mboost-dp1
Cluster
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Folding@Home
Jeg har ca. 10 total ens maskiner der bare står,
og jeg kunne godt tænke mig at sætte et Cluster op og folde lidt proteiner (har selvfølgelig allerede 3 maskiner der står og banker).
Er der nogle der nemt kan fortælle mig hvordan jeg nemmeste sætter et Cluster op?
NB: De skal køre windows, da jeg også har tænkt mig at bruge dem til andre gøremål....
og jeg kunne godt tænke mig at sætte et Cluster op og folde lidt proteiner (har selvfølgelig allerede 3 maskiner der står og banker).
Er der nogle der nemt kan fortælle mig hvordan jeg nemmeste sætter et Cluster op?
NB: De skal køre windows, da jeg også har tænkt mig at bruge dem til andre gøremål....
Da du vil køre Windows er jeg sikker på at du ikke kan sætte dem op som et cluster, tænkt på den måde at du kører én klient der kan trække på cpu-kraften fra alle computerne. Er så heller ikke sikker på at du kan gøre det med andre OS!?
Vejen frem er nok nærmere at installere alle maskinerne med hver sin klient.
Vejen frem er nok nærmere at installere alle maskinerne med hver sin klient.
Er det ikke bare at smide en client på hver? Hvor svært kan det være??? Der er da ingen grund at spilde resourcer på at de skal stå i stå i et cluster... :-|
En anden ting som jeg tidligere har skervet er at det slet ikke er muligt at sætte FAH op i en cluster løsning! FAH har kun 1 tråd!!! Det er også derfor at man skal have 2 clienter kørende på den dual processor maskine.
PS. en P4 med HT er ikke en dual processor maskine! Man får ikke mere regne kraft ud den når man starter flere clienter på den!!!
Dog vil windows samt forskellige programmer køre hurtigere med det, da windows kan afvikle flere tråde på samme tid (så har windows 2 køer at smide tråde i samt at nogle ting ligger dobbelt i processoren (instruktioner o.s.v.))
En anden ting som jeg tidligere har skervet er at det slet ikke er muligt at sætte FAH op i en cluster løsning! FAH har kun 1 tråd!!! Det er også derfor at man skal have 2 clienter kørende på den dual processor maskine.
PS. en P4 med HT er ikke en dual processor maskine! Man får ikke mere regne kraft ud den når man starter flere clienter på den!!!
Dog vil windows samt forskellige programmer køre hurtigere med det, da windows kan afvikle flere tråde på samme tid (så har windows 2 køer at smide tråde i samt at nogle ting ligger dobbelt i processoren (instruktioner o.s.v.))
Nu var der også mere fordi det kunne være sjovt at sætte det cluster op, udvide sin horisont du ved...
Alt i livet behøves ikke have en mening :)
Alt i livet behøves ikke have en mening :)
Du får ikke noget ud at at sætte et cluster op til F@H, da det ikke vil give dig nogen performance forbedringer frem for at køre klienterne per maskine. Et MS cluster bruges, som det også er nævnt, primært til redundans. Har du et aktiv aktiv cluster kan du alligevel ikke flytte en F@H klient over på en maskine der i forvejen kører en klient.
Og jo, man får mere ud af en HT maskine ved at smide 2 klienter på.
Og jo, man får mere ud af en HT maskine ved at smide 2 klienter på.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Folding@Home
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.