mboost-dp1

Læser du nyheden på kilde-siden, som vi linker til?

Gå til bund
Gravatar #1 - NFX
10. dec. 2005 23:04
Meget sjældent, og tit tjekker jeg kun lige overskrifterne på newz, og så diskussionerne.
Gravatar #2 - sorenbuus
10. dec. 2005 23:20
off-topic: det hedder vist "Nogle gange"...

on-topic: Tjekker nyheden hvis det er noget jeg synes er vigtigt nok for mig. Det er nok kun 1 ud af 15 nyheder det gælder for. Men at mangle et kildelink vil være ærgeligt, så godt at de er der!
Gravatar #3 - Windcape
10. dec. 2005 23:57
Tjah.. sjældent, undtagen når det er en interassant artikel, hvor news ikke viser det hele, f.eks. den med hackere (http://newz.dk/forum/item/60879/)
Gravatar #4 - buch
11. dec. 2005 00:00
tror kun jeg har klikket på linket meget få gange, i løbet af al den tid jeg har været bruger herinde.
Gravatar #5 - andeo
11. dec. 2005 00:50
Jeg tjekker nyheden hvis det er et interessant emne, eller hvis den ikke bliver fortalt uddybende nok i resuméet.
Men det sker kun nogle gange.

(eller for at tjekke billeder self)
Gravatar #6 - demiurgos
11. dec. 2005 01:10
Hvis jeg finder det interessant nok, så ja. Som en hovedregel kommenterer jeg ikke på nyheden før jeg har læst kilden. Ofte er det endda en god ide at tjekke andre kilder også, da der fra tid til anden slipper myheder igennem hvis kilder er prægede af "sensationsjournalistik."
Gravatar #7 - bugger
11. dec. 2005 02:40
Er "Nogen gange" og "Næsten aldrig" ikke relativt "Sjældent"?
Gravatar #8 - Deternal
11. dec. 2005 11:36
Tjeah kan da være jeg har misforstået det, for selve nyheden bliver da læst i den oprindelige version ret ofte.

Jeg forstod spørgsmålet som, om man læser nyheden der hvor folk har fundet den, og det gør man jo sjældent efter som newz crewet har bestemt sig for at det må ikke fremgå af nyheden, tværtimod er kilde altid identisk med det site der linkes til.

At det så gør kilde linket fuldstændigt formålsløst er så en anden sag.
Gravatar #9 - Yasw
11. dec. 2005 14:13
Næsten altid hvis jeg har tænkt mig at kommentere nyheden, men ikke når jeg bare lige læser dem.
Gravatar #10 - Mr.Weasel
11. dec. 2005 14:56
Spørgsmålet burde være "Læser du nyheden på kilde-siden, inden du deltager i diskutionen?"
Gravatar #11 - trylleklovn
11. dec. 2005 15:36
Læser kun kilden hvis jeg finder nyheden interessant, og deltager desuden også kun i diskutionen da.
Gravatar #12 - rabonzo
11. dec. 2005 15:49
Deltager som oftest i diskutionen unaset om jeg læser originale skrift eller blot newz stykket. Men som oftest læser jeg lige original stykket da jeg ofte har lagt mærke til at der bliver udeladt ofte vigtige faktorer som kan vælte ens mening 180 grader :P

Så jeg valgte nogle gange pga. det sker 50% af gangene
Gravatar #13 - kjaer
11. dec. 2005 16:16
Normalt læser jeg hele nyheden og 5-15 kommentarer, hvis emnet interreserer mig meget... Kommenterer i 45% af tilfældene eller sådan noget... (det kan godt være mine stats ikke er med på den), men er først begyndt på at kommentere for nylig :)
Gravatar #14 - Erroneus
11. dec. 2005 16:24
Hvis jeg skal kommetere noget, tjekker jeg altid artiklen, for at sikre mig jeg ikke har misforstået noget :)
Gravatar #15 - opal
11. dec. 2005 17:17
Næsten altid.
Det er kun når det er en nyhed der er interessant eller bare spøjs..
Gravatar #16 - FinnHolger
11. dec. 2005 18:58
Det er oftest sjovest og mest interessant at læse hvad "gadens parlament" her på sitet har at sige..!
Gravatar #17 - JesperJ
11. dec. 2005 20:29
Jeg er også en af dem der har svaret 'Sjældent', da jeg lever i håb om at der i det mindste er nogle kvikke hoveder, der spotter fejl, hvis disse skulle opstå i en nyhed. :-)

Men det skal lige siges, at det kommer meget an på om hvorvidt emnet interesserer mig meget eller ej.
Gravatar #18 - -xero-
12. dec. 2005 16:06
næsten aldrig :) med mindre jeg synes det er meget spændenden..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login