mboost-dp1

Film på kollegier

Gå til bund
Gravatar #1 - coday
18. nov. 2010 15:22
Jeg har i dag modtaget et brev fra dem der står for kollegiet, der står at mpaa har kontaktet dem og at det sidestilles at vise en film offentligt når man se den i fællesrummet, og derfor er det strafbart, nogen der ved mere, for som de selv skriver ved ejendomselskebet ikke hvordan de skal fortolke reglerne..
Gravatar #2 - fidomuh
18. nov. 2010 15:26

Det er ret simpelt.
Har du mere end 6 venner tolkes det som en forsamling og er ulovligt.
Viser du den udenfor dit private hjem, er det ulovligt.
Undtagelse er saa udlaan til en kammerats hjem, privat.

Tager du penge for fremvisningen, er det ulovligt.

Mere behoever du ikke vide omkring fremvisning :)
"Kun i dit private hjem og for nogle faa venner".
Gravatar #3 - vandfarve
18. nov. 2010 15:32
coday (1) skrev:
Jeg har i dag modtaget et brev fra dem der står for kollegiet, der står at mpaa har kontaktet dem og at det sidestilles at vise en film offentligt når man se den i fællesrummet, og derfor er det strafbart, nogen der ved mere, for som de selv skriver ved ejendomselskebet ikke hvordan de skal fortolke reglerne..

Jeg er fuldstændig enig med fidomuh ift. reglerne og fortolkning, men min personlige holdning er, at de kan tage den dybt analt, for jeg vil ALDRIG leve op til de regler.

Hvis jeg inviterer hele syv venner på besøg (i stedet for seks), så skal de da ikke bestemme, om vi kan sidde og onanere til Harry Potter. De har ingen mulighed what-so-fuckin-ever for at bevise, at 1) vi ser en film, 2) hvilken film det var, og 3) hvor mange venner jeg havde på besøg.

De kan brænde i helvedet. Glem den regel og hold ud ind til Højesteret, for med mindre de ligger i busken udenfor og holder øje med dig (hvilket er ulovligt. Ha, tag den!), så kan du umuligt blive dømt.

Amirite?
Gravatar #4 - fidomuh
18. nov. 2010 15:54

Problemet er lidt at den mail han har modtaget laegger op til at de har set film i et faelles-lokale og *DET* kan opdages og bliver det opdaget, saa faar han et erstatningskrav af den anden verden.

Specielt hvis han tager den skridtet videre og laver popcorn-nights som jeg var til flere gange i min hjemby.
Man inviterer 30-40 mennesker til fri tysker sodavand og popcorn, med film paa laerred og i en sal for ~50kr per mand. Det tjente de styrtende paa :)
Gravatar #5 - vandfarve
18. nov. 2010 16:54
fidomuh (4) skrev:

Problemet er lidt at den mail han har modtaget laegger op til at de har set film i et faelles-lokale og *DET* kan opdages og bliver det opdaget, saa faar han et erstatningskrav af den anden verden.

I mine øjne lugter det mere af en skræmmekampagne, som de sender ud til alle danske kolleger, end en regulær advarsel, som de har sendt til lige netop OP's kollega pga. begrundet mistanke om brud på rettighederne.

Correct me, if I'm wrong.

fidomuh (4) skrev:
Specielt hvis han tager den skridtet videre og laver popcorn-nights som jeg var til flere gange i min hjemby.
Man inviterer 30-40 mennesker til fri tysker sodavand og popcorn, med film paa laerred og i en sal for ~50kr per mand. Det tjente de styrtende paa :)

Det vil jeg aldrig heller gå med til, da jeg mener, at det er amoralsk (eller hedder det umoralsk?). Det må de hellere end gerne straffe folk for, men hvis det er et hundrede procent privat arrangement, hvor penge ikke skifter hænder, så skal de bare blande sig uden om.

Det kan du umuligt være enig i? Vi er trods alt helt på samme spor IMHO. :)
Gravatar #6 - Systran
18. nov. 2010 17:24
vandfarve (5) skrev:
det er amoralsk (eller hedder det umoralsk?)

Man kan sige begge dele :)
Gravatar #7 - MiniatureZeus
18. nov. 2010 20:50
uamoralsk ligger faktisk også ret godt i maven munden..
Gravatar #8 - trylleklovn
18. nov. 2010 21:00
Send dem et screenshot over dine pirated movies hvor alle titelnavne er udskiftet med penis.

Penis begins ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Altered Penises ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
20 Penises after ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
The Penis of Lost Penises ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
The Penis from Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
The Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Primal Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Planet of the penises ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Mysterious Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Penis 1138 ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
The Penis Man ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
The Thirteenth Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
The Dark Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Strange Penises ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Rosemary's Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Mystic Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Mission to Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Let the Right Penis in ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Judge Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Journey to the far side of the Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Fire in the Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Eternal Penis of the Penis Mind ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Escape from Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Enemy Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Dr. Penis ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Diary of a Penis kid ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
The Penis who fell to Earth ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
Penis 46 ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT
City of Penises ULTIMATE EXTREME DVDRIP WOOT

osv. evt vedlæg nye coverbilleder du selv laver.

MiniatureZeus (7) skrev:
uamoralsk ligger faktisk også ret godt i maven munden..

Eller Uhamoralsk. Det er vist den slags mpaa bruger.
Gravatar #9 - Slettet Bruger [2558414229]
18. nov. 2010 21:59
Vandfarve, det er da irellevant om de kan bevise du invitere 7 venner over. Du er da ikke interesseret i at bryde loven vel? ^^
Gravatar #10 - vandfarve
18. nov. 2010 22:04
SlettetBruger (9) skrev:
Vandfarve, det er da irellevant om de kan bevise du invitere 7 venner over. Du er da ikke interesseret i at bryde loven vel? ^^

Hvis jeg får en mulighed for at skide nogle i munden Duke Nukem style, så udnytter jeg det.

Åben mund og oplev det selv.
Gravatar #11 - Windcape
19. nov. 2010 00:02
Kollegier har typisk noget privat-område uden om bygningerne. Så hvis man ikke kan se ind i fællesområdet fra en offentlig vej, skal du ikke bekymre dig.

Af samme grund er der næsten ingen som betaler licens herude. Da licensmanden

a) Ikke må gå ind på grunden
b) Ikke kan blive lukket ind på gangen, selvom han skulle komme igennem hovededøren.
c) Ingen værelse har synlige vinduer ud til offentlig vej.
Gravatar #12 - arne_v
19. nov. 2010 00:26
vandfarve (5) skrev:
amoralsk (eller hedder det umoralsk?)

Systran (6) skrev:
Man kan sige begge dele :)

Ja men det betyder ikke det samme.

umoralsk = man anerkender gængse moral begreber men man overholde dem bare ikke

amoralsk = man har sine egne specielle moral begreber som man overholder

Bil analogi:

* hvis man godt ved at man ikke må køre for stærkt men bare er ligeglad er man umoralsk

* hvis man mener at det er OK at køre 0-20 hurtigere end loven, men ikke OK at køre 20+ hurtigere, så er man amoralsk
Gravatar #13 - trylleklovn
19. nov. 2010 01:15
Windcape (11) skrev:
Af samme grund er der næsten ingen som betaler licens herude.

Apropros amoral...
Gravatar #14 - Windcape
19. nov. 2010 02:17
trylleklovn (13) skrev:
Apropros amoral...
Jeg skal nok betale license. Den dag jeg ejer et TV.

At tvinge en ekstraudgift på flere tusinde kroner, som er en stor del af madbugettet på en studerendes SU, bare fordi at der er internetopkobling er dybt latterligt.

Specielt når man ikke kan gennemføre en videregående uddannelse uden at have internet i dagens Danmark.

Hvorfor ikke bare opkræve de 3000 kr. om året i brugerbetaling for at studerer, når det nu er et krav?...
Gravatar #15 - MiniatureZeus
19. nov. 2010 05:19
Windcape (14) skrev:
Jeg skal nok betale license. Den dag jeg ejer et TV.

At tvinge en ekstraudgift på flere tusinde kroner, som er en stor del af madbugettet på en studerendes SU, bare fordi at der er internetopkobling er dybt latterligt.

Specielt når man ikke kan gennemføre en videregående uddannelse uden at have internet i dagens Danmark.

Hvorfor ikke bare opkræve de 3000 kr. om året i brugerbetaling for at studerer, når det nu er et krav?...

Hey hey! Jeg har hverken computer, internet, telefon, fjernsyn, dvd, playstation, xbox, psp, nintendo wii, ds, iPod eller noget andet, og er stadig studerende!
in case licens læser newz.dk selvfølgelig
Gravatar #16 - zin
19. nov. 2010 09:40
Vent, siden hvornår har arne_v brugt bilanalogier?

#Topic: Øh. MPAA kan da rende og hoppe? :)
Specielt i et kollegie er der jo ofte meget små værelser, og derfor dårligt plads til dig + seks venner (det ved jeg der ikke er på mit værelse). Derfor oprettes der ofte DVD-rum eller lign., hvori man kan være lidt flere til at hygge sig - gerne med et godt TV eller en fed projektor. Heldigvis ligger omtalte DVD-rum gerne på samme fysiske adresse som din egen. Så, for at MPAA så skal have en sag skal de bevise:
1) At i ikke var på dit eller én af dine venners værelse.
2) At i var mere end seks personer.

Taget dette i betragtning, skal du altså blot få fat i dine venner, og spørge om de vil stå vidne og sige at i var på dit værelse og under 7 personer. Hvis én af dem så vidner at imod.. Ja, så ved du hvem der ikke er din ven. Men du vinder stadig retssagen. :-P
Gravatar #17 - Fjolle
19. nov. 2010 10:17
Kan mpaa ikke generelt blive bedt om at rende og hoppe. Vi bor i danmark, de har ingen (eller få) rettigheder her.
Gravatar #18 - Chewy
19. nov. 2010 13:02
@16
Vent, siden hvornår har arne_v brugt bilanalogier?

Han er endelig ved at være ordentligt integreret... ;-)
Gravatar #19 - zin
19. nov. 2010 13:15
#18: Yar. Vi burde fremstille en newz.dk indfødselsretstest lige som den danske, hvor alle spørgsmål SKAL besvares med en bilanalogi, ud over, selvfølgelig, det rigtige svar. :-P
Gravatar #20 - apkat
19. nov. 2010 13:29
#19 og svaret på "Vil du købe denne wow-karakter?" er: AAAAAAARGRGRHH HFUCK DIG JEG HADER DIG. MELDER DIG TIL BLIZZARD ARHHGGH. Hilsen terra

Skal man så også kunne underskrive sine indlæg som terra?
Gravatar #21 - Slettet Bruger [2558414229]
19. nov. 2010 13:31
Copyright infrigtment #20
Gravatar #22 - zin
19. nov. 2010 14:45
#20: Ja, og med samme hovne "Jeg har ret, du tager fejl"-attitude. :-)
Gravatar #23 - MiniatureZeus
19. nov. 2010 15:47
Hvem ka'? TERRA KA'!
Gravatar #24 - Chewy
20. nov. 2010 02:26
@23
Ph'nglui mglw'nafh TerraKa R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login