mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Also, min samling so far.
Mangler lige at få tilføjet Faaborg Baconleverpostej som står hjemme på bordet.
Den Grønne Slagter Baconleverpostej
Lever 34%
Bacon 9%
Holdbarhed 30 dage
Stryhn's Grovhakket Bacon
Lever 33%
Bacon 4%
Holdbarhed 21 dage
Faaborg Dåseleverpostej
Lever 16% (max)
Bacon 0%
Holdbarhed 5 år
Tulip Fransk Leverpostej
Lever 31%
Bacon 0%
Holdbarhed 30 dage
Tulip Baconleverpostej
Lever 32%
Bacon 9%
Holdbarhed 30 dage
Stryhn's Grovhakket Letpostej
Lever 36%
Bacon 0%
Holdbarhed 21 dage
FamiliePålæg Baconpostej
Lever 31%
Bacon 4%
Holdbarhed 30 dage
Slagtermester Andersen Baconpostej
Lever 30%
Bacon 11%
Holdbarhed 22 dage
Stryhn's Bacon-peber
Lever 34%
Bacon 4%
Holdbarhed 23 dage
Tulip Jule Leverpostej
Lever 32%
Bacon 9%
Holdbarhed 30 dage
Lever 34%
Bacon 9%
Holdbarhed 30 dage
Lever 33%
Bacon 4%
Holdbarhed 21 dage
Faaborg Dåseleverpostej
Lever 16% (max)
Bacon 0%
Holdbarhed 5 år
Tulip Fransk Leverpostej
Lever 31%
Bacon 0%
Holdbarhed 30 dage
Tulip Baconleverpostej
Lever 32%
Bacon 9%
Holdbarhed 30 dage
Lever 36%
Bacon 0%
Holdbarhed 21 dage
FamiliePålæg Baconpostej
Lever 31%
Bacon 4%
Holdbarhed 30 dage
Lever 30%
Bacon 11%
Holdbarhed 22 dage
Stryhn's Bacon-peber
Lever 34%
Bacon 4%
Holdbarhed 23 dage
Tulip Jule Leverpostej
Lever 32%
Bacon 9%
Holdbarhed 30 dage
SlettetBruger (26395) skrev:Den blå, er det ikke "Grov hakket - nu med 76% mere brusk"?
Pjat, der er da stort set ingen brusk i den? :P
Ronson ⅍ (26400) skrev:Der kan slet ingen tvivl være om den bedste:
Tulip Baconleverpostej
Den har både den rigtige smag og konsistens. Ikke for hård, ikke for flydende.
Ej føj da - den virker lidt for smattet, og smager stort set ikke af leverpostej ... Konen er dog vild med den ...
FYI, Stryhns kan snildt holde sig 7-14 dage over datoen, og deres røde (julepostej) er simpelthen instant win!
OxxY (26404) skrev:Så må du være mindre lysfølsom end resten af os.
Arh, mon dog. Mon ikke det bare er en refleksreaktion mange gør, bare fordi solen skinner lidt, uden at tænke over om der er et egentlig behov.
Hvad får folk rundt omkring af hastigheder på 4G?
http://peecee.dk/uploads/072014/QuickMemo+_2014-07...
http://peecee.dk/uploads/072014/QuickMemo+_2014-07...
Super mega high speed op til 80 Mbit/s 4G LTE fra Telia midt i Esbjerg!!!
http://www.speedtest.net/my-result/a/881877067
http://www.speedtest.net/my-result/a/881877067
Ronson ⅍ (26401) skrev:Also, min samling so far.
Lever 34%
Bacon 9%
Holdbarhed 30 dage
Lever 33%
Bacon 4%
Holdbarhed 21 dage
Faaborg Dåseleverpostej
Lever 16% (max)
Bacon 0%
Holdbarhed 5 år
Tulip Fransk Leverpostej
Lever 31%
Bacon 0%
Holdbarhed 30 dage
Tulip Baconleverpostej
Lever 32%
Bacon 9%
Holdbarhed 30 dage
Lever 36%
Bacon 0%
Holdbarhed 21 dage
FamiliePålæg Baconpostej
Lever 31%
Bacon 4%
Holdbarhed 30 dage
Lever 30%
Bacon 11%
Holdbarhed 22 dage
Stryhn's Bacon-peber
Lever 34%
Bacon 4%
Holdbarhed 23 dage
Tulip Jule Leverpostej
Lever 32%
Bacon 9%
Holdbarhed 30 dage
Gennemsnitsholdbarhed (uden Faaborg Dåseleverpostej) på 26 1/3 dage. En Wium leverpostej har en holdbarhed på 7 dage og kort efter bliver den grøn-blå. Hvad fanden putter de i alle de produkter du lister som Wium ikke putter i deres? Kilovis af konserveringsmiddel?
Wium Leverpostej
Lever 34%
Bacon 0%
Holdbarhed 7 dage
Manofsciencemanoffaith (26405) skrev:OxxY (26404) skrev:Så må du være mindre lysfølsom end resten af os.
Arh, mon dog. Mon ikke det bare er en refleksreaktion mange gør, bare fordi solen skinner lidt, uden at tænke over om der er et egentlig behov.
Jeg bliver træt(ere) i øjnene ved stærkt lys, hvilket ikke er særlig praktisk når man kører bil, derfor har jeg ofte solbriller på.
Jeg gør det for at slappe mere af. Der er ingen grund til at skulle knibe øjnene sammen (også bare en lille bitte smule) når jeg kan tage solbriller på.Manofsciencemanoffaith (26405) skrev:Arh, mon dog. Mon ikke det bare er en refleksreaktion mange gør, bare fordi solen skinner lidt, uden at tænke over om der er et egentlig behov.
Og hvad har taget med det at gøre? Det er sjældent der solen kommer fra når jeg kører...
Jeg bruger solbriller for at kunne se noget, og som #12: Jeg gør det for at slappe mere af. Der er ingen grund til at skulle knibe øjnene sammen (også bare en lille bitte smule) når jeg kan tage solbriller på.
Har btw. kun solbriller i bilen, har aldrig brugt dem ellers.
Har btw. kun solbriller i bilen, har aldrig brugt dem ellers.
IT-ekspert Yvossen (26410) skrev:
Hvad fanden putter de i alle de produkter du lister som Wium ikke putter i deres? Kilovis af konserveringsmiddel?
Wium Leverpostej
Lever 34%
Bacon 0%
Holdbarhed 7 dage
Forskellige slags natriumtriphosphat og tit en slags syre.
Jeg tror forskellen er så stor, ikke fordi der egentligt kommes meget konserveringsmiddel i maden, men fordi Vium slet ingen bruger, af hvad jeg kan se.
Ser også den forskel af Vium vist bruger friske mælkeprodukter, hvor de andre generelt bruger pulver mælk..
Jeg har dog aldrig oplevet et behov for at kigge på holdbarheden af leverpostejer, for så længe for de slet ikke lov at leve.
Men ingen leverhejser slår mors hjemmebagte.
Vitaminer og mineraler.IT-ekspert Yvossen (26410) skrev:Gennemsnitsholdbarhed (uden Faaborg Dåseleverpostej) på 26 1/3 dage. En Wium leverpostej har en holdbarhed på 7 dage og kort efter bliver den grøn-blå. Hvad fanden putter de i alle de produkter du lister som Wium ikke putter i deres? Kilovis af konserveringsmiddel?
Anyway, har mere tiltro til Tulip og hvem der ellers producerer end det der lige kommer frem når man søger på wium leverpostej.
Magten (26412) skrev:Og hvad har taget med det at gøre? Det er sjældent der solen kommer fra når jeg kører...
Hvis der ikke er tag på. kan solen skinne dig direkte i øjnene.
Ronson ⅍ (26415) skrev:nyway, har mere tiltro til Tulip og hvem der ellers producerer end det der lige kommer frem når man søger på wium leverposte
Tiltro til hvad?
Ronson ⅍ (26415) skrev:Vitaminer og mineraler.
Anyway, har mere tiltro til Tulip og hvem der ellers producerer end det der lige kommer frem når man søger på wium leverpostej.
Jeg må indrømme at jeg har det stik modsat, specielt fordi Wiums fabrik/produktionsareal er let tilgængelig for mig, jeg går forbi ugentligt med udsyn til flere dele af produktionen ude fra gaden. Samtidig, så levere Wium selv direkte til butikkerne i området og jeg har mulighed for at købe en frisk lavet leverpostej direkte fra fabrikken hver hverdag efter 10:00 eller gå i den lokale butik og købe den.
Magten (26418) skrev:Det kan den vel i lige så høj grad ind af vinduerne :)
Det synes jeg nu ikke. Kun om vinteren, når solen er lav på himlen, kan det være generende. Men I er åbenbart nogle sarte tøser :P
PHP-Ekspert Thoroughbreed (26420) skrev:#19
Det kan jeg også i deli'en i Kvickly, eller jeg kan lave en selv
Jeg tager også heller en af de muligheder over en af de store masse producerede typer. Fordelen ved Wium er så bare at den kan fås næsten over alt her i området.
Ronson ⅍ (26423) skrev:http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=tiltro
Jeg forstår fint ordets betydning. Spørgsmålet er hvad du ved tulip har mere tillid til, end du har ved vium?
IT-ekspert Yvossen (26410) skrev:Gennemsnitsholdbarhed (uden Faaborg Dåseleverpostej) på 26 1/3 dage. En Wium leverpostej har en holdbarhed på 7 dage og kort efter bliver den grøn-blå. Hvad fanden putter de i alle de produkter du lister som Wium ikke putter i deres? Kilovis af konserveringsmiddel?
Wium Leverpostej
Lever 34%
Bacon 0%
Holdbarhed 7 dage
Nåja, det ville jeg egentligt have spurgt om i går. Putter Wium bakteriekulturer i, eller bruger blåskimmelost i produktionen?
Det du skriver med de 7 dage undrer mig gevaldigt, for den lewwe min far lavede, kunne godt holde sig ~14 dage, kan faktisk ikke huske at jeg har set mug el. lign. på den nogensinde.
- og der var intet "fremmed" i den, kun rene råvarer.
Men nu vi snakker om det ... Rugbrød fra en bager holder hvad, 3-4 dage uden at være på køl?.. Jeg har på et tidspunkt mistet en pakke Kohberg med 3-5 skiver holden, ned bag et skab (uden jeg opdagede det) - vi fandt det ca 3 mdr efter mindst holdbar til - og det så nyt ud endnu!
PHP-Ekspert Thoroughbreed (26425) skrev:Det du skriver med de 7 dage undrer mig gevaldigt
Ja, undskyld, det var også 8 dage nu når jeg kiggede efter igen.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3243656/IMG_20...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3243656/IMG_20...
Den forrige kunne også bruges godt 4 dage over MHT dato, så det passer meget godt med 14 dage.
Ja, det er jeg 99% sikker på - det går ind under reglerne for klubber og foreninger så vidt jeg husker.
Ja, det er jeg 99% sikker på - det går ind under reglerne for klubber og foreninger så vidt jeg husker.
XorpiZ (26431) skrev:Heller ikke ifht. til moms, skat, afgifter og andet pjat?
Jeg tror man skal være opmærksom på udskænkningsregler, men ved sgu ikke, tror faktisk det kræver en spiritusbevilling.
http://www.fyens.dk/storskaerm/30000-kroner-i-boed...
Men det kommer an på, hvilken klub det er, hvad angår momsfritagelse i hvert fald.
Zombie Steve Jobs (26432) skrev:Jeg tror man skal være opmærksom på udskænkningsregler, men ved sgu ikke, tror faktisk det kræver en spiritusbevilling.
Men det kommer an på, hvilken klub det er, hvad angår momsfritagelse i hvert fald.
Det er sgu ikke helt nemt at blive klog på. Måske man skulle skrive til Politiet og spørge.. de må da vide det, om ikke andet.
XorpiZ (26433) skrev:Zombie Steve Jobs (26432) skrev:Jeg tror man skal være opmærksom på udskænkningsregler, men ved sgu ikke, tror faktisk det kræver en spiritusbevilling.
Det er sgu ikke helt nemt at blive klog på. Måske man skulle skrive til Politiet og spørge.. de må da vide det, om ikke andet.
Jeg tror panserne er den rigtig løsning :)
IT-ekspert Yvossen (26410) skrev:Hvad fanden putter de i alle de produkter du lister som Wium ikke putter i deres? Kilovis af konserveringsmiddel?
Sidder lige og kigger på Dovgan Hühneleberpastete og den kan holde sig i 3 år (muligvis 2½). Den er så også i glas og ethvert forsøg på at dreje låget afslører at dens vacuum kun er overgået af Mulle når hun hygger sig med TB.
Men der er ikke noget magisk i, kun hønselever, hønsekød, vand, svinespæk, gulerødder, løg, salg og krydderier.
Så der behøver skam ikke være alt muligt konserveringshalløj i (ud over salt) for at den kan holde sig.
Also, den smager forbandet godt. Køber altid et par glas når jeg er i real i flensborg.
Konsistensen minder om en blanding mellem leverpostej og torskerogn og smagen er lidt en blanding af leverpostej, dåseleverpostej og hønsekød.
Zombie Steve Jobs (26434) skrev:XorpiZ (26433) skrev:Zombie Steve Jobs (26432) skrev:Jeg tror man skal være opmærksom på udskænkningsregler, men ved sgu ikke, tror faktisk det kræver en spiritusbevilling.
Jeg tror panserne er den rigtig løsning :)
Såfremt det arrangement i skal holde er et privat og lukket arrangement – dvs. et arrangement, der afholdes for indbudte gæster og som ikke er annonceret med offentligt - er det ikke noget, der kræver politiets tilladelse.
Men jeg vil lige bemærke, at der kan være noget med afgifter.
Er der nogen der har erfaring med luftkølere der fordamper vand (har ingen ide om hvad de hedder) i det danske klima?
De er jo temmelige støjsvage men mest effektive ved lav luftfugtighed.
Vi snakker noget a la disse.
De er jo temmelige støjsvage men mest effektive ved lav luftfugtighed.
Vi snakker noget a la disse.
zymes (26441) skrev:Er det snart på tide med en nyhedskonkurrence igen? Synes antallet herinde er gået helt i stå.. (jaja, kan bare indsende selv, men de bliver afvist alligevel).
Sommerferie og eksamen er mit bud :)
... SUUUK!
Mark "spam" Jensen sender mails.
Jeg har en database (excelfil), med en masse navne, mails og beskrivelser.
Som det er pt., sidder sekretærerne og sender til hver mail individuelt - kan det ikke lade sig gøre via Outlook at sende en mail til dem alle på samme tid, med samme vedhæftede .pdf?
Der skal stå det samme i mails'ne - den eneste forskel skal være afsendermailen - alt efter hvilken "sælger" kunden tilhører.
Hjælp mig Windows Guru'er! Det kan ikke passe at det skal gøres manuelt med + 100 mails.
Mark "spam" Jensen sender mails.
Jeg har en database (excelfil), med en masse navne, mails og beskrivelser.
Som det er pt., sidder sekretærerne og sender til hver mail individuelt - kan det ikke lade sig gøre via Outlook at sende en mail til dem alle på samme tid, med samme vedhæftede .pdf?
Der skal stå det samme i mails'ne - den eneste forskel skal være afsendermailen - alt efter hvilken "sælger" kunden tilhører.
Hjælp mig Windows Guru'er! Det kan ikke passe at det skal gøres manuelt med + 100 mails.
Hvordan ser indholdet ud?
Nedenstående kan sende en mail fra en kommasepareret fil
i min CSV hedder kolonnen med modtagere: "mail", og afsendere "Salesperson"
Tilret de første 5 linier
PS: kræver at receptionisterne har rettigheder til at sende i sælgernes navn. - Jeg ved ikke hvor kompliceret man kan lave indholdet af mailen, jeg har selv kun brugt meget meget simpelt HTML.
$exchangeServer = "Mailserver.domæne.dk"
$fromAccount = "Afsender@domæne.dk"
$mailSubject = "Emnefelt"
$mailBody = "Mail i HTML"
$csvFile = Import-Csv "c:\book1.csv"
Foreach ($line in $csvFile) {
send-mailmessage `
-to $line.mail `
-from $line.salesperson `
-subject ("$mailSubject") `
-Bodyashtml ("$mailBody") `
-smtpServer $exchangeServer
}
PS: kræver at receptionisterne har rettigheder til at sende i sælgernes navn. - Jeg ved ikke hvor kompliceret man kan lave indholdet af mailen, jeg har selv kun brugt meget meget simpelt HTML.
send-mailmessage `
-to $line.mail `
}
Noget alá dette kan også bruges:
Ret lidt til mv. Men så har du lidt at arbejde ud fra :D
For Each cell In Selection
If cell.Column = 4 Then
toAddress = toAddress & cell & ";"
Else
ccAddress = ccAddress & ";" & cell & ";"
End If
Next cell
signature = OutApp.body
With OutMail
.To = toAddress
.From = fromAddress
.Subject = ""
'.body = "" & vbNewLine & signature
.CC = ccAddress
'.Attachments.Add BFld1 & TBFileName.Text
'.Send ' to send in background
.Display ' to open a mail window with a normal 'SEND' icon available
.ActiveWindow.Activate
End With
SlettetBruger (26444) skrev:Hvordan ser indholdet ud?
send-mailmessage `
-to $line.mail `
}
Sekretærerne har rettigheder til at sende fra alles mail adresser.
Jamen det er sat op som:
Navn: Mail: Telefon:
XXX XXX XXX
XorpiZ (26445) skrev:Noget alá dette kan også bruges:For Each cell In Selection
If cell.Column = 4 Then
toAddress = toAddress & cell & ";"
Else
ccAddress = ccAddress & ";" & cell & ";"
End If
Next cell
signature = OutApp.body
With OutMail
.To = toAddress
.From = fromAddress
.Subject = ""
'.body = "" & vbNewLine & signature
.CC = ccAddress
'.Attachments.Add BFld1 & TBFileName.Text
'.Send ' to send in background
.Display ' to open a mail window with a normal 'SEND' icon available
.ActiveWindow.Activate
End With
cool - så må jeg rode lidt mere med det! Tak! :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.