mboost-dp1
en mere:=)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Folding@Home
jeg vil bare lige sige, at jeg har sat min P4 3,2 Ghz med HT til at folde... og kan også godt sætte min gamle Amd 1900+ til at folde(selvom den er langsom):=)
og har hørt noget om, at når man har HT kan man nemt køre med 2 på den samme computer... passer det?
og har hørt noget om, at når man har HT kan man nemt køre med 2 på den samme computer... passer det?
nu kører jeg ikke selv det sjov der, men du får intet ud af at køre 2 paralelle processer som begge bruger 100% af din CPU, selv om du har HT... CPUen kan lave præcis det samme arbejde som uden HT, den spilder bare ikke så mange ressourcer på at skifte mellem processerne, som en CPU uden HT...
#2: Har du belæg for at sige det?
Hvorfor er HT teknologien overhovedet opfundet, hvis det er korrekt?
Dit udsagn kunne vel bruges om hvilke som helst program.
Jeg har ikke kunnet finde nogen der beskriver det, men det er min klare opfattelse at man får mere ud af at kører 2* F@H med HT enabled, end 1 * F@H med HT disabled. Nogen der har nogle målinger på dette?
#1: Du kan blot installerer 2 * F@H CLI, og det virker helt fint og uden problemer.
Hvorfor er HT teknologien overhovedet opfundet, hvis det er korrekt?
Dit udsagn kunne vel bruges om hvilke som helst program.
Jeg har ikke kunnet finde nogen der beskriver det, men det er min klare opfattelse at man får mere ud af at kører 2* F@H med HT enabled, end 1 * F@H med HT disabled. Nogen der har nogle målinger på dette?
#1: Du kan blot installerer 2 * F@H CLI, og det virker helt fint og uden problemer.
#3 formålet med HT er at begrænse den tid CPUen skal bruge på at skifte mellem forskellige tråde ved multitasking...
Den samlede CPU kraft er lige står uanset om der er HT eller ej... så det er kun hvis man har flere FORSKELLIGE processer (tråde) kørende, at HT er en fordel... ikke med 2 ens programmer
Den samlede CPU kraft er lige står uanset om der er HT eller ej... så det er kun hvis man har flere FORSKELLIGE processer (tråde) kørende, at HT er en fordel... ikke med 2 ens programmer
og her går du så ud fra at f@h kun kører som en tråd?
Er der virkeligt ingen som har et link til en test af dette. Det kunne da være meget sjovt at se.
Ud over det, så benytter f@h kun 50 % af processorkræften, hvis den kører på en maskien med HT aktiveret, ikke?
Jeg mener at kunne huske at kun den "ene" processor blev benyttet sidst jeg prøvede, men måske var det kun et problem i en gammel udgave.
Hvis ovenstående stadig er tilfældet er det vel stadig en god ide at installerer 2 * f@h, hvis man nu gerne vil havde HT aktiveret med de fordele det giver andre programmer.
Er der virkeligt ingen som har et link til en test af dette. Det kunne da være meget sjovt at se.
Ud over det, så benytter f@h kun 50 % af processorkræften, hvis den kører på en maskien med HT aktiveret, ikke?
Jeg mener at kunne huske at kun den "ene" processor blev benyttet sidst jeg prøvede, men måske var det kun et problem i en gammel udgave.
Hvis ovenstående stadig er tilfældet er det vel stadig en god ide at installerer 2 * f@h, hvis man nu gerne vil havde HT aktiveret med de fordele det giver andre programmer.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Folding@Home
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.