the best publicly accessible Wi-Fi network a sports facility in this country has ever known.

Men det er vel meget almindeligt overskriftsfusk...
Gravatar #4 - kasperd
20. mar. 2013 19:30
De har tænkt sig at inddele netværket i mange separate segmenter. Men hvad gør de så med de brugere der befinder sig på grænsen mellem to access points dækningsområder? Skifter de segment hver gang deres enhed forbindes til et andet access point? Det ville være skidt for oplevelsen for de brugere, da de så skal vente på at få tildelt en ny adresse hver gang, og de får afbrudt alle åbne TCP forbindelser.

Jeg savner en forklaring på, hvad de har tænkt sig at gøre ved det problem.

Der står også at de vil blokere kommunikation mellem enheder på netværket. Er det ikke uhensigtsmæssigt? Jeg synes da det ville være smart om det f.eks. var muligt at køre IP telefoni mellem to enheder forskellige steder på stadium.

Jeg er også lidt nysgerrig efter hvad de gør med adresser udadtil. De har nok ikke valgt at anskaffe et /15 prefix for at give en offentlig adresse til hver enhed på nettet. Og det er heller ikke realistisk at køre samtlige enheder gennem NAT til en enkelt IP adresse.

Måske har de en NAT enhed per segment på netværket. Men det lyder også som om de har tænkt sig at have streaming servere på stadium. Det ville nok være smart om trafikken til dem undgår turen gennem NAT.
Gravatar #5 - engfeh
20. mar. 2013 19:40
kasperd (4) skrev:
De har tænkt sig at inddele netværket i mange separate segmenter. Men hvad gør de så med de brugere der befinder sig på grænsen mellem to access points dækningsområder? Skifter de segment hver gang deres enhed forbindes til et andet access point? Det ville være skidt for oplevelsen for de brugere, da de så skal vente på at få tildelt en ny adresse hver gang, og de får afbrudt alle åbne TCP forbindelser.

Jeg er langt fra ekspert på området. Men kunne man ikke lave noget "hysterese" hvor hver MAC adresse er bundet til et access point selvom man undertiden har stærkere signalstyrke på et andet access point?
Gravatar #6 - kasperd
20. mar. 2013 20:37
engfeh (5) skrev:
hvor hver MAC adresse er bundet til et access point
Jeg kan se flere potentielle problemer i den fremgangsmåde. Hvis man f.eks. flytter sig kan der være behov for at skifte til et andet access point fordi forbindelsen til det første simpelthen er for dårlig. Desuden er jeg ikke sikker på om enheden kan finde ud af at der er spæret for adgangen til det andet access point før den allerede har smidt forbindelsen til det første.
Gravatar #7 - drbravo
20. mar. 2013 22:25
interessant detalje fra en Patriots kamp:
Der var 10000 brugere med iOS, ca 3000 med android og 49 med windows mobile..

http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2013...
Gravatar #8 - engfeh
21. mar. 2013 18:25
kasperd (6) skrev:
Jeg kan se flere potentielle problemer i den fremgangsmåde. Hvis man f.eks. flytter sig kan der være behov for at skifte til et andet access point fordi forbindelsen til det første simpelthen er for dårlig.

Derfor "hysterese" i stedet for "lås til samme access point for evigt". Hvis man bevæger sig tilstrækkeligt langt bliver man selvfølgelig nødt til at skifte AP, men tricket er at afstemme hysteresen så det kun sker når det virkelig er nødvendigt.

kasperd (6) skrev:
Desuden er jeg ikke sikker på om enheden kan finde ud af at der er spæret for adgangen til det andet access point før den allerede har smidt forbindelsen til det første.

Jeg aner det ikke!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login