mboost-dp1

Xbox protesterer uden sin PC

Gå til bund
Gravatar #1 - GentleGiant
24. feb. 2011 16:40
Hej Newz.dk

Jeg har lige fået anskaffet mig sådan en fancy lille xbox 360. Ja, den nye af slagsen. S, slim, 250gb eller hvad i nu vil kalde den. Jeg har dog et lille problem med mit TV (3 år gammelt Medion fladskærmslort). Når jeg forbinder min xbox 360 med hdmi til tv'et, ryger forbindelsen til tv'et, og kommer igen, sådan at skærmen er sort, og at billedet kommer igen efter et splitsekund. Det sker nogle gange, og forbindelsen ryger derefter helt efter cirka 10-15 sekunder. Hvis jeg dog forbinder min bærbar med HDMI til mit tv samtidig, så er problemet løst, og jeg kan bruge min xbox uden problemer. Hvad kan der være galt? TV'et var til reparation, hvor bundkortet (tror jeg) blev skiftet, fordi billedet ikke kom hver gang jeg tændte for tv'et. Så jeg måtte altså slukke og tænde nogle gange inden BÅDE lyd og billede kom frem.

Jeg synes at det er meget underligt, at billedet kun kommer, når der er noget andet forbundet til tv'et. Hvis jeg gnider HDMI kablet op mod mit tv mens den anden ende er forbundet til noget, kommer der meget små gnister, og TV'et slukker derefter af sig selv. Ved ikke om det hjælper jer med at finde fejlen.

Indtil videre er det ikke sket, når jeg kun har min bærbar sat til TV'et.

MVH ZenN
Gravatar #2 - Slettet Bruger [3001872919]
24. feb. 2011 16:55
du får det til at lyde som om at det er xboxen den er galt med...

Prøvet noget så simpelt som at sætte xboxen i en anden HDMI indgang på tv'et?
Gravatar #3 - GentleGiant
24. feb. 2011 17:09
Har byttet om på rækkefølgen, som kablerne er sat til på TV'et. Det er mærkeligt! Nu gør den det pludselig ikke mere. Men har leget lidt med indstillinger på xbox'en som "Reference Levels", "HDMI Color Space" og "Display Discovery". Kan det have nogen betydning? Jeg vil prøve xbox'en på et TV af præcis samme model, og et helt tredje TV, som vi har i stuen senere.

Kablerne gnister heller ikke mere når man gnider enden op mod bagsiden af TV'et..
Gravatar #4 - GentleGiant
24. feb. 2011 17:55
Har nu prøvet det inde i stuen, på vore 42" Samsung. Det virker fint. Det ser ud til, at det er mit TV den er galt med. Heldigvis!
Gravatar #5 - GentleGiant
24. feb. 2011 20:12
GentleGiant (4) skrev:
Har nu prøvet det inde i stuen, på vore 42" Samsung. Det virker fint. Det ser ud til, at det er mit TV den er galt med. Heldigvis!

Nu også det andet Medion TV af samme model.

Det ser ud til, at jeg må ud og investere i et af de dersens LED'er dér!
Gravatar #6 - Slettet Bruger [3001872919]
24. feb. 2011 20:16
Kan anbefale SHARP

LC-40LE820E @ +6000kr
Gravatar #7 - GentleGiant
24. feb. 2011 20:38
Av.

Noget under 5k? Mindst 32 tommer. Valgmuligheder ville ikke gøre ondt :) Hvis det er absolut umuligt, ville fx et 40" LCD også være fint.
Gravatar #8 - Wickedmike
24. feb. 2011 20:38
Ja undskyld mig, men hvem fanden køber også Medion?
Gravatar #9 - GentleGiant
24. feb. 2011 20:41
Mig. Har du et forslag, eller keder du dig?
Gravatar #10 - Svindleren
24. feb. 2011 21:26
hvis du kan vente lidt, så skulle de eksisterende skærme falde lidt i pris, da der lander nye modeller.

Ellers vil jeg sige sony ex700 / ex 710 modellerne.
Gravatar #11 - GentleGiant
24. feb. 2011 21:31
Hvor længe skal jeg så vente? Har nemlig ikke råd allerede nu alligevel :)

Det behøver ikke ABSOLUT at være LED, men det ville alligevel være fedt at eje sådan et. Plasma er dog fuldstændig ude af billedet.
Gravatar #12 - Svindleren
24. feb. 2011 21:37
højest 1 måned, så har du garanteret samlet nok flasker :-)
Gravatar #13 - GentleGiant
24. feb. 2011 21:44
Nice! Men!!! Nu bliver jeg i tvivl. Hvor dumt ville det være med et Plasma TV?

Panasonic TX P42U20E

Det er virkelig nogle specifikationer der vil noget. Hvorfor er den så billig? Er det udelukkende på grund af, at Plasma ikke er et "nyt" fænomen mere? Den frister, den Panasonic.
Gravatar #14 - Svindleren
24. feb. 2011 21:50
Jeg kan ikke helt huske forskellen på de forskellige panasifix modeller. Men den model der, er en af de "billige" modeller. Hvis du vil have en panasifix så tag G modellen og ikke U modellen.

Jeg selv en plasma panasonic og er glad for den. Det er en G model og jeg har koblet min ps3 til, men primært er det til ps3-mediaserver, men af og til kommer der spil på, og der er ingen problemer.
Gravatar #15 - GentleGiant
24. feb. 2011 21:54
Jamen det er på grund af mit stramme budget, at jeg nok bliver nød til at vælge den billige model. Hvor stor forskel er der mellem G modellen og U modellen?
Gravatar #16 - Svindleren
24. feb. 2011 21:59
som sagt kan jeg slet ikke huske forskellen.. men hvis du orker eller har tid, så prøv at rende ned i den lokale tv dealer. Sammenlign de skærme der passer til dit budget med hinanden og husk på at de kan være indstillet. Her er det for det meste butiksindstillingen der er brugt, og der bliver skruet gevaldigt op for kontrast og farver (automatisk i indstillingen, det er farbiskindstillingen).. se om du kan få lov til at ændre det til hjemme indstillingen.
- kig på alle skærmene og udvælge dem du synes om.
Gravatar #17 - GentleGiant
24. feb. 2011 22:06
Skal jeg prøve, tak for hjælpen. Men hvad er skidt ved at købe plasma, udover at de måske er lidt tykkere end LCD/LED, og at de bruger mere strøm? Tænker at der må være noget andet, når prisen er så lav?
Gravatar #18 - Svindleren
24. feb. 2011 22:12
Puha kan sgu ikke lige nævne noget da jeg er helt smadret, prøv at google / bing - det og du skal nok finde t svar.

Personligt kan jeg ikke se nogle problemer i det, husk på de tykkere skærme har lidt bedre højtaler i, hvis du vil bruge lyden i dit tv.

Plasma = mere narturlige og dæmpet farver
LCD = Meget kontrast / dårligt sort niveau

summer summarum, hvis du IKKE går vildt meget op i det, men bare vil have et tv der fungerer og viser et godt billede, så er det fuldstændigt ligegyldigt om det er LCD med LED belysning eller plasma.

ps: husk lige at sætte dig ind i 100hz, 200hz + og 24p osv osv osv :-) for at gøre det mere besværligt for dig
Gravatar #19 - GentleGiant
25. feb. 2011 08:32
Jeg vil gerne have en nogenlunde responstid, mht spil. Jeg synes bare at specifikationerne på et Plasma er meget tiltalende til den pris.

Jeg har nogenlunde styr på begreberne, så jeg har ikke bare tænkt mig at vælge det fjernsyn med den pæneste ramme :)

http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=...

Det er dette TV, jeg har kigget på.
Gravatar #21 - GentleGiant
26. feb. 2011 18:11
Tak for linket. Meget informativt!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login