mboost-dp1
Hvilken genre spiller du mest til LAN?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
#3 Samme her! :) Men det var nu sjovt dengang... først brugte man 2 timer på at få alle computere til at køre netværk og så kunne man lige nå at spille et par timer bagefter....
I den spæde LAN start spillede vi først 1 mod 1 i Doom med et serielt kabel.... derefter startede vi op med BNC kabler og IPX protokoller... "Descent" var her det helt store hit... klasse spil! :)
Ak ja... og nu sidder vi bare derhjemme med Vent og har en internetforbindelse der er hurtigere end den LAN forbindelse man havde dengang :)
I den spæde LAN start spillede vi først 1 mod 1 i Doom med et serielt kabel.... derefter startede vi op med BNC kabler og IPX protokoller... "Descent" var her det helt store hit... klasse spil! :)
Ak ja... og nu sidder vi bare derhjemme med Vent og har en internetforbindelse der er hurtigere end den LAN forbindelse man havde dengang :)
Jeg er sindsygt dårlig til FPS, så jeg holder jeg mest til simple FPS-games såsom BF-serien. Derudover er der altid Warcraft 3 og DotA, som hhv. må være et RTS og et action-RPG.
Hvis det virkelig skal gå hårdt for sig, så spiller vi GTA2, der nok er verdens mest geniale multiplayer-spil. Det er ærgerligt, at de andre ikke gider (og ikke har råd) til GTA4, for det ville jeg virkelig gerne spille i multiplayer.
Derudover, Worms Armageddon er GENIALT! Der er ikke noget sjovere, når uret nærmer sig morgen, og man sidder 4 gutter om hver sin computer og nørder selvmordslystne orme.
Hvis det virkelig skal gå hårdt for sig, så spiller vi GTA2, der nok er verdens mest geniale multiplayer-spil. Det er ærgerligt, at de andre ikke gider (og ikke har råd) til GTA4, for det ville jeg virkelig gerne spille i multiplayer.
Derudover, Worms Armageddon er GENIALT! Der er ikke noget sjovere, når uret nærmer sig morgen, og man sidder 4 gutter om hver sin computer og nørder selvmordslystne orme.
Pephers (7) skrev:MMO på LAN? :S
jah...? samles selv med nogle engang imellem så vi kan få spillet noget WoW arena...
Der er en helt anden stemning når man sidder i samme rum...
og da WotLK udkom havde vi også WoW LAN hvor vi var 8-9 stykker...
Emil (10) skrev:HOMM3 ftw, så kan man nemlig arbejde samtidig :D
Jeg begyndte at blive bange for, at de sidste HoMM3-fans var uddøde, men du afkræfter heldigvis min frygt! Jeg er også vild med det, og det var sejres dag, da jeg fik min (it-analfabet) ekskæreste til at spille det.
Hvis du stadig spiller det en gang i mellem, så kan jeg klart anbefale King's Bounty: The Legend, der er en HoMM5-klon, men som er så meget bedre end det. Der er lidt problemer med balanceringen af spillet, hvorfor man helst skal undgå at vælge en sværhedsgrad over Normal, men det er vist offtopic...
Mezzo (1) skrev:Spiller helt klart FPS der er klart mere action til et lan når man sidder med et fps en når man sidder hver for sig og farmer gear i et mmo :)...
Well, det er faktisk rimelig fucking sjovt at lave instances eller raide sammen når man er 4-5-6 mennesker til et LAN. Ligesom når man spiller FPS sidder man og råber og skriger af hinanden og er for det meste også ved at dø af grin samtidig - På den led er MMO måske bedre; man behøver ikke koncentrere sig så meget for at det skal gå godt, som man skal i et FPS hvor det gælder om at være fokuseret og være klar til at reagere? Måske er MMOer faktisk mere sociale til LANs end FPS?
RTS herfra, da der som regel bliver spillet en hel del Warcraft 3: FT
Jeg hader LANs hvor størstedelen sidder og spiller MMOs. Mest fordi de samme mennesker bruger størstedelen af resten af deres tid på at spille MMOs, så disse LANs er bare en undskyldning for at sidde sammen, bestille pizza og drikke uanede mængder af cola.
For mig har et LAN altid været for at få noget adspredelse, prøve nogle nye og gamle spil mod hinanden, og ja, ikke sidde i en virtuel verden et andet sted.
Selv de LANs hvor man nogenlunde får alle til at komme væk fra WoW, jamen, så sidder der altid en eller to som bruger hele aftenen og natten på at isolerer sig selv - hvorfor så overhovedet komme?
For mig har et LAN altid været for at få noget adspredelse, prøve nogle nye og gamle spil mod hinanden, og ja, ikke sidde i en virtuel verden et andet sted.
Selv de LANs hvor man nogenlunde får alle til at komme væk fra WoW, jamen, så sidder der altid en eller to som bruger hele aftenen og natten på at isolerer sig selv - hvorfor så overhovedet komme?
Det kommer an på hvordan et LAN er for dig - Hvis det er noget der afholdes af en organisation med mange mennesker, eller hvis man er 10 personer eller mere til et privat LAN, så kan jeg godt forstå dig; det er ikke særlig sjovt.
Men når man kun er omkring 5-6 stykker, så synes jeg slet ikke at WoW er mere asocialt end andre spil. Det kommer jo alt an på hvad du laver - Hvis du, som i mit eksempel, løber gennem instances eller raider sammen, så synes jeg det er meget sjovere end f.eks. FPS-spil hvor man skal være fokuseret for at spille godt og vinde, netop fordi MMO'er generelt ikke fokuserer på f.eks. reaktionshastighed som FPS'er gør.
Det kommer an på hvordan et LAN er for dig - Hvis det er noget der afholdes af en organisation med mange mennesker, eller hvis man er 10 personer eller mere til et privat LAN, så kan jeg godt forstå dig; det er ikke særlig sjovt.
Men når man kun er omkring 5-6 stykker, så synes jeg slet ikke at WoW er mere asocialt end andre spil. Det kommer jo alt an på hvad du laver - Hvis du, som i mit eksempel, løber gennem instances eller raider sammen, så synes jeg det er meget sjovere end f.eks. FPS-spil hvor man skal være fokuseret for at spille godt og vinde, netop fordi MMO'er generelt ikke fokuserer på f.eks. reaktionshastighed som FPS'er gør.
Det svinger voldsomt meget...nogle gange er det FPS - Quake 3 eller det originale UT...andre gange går der RTS i den, og så taler vi Starcraft, Warcraft 3 og lidt forskelligt andet...men de sidste par gange har Burnout 2 været den store vinder!
RTS og Strategi?
RTS hører normalt under strategi (det ligger ligesom i navnet) - menes der RTS og TBS?
MMO?
Det er da ikke en genre i sig selv - man snakker om MMORPG, MMOFPS og MMORTS, men ikke bare MMO i sig selv. Ikke i denne sammenhæng i alle fald.
Som det står her, giver det muligheden for at svare på enten, hvad man spiller, eller hvor mange der kan spille det, man spiller, på én gang.
Det giver ikke mening.
RTS hører normalt under strategi (det ligger ligesom i navnet) - menes der RTS og TBS?
MMO?
Det er da ikke en genre i sig selv - man snakker om MMORPG, MMOFPS og MMORTS, men ikke bare MMO i sig selv. Ikke i denne sammenhæng i alle fald.
Som det står her, giver det muligheden for at svare på enten, hvad man spiller, eller hvor mange der kan spille det, man spiller, på én gang.
Det giver ikke mening.
Jeg kan bedst lide at spille RTS spil (helst cossacks) men der er aldrig nogen der gider at spille det med mig så det ender altid med noget CS eller noget :(
#8 - Kender jeg godt hehe.. Man skal dog passe på med slamkoden når man sider efter 30 timer uden søvn og med mug i øjnene hehe...
#8 - Kender jeg godt hehe.. Man skal dog passe på med slamkoden når man sider efter 30 timer uden søvn og med mug i øjnene hehe...
Har ikke været til LAN siden 2003 vil jeg tro, 3. år på HTX var vidst sidste gang. Men dengang var det Counter-Strike og Quake 3 når de kunne overtales til det. Det kunne være hyggeligt nok at prøve lidt igen, men er vidst blevet for gammel til at sove på nogle sammensatte stole, eller i sovepose på noget betongulv ;)
Længe siden jeg rigtig har været til noget.. Men dengang var det mest D2 classic, CS, half-life, quake3.. RTS, og så meget andet. Men stemte FPS.
Det var sku tider, hvor 5-20 folk delte en ISDN forbindelse, Og hver gang man fik "black wall" i D2, eller andet lag, blev der råbt "hvem downloader" og alles computere ville blive undersøgt for hvem downloadede, så det kunne stoppes : P.
Det var sku tider, hvor 5-20 folk delte en ISDN forbindelse, Og hver gang man fik "black wall" i D2, eller andet lag, blev der råbt "hvem downloader" og alles computere ville blive undersøgt for hvem downloadede, så det kunne stoppes : P.
Helt klart FPS! men også en del RTS. Det er bare ikke sjovt at sidde og spille et MMO spil. Da man jo som mange siger bare sidder i nærheden af dem man alligevel spiller med.
til LAN skal der da spilles old school multiplayer!! Quake 3, Codename Eagle, Half-Life, StarCraft og så videre.
Selvfølgelig skal der også være plads til nyere spil men alle skal jo gerne kunne være med :)
Besøg evt. www.sck.dk. Det er vestegnens lokale LAN pusher :)
til LAN skal der da spilles old school multiplayer!! Quake 3, Codename Eagle, Half-Life, StarCraft og så videre.
Selvfølgelig skal der også være plads til nyere spil men alle skal jo gerne kunne være med :)
Besøg evt. www.sck.dk. Det er vestegnens lokale LAN pusher :)
Sidst jeg var til lan er godt nok ved at være et års tid siden.
Men dengang var det mest FPS specielt Enemy Territory: Quake Wars kunne trække en 20 folk til matches og så er det sgu sjovt :)
Næste lan jeg skal til bliver når Starcraft2 udkommer og der har jeg en idé om at det bliver hovedsageligt RTS :D
Men dengang var det mest FPS specielt Enemy Territory: Quake Wars kunne trække en 20 folk til matches og så er det sgu sjovt :)
Næste lan jeg skal til bliver når Starcraft2 udkommer og der har jeg en idé om at det bliver hovedsageligt RTS :D
@28
Jeg syntes at du skrev old school multiplayer ;-)
@25
Jeg tror at der er en ting eller to som du har misforstået.
Man tager ikke til LAN for at sove.. ;-)
Men nu har jeg så sjældent haft de store problemer med at tage en 2-3 dage mere eller mindre i træk uden søvn...
@9
Jeg er ret så sikker på at han tænker LAN = Local Area Network, det er ihvertfald det jeg tænker.
Og ja, jeg er nok typen der tager det lidt "alvorligt".
Hvis vi afholder LAN party, så _er_ det LAN!
Jeg kan ikke se nogen grund til at man skal samle alle folks computere, få netværket op at kører etc. Hvis folk alligevel har tænkt sig at sidde og game over nettet.
Så forsvinder idéen ligesom lidt.
Sådanne situationer skal udnyttes til at få spillet/prøvet alle de ting som man normalt ikke kan i hvert sit hjem...
Jeg syntes at du skrev old school multiplayer ;-)
@25
men er vidst blevet for gammel til at sove på nogle sammensatte stole, eller i sovepose på noget betongulv ;)
Jeg tror at der er en ting eller to som du har misforstået.
Man tager ikke til LAN for at sove.. ;-)
Men nu har jeg så sjældent haft de store problemer med at tage en 2-3 dage mere eller mindre i træk uden søvn...
@9
MMO på LAN? :S
Pephers (#7)
jah...? samles selv med nogle engang imellem så vi kan få spillet noget WoW arena...
Der er en helt anden stemning når man sidder i samme rum...
og da WotLK udkom havde vi også WoW LAN hvor vi var 8-9 stykker...
Jeg er ret så sikker på at han tænker LAN = Local Area Network, det er ihvertfald det jeg tænker.
Og ja, jeg er nok typen der tager det lidt "alvorligt".
Hvis vi afholder LAN party, så _er_ det LAN!
Jeg kan ikke se nogen grund til at man skal samle alle folks computere, få netværket op at kører etc. Hvis folk alligevel har tænkt sig at sidde og game over nettet.
Så forsvinder idéen ligesom lidt.
Sådanne situationer skal udnyttes til at få spillet/prøvet alle de ting som man normalt ikke kan i hvert sit hjem...
Hvilken katagori hører nmap under? ;-)
Jeg spillede lidt Duke Nukem tilbage i gymnasiet. Men siden da har jeg ikke spillet specielt meget.
Det kan godt være at en typisk internetopkobling i dag giver en throughput hastighed der ligger lidt over de 10Mbit/s. Men det er kun i den ene retning, og desuden er det som regel RTT der tæller når man spiller.
Jeg spillede lidt Duke Nukem tilbage i gymnasiet. Men siden da har jeg ikke spillet specielt meget.
Det synes jeg ikke lyder helt sandsynligt. Så vidt jeg husker kørte man 10Mbit/s ethernet over BNC kablerne med frames på op til 1500 bytes. Det vil sige at man burde kunne få en RTT på 3ms. Når jeg måler på min internetopkobling er man allerede oppe på 20-30ms når man har været en tur ude at vende på den første router hos udbyderen.Zayin (4) skrev:Ak ja... og nu sidder vi bare derhjemme med Vent og har en internetforbindelse der er hurtigere end den LAN forbindelse man havde dengang :)
Det kan godt være at en typisk internetopkobling i dag giver en throughput hastighed der ligger lidt over de 10Mbit/s. Men det er kun i den ene retning, og desuden er det som regel RTT der tæller når man spiller.
#32 Aaah duke nukem 3d :-)
Det var tider, kan huske jeg linkede med min fætter over modem og engang imellem seriel kabel.. vi lavede baner hvor vi lavede hver vores halvdel osv.. skide sjovt spil :-)
Det var tider, kan huske jeg linkede med min fætter over modem og engang imellem seriel kabel.. vi lavede baner hvor vi lavede hver vores halvdel osv.. skide sjovt spil :-)
Sikke da noget vrøvl. jeg havde større tanker om Newz/Railgun-crewet!
LAN er ikke noget man er til, det svarer jo til at kalde en MP3 afspiller for en "MP3".
Kilde: http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=lan
At bruge "LAN" som en begivenhed er noget man nærmest kunne finde på Wikipedia, føj for en useriøsitet!
LAN er ikke noget man er til, det svarer jo til at kalde en MP3 afspiller for en "MP3".
"Hvad er LAN?
LAN (Local Area Network) er som navnet antyder et lokalt netværk. Det strækker sig altså normalt blot inden for en kontorbygning eller i et privat hjem i forbindelse med hjemmenetværk."
Kilde: http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=lan
At bruge "LAN" som en begivenhed er noget man nærmest kunne finde på Wikipedia, føj for en useriøsitet!
#35 - Jaa for spil sider har det jo med at være super seriøse og faglig korrekte.. Du har jo fattet betydningen og så er den vel ikke længere?
Når jeg er til de større (30+ mennesker over flere dage) LAN en 3+ gange årligt, så er det primært RTS og RPG genren, men har brugt dage på bilspil også, især destruction derby i Flatout 2 er helt genialt, men også noget Colin McRae var klasse, dog sjældent det bliver smidt på i dag.
Det der bliver brugt mest tid på er W3 i forskellige afskygninger, DotA, tower wars, tower defense og andre, dog sjældent normale RTS maps.
Jeg har aldrig rigtig været så meget til FPS genren, men har da spillet min del igennem tiden, men da de ikke bliver spillet i tiden mellem LANs, er mine evner meget begrænsede :D
Jeg og 3-4 andre venner sidder tit og spiller lidt LAN hvor det stort set altid kun er W3 vi spiller, igen som DotA eller co-op maps.
(Til større LAN parties er der altid døde perioder, så der bliver det til hvad der nu lige er nyt på markedet af single-player spil, eller World of Warcraft, raider dog aldrig fra LAN, ved mindre LAN'et ligefrem er tiltænkt dette)
Det der bliver brugt mest tid på er W3 i forskellige afskygninger, DotA, tower wars, tower defense og andre, dog sjældent normale RTS maps.
Jeg har aldrig rigtig været så meget til FPS genren, men har da spillet min del igennem tiden, men da de ikke bliver spillet i tiden mellem LANs, er mine evner meget begrænsede :D
Jeg og 3-4 andre venner sidder tit og spiller lidt LAN hvor det stort set altid kun er W3 vi spiller, igen som DotA eller co-op maps.
(Til større LAN parties er der altid døde perioder, så der bliver det til hvad der nu lige er nyt på markedet af single-player spil, eller World of Warcraft, raider dog aldrig fra LAN, ved mindre LAN'et ligefrem er tiltænkt dette)
Nu har jeg ikke været til LAN Party i mange år. Eller, det kommer an på hvordan man definerer det. For mig så er et LAN party noget der min. er 15 personer til (hvilket nok nærmer sig de ti år siden), har dog haft en 5-7 personer over til lidt weekend gaming now and then (er dog også ved at være 3-4 år siden nu... spiller mest SP nu til dags)
Dengang jeg ofte var til LAN Party spillede jeg oftest FPS spil (dog holdt mig fra CS), eftersom at det var det eneste type spil de andre kunne find ud af. Jeg spillede RTS et par gange, men der endte jeg alligevel med at vinde for let, selv i spil jeg ikke kendte og mine modstandere var *host* mestre *host* i
Klasse spil, desværre blev de folk jeg spillede mod hurtigt for bange for mig, så havde aldrig nogen at spille imod. Det er ikke for ingenting at jeg vandt en Atomic Bomberman konkurrence ved en af de sidste LAN Parties jeg var til ;)
Dengang jeg ofte var til LAN Party spillede jeg oftest FPS spil (dog holdt mig fra CS), eftersom at det var det eneste type spil de andre kunne find ud af. Jeg spillede RTS et par gange, men der endte jeg alligevel med at vinde for let, selv i spil jeg ikke kendte og mine modstandere var *host* mestre *host* i
Caek of Doom (14) skrev:
Og så selvfølgelog Atomic Bomberman!!
Klasse spil, desværre blev de folk jeg spillede mod hurtigt for bange for mig, så havde aldrig nogen at spille imod. Det er ikke for ingenting at jeg vandt en Atomic Bomberman konkurrence ved en af de sidste LAN Parties jeg var til ;)
BluepaiN (11) skrev:Ender altid med at der bliver spillet DotA, surfmaps i 1,5 CS og GTA2 taggame i Tinytown. :p
Jeg kan anbefale Hidden Surprises..
Rigtig god bane at køre rundt i.. Især hvis man sammen med en ven lige lærer den ud og ind, og teamer op mod de andre :)
Bare sørg for at lægge så mange fælder ud som muligt.. Og beskyt vejen op til minerne med miner :D
Adagio (38) skrev:Klasse spil (Atomic Bomberman, red.), desværre blev de folk jeg spillede mod hurtigt for bange for mig, så havde aldrig nogen at spille imod. Det er ikke for ingenting at jeg vandt en Atomic Bomberman konkurrence ved en af de sidste LAN Parties jeg var til ;)
Ah, du er altså en af de sande "mestrer", du vandt så let over. ;)
Stemte FPS.
Sidst jeg var afsted (for ca. 1 år siden) Gik meget af tiden med at spille co-op i Ranbow Six 3, fantastisk spil at være en 4 stykker om. Ellers har jeg over tid mest følgende spil til LAN: Quake1, Quake 2 Lithium, Quake 3 incl. diverse mods som rocket arena, Diablo, Diablo 2, Warcraft1-3 incl. Frozen Throne, Starcraft, Atomic Bomberman, MotoRacer, GTA1, Counter Strike (da det var et mod til Half Life) og Heroes of Might and Magic 1-3 når der var behov for et roligt tempo.....og så har jeg sikkert glemt at nævne nogle oplagte :-)
Sidst jeg var afsted (for ca. 1 år siden) Gik meget af tiden med at spille co-op i Ranbow Six 3, fantastisk spil at være en 4 stykker om. Ellers har jeg over tid mest følgende spil til LAN: Quake1, Quake 2 Lithium, Quake 3 incl. diverse mods som rocket arena, Diablo, Diablo 2, Warcraft1-3 incl. Frozen Throne, Starcraft, Atomic Bomberman, MotoRacer, GTA1, Counter Strike (da det var et mod til Half Life) og Heroes of Might and Magic 1-3 når der var behov for et roligt tempo.....og så har jeg sikkert glemt at nævne nogle oplagte :-)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.