mboost-dp1

Hvordan opbygger man et cluster til folding@home?

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
4. mar. 2004 10:45
Hey

Jeg er sikkert ikke den eneste som har en del gamle comutere stående derhjemme og samle støv, når de ligeså godt kunne hjælpe med at folde! :)

Problemet er bare at gamle maskiner (under 300mhz) sjældent kan nå at lave en unit til tiden, og så får man jo ikke så mange point for den, hvis man overhovedet får nogen?

Men hvis man nu kunne samle en 3-4 stykker, så kan de lige pludselig bruges til noget fornuftigt. Jeg ved bare ikke hvordan man opbygger sådan et cluster, men jeg har hørt at det faktisk ikke er så svært som man måske skulle tro?

Nogen der kan hjælpe, med en lille guide eller andre gode råd?
--
Gravatar #2 - Dreadnought
4. mar. 2004 10:50
Du skal sikkert gøre på samme måde som ved SMP/SMT systemer, hvilket er at have en seperat installation per virtuel CPU.
Så installer et OS på hver maskine og lad dem køre for sig selv.
Gravatar #3 - emil fra sygiroen.dk
4. mar. 2004 11:36
Et af de store problemer med disse programmer til at finde forskellige ting er at de kun køre med en tråd og defor ikke kan bruges i et cluster!
Gravatar #4 - Jace
4. mar. 2004 13:32
Okay, det er jo rimelig ærgeligt, for de gamle maskiner kan ikke bruges til folding, hvis man ikke kan få dem til at arbejde sammen :/
Gravatar #5 - RedCalf
4. mar. 2004 14:19
#4 Installer Linux - og få dem eventuelt til at arbejde sammen i et cluster, hvis der er tale om flere computere
Gravatar #6 - Jace
4. mar. 2004 14:31
#5 - Lige præcis! Men hvordan? - Jeg har en 3-4 computere der er klar :)
Gravatar #7 - RedCalf
4. mar. 2004 14:39
http://www.fysik.dtu.dk/CAMP/cluster-howto.html

Ellers kan du jo søge efter Linux, Cluster og måsk ehowto på [url=www.google.com]google[/url]
Gravatar #8 - GandalfTheWhite
4. mar. 2004 16:14
#6: Prøvet ClusterKnoppix?
Gravatar #9 - Jemmer
25. apr. 2004 00:25
Hvis der nu er mange der har sådanne gamle maskiner stående kunne det måske cool at lave et cluster af maskiner med omkring 500mhz CPU'er

Det eneste problem jeg ser er at finde et sted hvor nogen kan have maskiner stående og penge til strøm.

Nogen der måske har en god ide til det
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login