mboost-dp1

Intel VS Amd

Gå til bund
Gravatar #1 - looneytech
26. jul. 2004 18:53
Jeg har endelig sat min bærbare til at folde for videnskaben og Newz.dk

Dog forekommer det mig at den har nemmere ved at klare en WU end min stationære med amd processor.

Bærbar:
Intel Celeron 2,6 Ghz 512 ddr 2800 ram OS: win xp Pro

Stationære:
Amd T-Bred 2700+ (2,2 Ghz) 1024 ddr 3200 ram OS: win xp Pro

Begge versioner kører som en service, er stillet 100% identisk op!!

Nogen der kan be-afkræfte dette??

Min bærbare står stille og bliver slet ikke brugt, men mener ikke at lidt surf på nettet og skrivning kan have så stor effekt.
Gravatar #2 - Sattie
26. jul. 2004 20:32
Det er sandt der er forskel i ydelse mellem cpuerne.
Amd' cpuer er genneralt rigtig gode til gromacs units, men ikke så gode til tinker units som eks p4 er.
Opteron/FX/amd64'bit cpuer ser også ud til at følge denne trend.
Pentium M har samme mønster. Den har ligeledes en tinker pakke ( kan ikke huske hvilken ) som min 1.7ghz udfører på ca 2mins, versus 3000+ xp/barton udfører på ca 4mins, hvor en p4 3ghz er ca 3:40 om den.
P3' kan så vidt erfaret samme tendens, kan dog ikke lige huske hvilke units som er at foretrække..

Gid man kunne ønske sig bestemte pakker til sin cpu, man kan lidt med -forceasm og få lidt mere gromacs, men stadig ikke i en helt så stor grad som måske kunne være hensigtsmessigt.

Desuden en side jeg har brugt meget for at sammenligne forskellige cpu, mod hinanden er:

http://www.alliancefrancophone.org/pub_view.php3?v...

Der er en masse franskmænd der har stillet deres complete time i en database, så der kan sammenlignes..
Gravatar #3 - Pernicious
27. jul. 2004 19:09

-forceasm er ikke til at bede om Gromacs units, det gør man såmænd med -advmethods.
Gravatar #4 - Sattie
4. aug. 2004 00:27
hmm fandt lige en hvor p3 var bedre end p4:
http://alliancefrancophone.org/pub_view.php3?view=...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login