mboost-dp1

Har du stadig et diskettedrev i din primære computer?

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
11. mar. 2008 13:50
Har jeg ikke haft siden år 2000 tror jeg o_O

Hvordan er det nu en diskette ser ud? :D
Gravatar #2 - fidomuh
11. mar. 2008 14:02
Disketter? Allerede tilbage i Amiga1200 dagene holdt man jo op med at bruge den slags bras saa snart der kom cd'er? :)

Det er jo kun ubrugelige OS'er der kraever floppy-drev for at installere drivere fx .... *HOST* *HOST* :D
Gravatar #3 - MetteVoldum
11. mar. 2008 14:09
Jeg kender INGEN der har diskette drevs mere :O
Gravatar #4 - chris
11. mar. 2008 14:25
jeg kan knap huske hvad en diskette er..

dog kan jeg huske at man kunne skille dem ad og skifte magnetskiven ud og få folk til at gå HELT amokka fordi de trorede at man havde slettet ALT...

men ja..
flashdisken, CD´n, og webspace har da heldigvis udraderet denne rædsomme opfindelse
Gravatar #5 - Soze
11. mar. 2008 14:29
Floppy bruges da kun til indlæsning af RAID-drivere under WinXP (hvis ens MB ikke kan emulere fluppy med en USB nøgle)

Samme problem jeg har hver gang;
Hvor er der et 3½" drev (der virker)
Og hvor er der en disk (der virker). Jeg kan faktisk bruge meget tid på disse to ting :)
Gravatar #6 - knasknaz
11. mar. 2008 14:31
#5: Hahaha du kom først. Det der er præcis grunden til at jeg stadigvæk har et floppydrev liggende i skuffen. Hvorfor hulen har de hardcoded den SCSI/Raid driver install dims til at kigge på A: ... de tumper.
Gravatar #7 - Borg[One]
11. mar. 2008 14:57
Disketter...Bahh - endnu et af Sony's utallige flop-formater...

Mit røg for et par år siden...hvilket giver bøvl når man skal installere XP, og bruge en alternativ SCSI/RAID-driver (som allerede skrevet et par gange...very nice)... :-X
Gravatar #8 - Cyrack
11. mar. 2008 15:22
Soze & knasknaz

I har det da endda let! Min computer har ikke længere nogen floppy controller (kabel vendt forkert => røgsky), så hvis jeg vil geninstallere XP bliver jeg nødt til at installere på en USB-disk, finde driverne til min SATA, starte installationen af XP (igen) og sætte den i gang på min reelle harddisk og så ellers gennemføre installationen den vej. Og slipstreaming virker af en eller anden grund ikke, så det er enten den måde eller jeg skal have købt et reel USB-diskette-drev, hvilket jeg er for nærrig til :-)
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
11. mar. 2008 15:30
Både og...
Har et siddende i min primære maskine. Det er dog ikke tilsluttet, sidder der bare for at stoppe hullet.
Der er ikke diskettedrev i mine andre maskiner.
Gravatar #10 - zin
11. mar. 2008 15:57
#9: Den plads kunne udnyttes til endnu en harddisk! HVAD TÆNKER DU PÅ!1!!1
Gravatar #11 - MetteVoldum
11. mar. 2008 15:58
#10, hurtigere end mig!!

Når jeg får min com formateret bruger jeg da ingen diskette til at installere XP igen?
Gravatar #12 - gentox
11. mar. 2008 16:01
Måske fordi du ikke har brug for specielle Raid drivere for at XP installationen kan se dine drev?
Gætter på at du har en bærbar.
Gravatar #13 - zin
11. mar. 2008 16:05
#12: Eller at hun har et normalt chipset som ikke kræver f*cked up drivere til deres SATA-drev - og Windows XP SP2 CD (eller 64bit versionen..) - oh eller at hun har et USB-diskette drev. :D
#11: Der er ingen hurtigere end ZiN.
Gravatar #14 - sissy
11. mar. 2008 16:12
Der findes da ingen mennesker der stadig bruger disketter, selv folkeskolen er gået væk fra det...
Gravatar #15 - zin
11. mar. 2008 16:14
#14: Vi har stadig diskette drev på vores maskiner på Universitetet - de kommer stadig leveret med det.
Gravatar #16 - simonduun
11. mar. 2008 16:36
Har faktisk ikke diskette drev i min computer - Men hvem har også brug for det, når vi har usb-nøgler nu til dags :P
Gravatar #17 - chrown
11. mar. 2008 16:49
Jeg har rent faktisk 2 i min stationære... Det' lækkert at have når man sidder og roder med en gammel DOS eller Windows 3.1 maskine.
Gravatar #18 - RHO
11. mar. 2008 17:31
Åhh Diskette drev, perfekte til at blive transformeret til StarCruisers
Gravatar #19 - X-PanDer
11. mar. 2008 17:39
Nej det har jeg ikke. Men jeg har et liggende der virker fint, fra dengang WinXP skulle installeres på en ny SATA-disk på et nyt bundkort.
Der gik der godt nok nostalgi i den, da jeg skulle ud og købe sådan et. :)
Gravatar #20 - themuss
11. mar. 2008 19:28
Nej jeg har ikke diskette-drev i min maskine.

Til dem der stadig har disketter pga Windows... Hvorfor laver I ikke jeres egen Windows-boot-cd med drivers på?

http://www.nliteos.com/
Gravatar #21 - madeinrussia
11. mar. 2008 19:33
#5 helt enig, når jeg sidder med en ny computer og skal have XP på skal de altid have den skide F6 driver ( raid ) uden disketter ville det projekt jo være dødsdømt.
Gravatar #22 - Stewart
11. mar. 2008 19:43
har en USB-diskettedrev og bruger den kun til at lave en unattended install af winXP :D

men ellers bruger jeg det ikk rigtig..
Gravatar #23 - 3214N
11. mar. 2008 20:00
Til min primære har jeg et USB floppy drev, bliver brugt en sjællen gang i mellem. I mn server sidder der en, men er ikke forbundet.

Til imageing bruger jeg floppy engang i mellem.

/3214n
Gravatar #24 - BurningShadow
11. mar. 2008 20:34
Øhh, Nej sgu da!
Jeg tror faktisk kun at jeg kender én der stadig har det gamle skidt, og det er en af vores brugere i Argentina.
Det fandt jeg ud af, da jeg forslog at vi skulle droppe understøttelsen af det, i Syllable.
Gravatar #25 - T-Hawk
11. mar. 2008 20:47
Desværre nej. I modsætning til alle andre har jeg egentlig altid godt kunne lide disketter. Og minidiscs, desværre fandt jeg aldrig et drev til dem.
Men men men, asus syntes ikke man skal have IDE diske mere, så de har sat IDE controlleren i den modsatte ende af kabinettet, og kun ÉN. Så jeg er nødt til at bruge pladsen til min primære HDD så den kan dele kabel med CD-ROM. BLEH ASUS somom jeg har 1000,- til en SATA disk.

Somom det ikke er nok så kører den IDE kontroller emuleret over en SATA-RAID controller. Det kan WinVista ikke håndtere, så jeg er desværre (not!) nødt til at blive i Gentoo, som kan fint :P
Gravatar #26 - hgul
11. mar. 2008 20:55
#25 1000 kr? Hvor meget plads har du da brug for?

# Topic

Hvad skulle jeg dog bruge et diskettedrev til? Skulle det blive nødvendigt en dag, så har jeg vidst det gamle liggende i en eller anden kasse, men får næppe brug for at finde det frem :-D
Gravatar #27 - SpYkE112
11. mar. 2008 21:11
Self har man da det, men det bliver aldrig brugt :D
Gravatar #28 - coctail
11. mar. 2008 21:28
At kalde floppy-drevet for et "flop medie", er en stor nedgørelse af det eneste medie som almindelige mennesker havde at tage backup på.

Dengang havde man kun 3 muligheder for at tage backup.
1. ZIP-drevet (krævede at andre også havde et ZIP-drev, desuden kom det først midt i 90'erne).
2. Bruge "kassette"-bånd - ufatteligt dyrt, og bedst til backup
3. Floppy disketter - Den billigeste, letteste og mest udbredte metode, samt det var den første.

Jeg har haft mange gode stunder med installering af win95 med disketter, mener at der var 27 disketter! tog ca 1 - 1½ time
Gravatar #29 - T-Hawk
11. mar. 2008 21:36
Har ikke brug for plads, har to glimragende Seagate diske på i alt 280GiB i den. Og så meget har jeg altså heller ikke behov for WinVista. Men syntes det var deromkring prisen lå?

#28 Skal nok passe med 27 disketter, der var ihvertfald 11 til Windows 3.11 (har dem stadig liggende et sted ;) )
Gravatar #30 - chrown
11. mar. 2008 22:00
#29 Ja 27 disketter kan godt være rigtigt. Der fandtes jo flere forskellige udgaver af Windows 95 (A, B, C, OSR2.0, ORS2.1, o.s.v.) og de var lidt forskellige. Har selv et sæt originale Windows 95 disketter liggende og der er 26 :D Ærgeligt jeg ikke havde dem da jeg for nogle år siden skulle installere 95 på min gamle Canon 486'er bærbare. Der brugte jeg en krig på at overføre filerne via serielporten og bagefter en evighed på at installere systemet bare for at finde ud af at det kørte så sløvt at det ikke kunne betale sig at køre det.
Gravatar #31 - Zeelee
11. mar. 2008 22:42
nej - mit floppy-drev ligger og roder rundt et eller andet sted jeg, nu hvor jeg tænker over det, ikke er klar over hvor er...
der er heldigvis ingen grund til at bruge det skidt mere :]

jeg kan ikke påstå jeg ikke bryder mig om en god gammeldags floppy disk, uden dem hvor var vi så idag?

men nu om dage kan man jo ikke andet end at grine af hvordan det kan lade sig gøre at flytte så lidt data så langsomt og det så ovenikøbet skal LARME så latterligt meget :P
Gravatar #32 - andreasg
11. mar. 2008 23:36
Nope, og jeg har endda også pillet mit CD drev ud! Hvis jeg endelig skal bruge en CD har jeg et eksternt dvd drev, eller i min bærbare computer. Men den næste bærbare jeg skal have tvivler jeg endda på om den skal have et cd drev.

Distribution på fysiske medier er på vej ud! I hvert fald for mig :P Hvis jeg køber et spil har jeg det for det meste downloadet det i forvejen, og så er det bare for at få en cdkey til at spille online.
Gravatar #33 - Ronson ⅍
11. mar. 2008 23:42
Mit keyboard bruger diskettedrev så jeg har købt et usb-drev til min bærbar for 2 uger siden.

Det har også usb-tilslutning, men jeg gider simpelthen ikke flytte computeren derover hver gang.
Gravatar #34 - thøger
12. mar. 2008 06:10
33 skrev:
Mit keyboard bruger diskettedrev så jeg har købt et usb-drev til min bærbar for 2 uger siden.

What???

Det har også usb-tilslutning, men jeg gider simpelthen ikke flytte computeren derover hver gang.

Ww-what??? God, det er kryptisk...
Gravatar #35 - XorpiZ
12. mar. 2008 06:29

Jeg tror ikke han snakker om et tastaur, men om et keyboard.. Altså, et af dem man spiller musik på :)

Jeg kunne forestille mig, at det bruger floppydisks til at lagre, det han har spillet, som han så flytter over til sin PC.

Og det er alt andet lige nemmere at flytte en diskette, end det er at flytte hele computeren, hver gang man skal overføre noget :p

Men ja, den sku liiige ind og vende et par gange, før jeg fangede den også :D
Gravatar #36 - terracide
12. mar. 2008 07:41
Jeg har stadig Tie Fighter på de orginale fungerende 3.5" 1.44MB floppies.
Og ja jeg har et 3.5" floppy drev i min PC
hvis nogle skulle have interesse i hvordan et diskette drev fra 2002 stadig kan virke, så kan de jo kigge lidt på drevet:
ALPS, DF354, 1,44 MBB 3,5´ Floppydrive
http://www.planetmicro.co.uk/product_info.asp?stoc...

Terra - Er dog nostalgisk over 3.5" pga. Amigaen
Gravatar #37 - vision-dk
12. mar. 2008 09:59
"Ja, men bruger det aldrig"

Flyttede det simpelthen med over, da jeg byggede ny computer sidst, men har vist aldrig brugt det i min nuværende computer.

Min største anke mod disketten, var at data ofte blev beskadiget. Jeg hentede en del mods/skins osv. til quake 2 det første år på uni. Derefter zippede jeg mine downloads som typisk lå hen over flere disketter, når jeg så kom hjem, var der "nærmest" 50% risiko for at der var fejl ved indlæsning af en af disketterne.
Gravatar #38 - reefermadness2
12. mar. 2008 10:12
Den eneste maskine jeg stadig har floppy drev i er min gamle atari ST :)

Men nogle gange savner jeg godt nok at have et USB diskette drev som en nødløsning, mit cd drev i min bærbare er f.eks kaput, og det gør det ret svært at installere et andet styresystem (da jeg ikke kan få min usb nøgle til at boote)
Gravatar #39 - Staeren
12. mar. 2008 10:51
Har da ikke noget så primitivt i min lille skatter nusser pusser...

Men tror I ikke driverne til min PS->PC controller kom på en diskette? Omfg... :O
Gravatar #40 - myplacedk
12. mar. 2008 10:55
39 skrev:
Men tror I ikke driverne til min PS->PC controller kom på en diskette? Omfg... :O

Det kan blive meget værre. Driveren til min første USB-storage-dims lå ... (trommelomme) ... på dimsen! Så var jeg glad for at jeg havde en driver i forvejen.
Gravatar #41 - Nagash
12. mar. 2008 12:18
Jeg gad ikke til at bøvle med at flytte den over i det nye kabinet da jeg opgraderede engang tilbage i '99.
Har ALDRIG savnet den siden.
Gravatar #42 - hgul
12. mar. 2008 12:59
#29 En 320 GB SATA II harddisk kan købes til 399 kr. PP, så det er slet ikke så slemt :-)

Edbpriser.dk
Gravatar #43 - flywheel
12. mar. 2008 14:09
Pillede mit drev ud for et år siden, hvor jeg droppede eComStation. Her krævede installeren at der var et floppy-drev - det blev så ikke brugt, hvilket betød at den var ganske tilfreds med et defekt drev.

Da jeg skulle smide XP ind her i sidste uge kunne det dog have været rart med et fungerende floppy-drev, da mit optiske drev er en SATA enhed - hvilket som std åbenbart ikke er understøttet. Istedet måtte jeg midlertidigt erstatte drevet med et EIDE (Hvilket betød at jeg måtte plyndre min server for en TX2 100 Ultra controller, da bundkortet på denne side er lidt begrænset).
Gravatar #44 - knasknaz
12. mar. 2008 14:34
Får jeg endelig en diskette stukket i hånden, er det faktisk lettest for mig at smide den i min Amiga, og så kopiere indholdet ud på et netværksdrev. :)
Gravatar #45 - Ronson ⅍
12. mar. 2008 14:34
#34: Som #35 skriver, så er det mit musikkeyboard (ikke tastatur) der bruger diskettedrev. Godt nok har jeg en 2,5" IDE harddisk i det også, men når der skal flyttes filer så foregår det over USB eller diskettedrev.
Og jeg gider simpelthen ikke flyttet den bærbare hver gang, så er det lidt nemmere med en diskette. Der kan ikke være så meget på, men midifiler og rytmer fylder heldigvis sjældent mere end 50-100 kB/stk.

#35: Optager aldrig midi på keyboardet, optager outputtet i stedet.
Gravatar #46 - terracide
12. mar. 2008 14:49
#44:
Du snakker om 720KB disketter ikke så, da Amigen's standard drev var DD(880K Amiga / 720KB PC) og ikke HD (1.76MB Amiga / 1.44Mb til PC)
Gravatar #47 - searchia
12. mar. 2008 15:58
Disketter?
Er det ikke den næste generation af formater(Next efter Blu-Ray). Dem der kommer til at have 1000 gb på en diskette.
Gravatar #48 - CasperDGS
12. mar. 2008 16:22
Er der ikke noget om at man kan lave dem om til tusindårsfalken, altså de fysiske gamle disketter?
Gravatar #49 - wazari
12. mar. 2008 17:06
Har ikke benyttet eller haft diskette drev siden 2002 hvor jeg opdagede billige kortlæsere og flash ram.
Gravatar #50 - gnаrfsan
12. mar. 2008 23:10
Damn, jeg vidste faktisk ikke at jeg havde et. Comp'en står bagerst under mit skrivebord, med siden til, og jeg har ikke rigtigt tænkt på det før nu :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login