mboost-dp1
Sikke dog
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Folding@Home
Jeg fandt jo også det her interessant... Så jeg installerede det jo. jeg har en P4 2.6 HT. Og har lige læst lidt indlæg hist og her, og kan se jeg "burde" have 2 klienter kørende? Og kan forstå det også er hurtigere at have klienten som service ? Jeg har jo bare den dersens "smaaarte" fancy screen der dukker op når jeg dobbeltklikker og så kan jeg glo der..
Nogen der vil smide links og forklaring til, hva jeg skal hente istedet for?? Og forklare hvordan jeg lige får to klinter til at køre.. og åbenbart som services..
Skal bare være sådan jeg stadig kan lukke dem ned når jeg evt. skal gaYme :D
Håber NOGEN af jer forstår hva jeg prøver at spørge om :)
Fold så videre igen...
P.S Jeg troede man steg i "pladserne" ang. WU's.. Men kan da se på min plads i Newz.dk team at jeg kan have langt færre WU's og stadig være oppe ad. Og fik jo så læst at de forskellige WU's har forskellige point "med sig" ?
// Tezla :)
Nogen der vil smide links og forklaring til, hva jeg skal hente istedet for?? Og forklare hvordan jeg lige får to klinter til at køre.. og åbenbart som services..
Skal bare være sådan jeg stadig kan lukke dem ned når jeg evt. skal gaYme :D
Håber NOGEN af jer forstår hva jeg prøver at spørge om :)
Fold så videre igen...
P.S Jeg troede man steg i "pladserne" ang. WU's.. Men kan da se på min plads i Newz.dk team at jeg kan have langt færre WU's og stadig være oppe ad. Og fik jo så læst at de forskellige WU's har forskellige point "med sig" ?
// Tezla :)
Hej Tezla
Du skal bare downloade comand line versionen. Denne skal du så installerer to gange, og begge gange skal du vælge at du vil installerer den som service.
Husk også at installerer i to forskellige mapper.
Hvis du skal lukke dem ned, kan du stoppe servicen inde under kontrolpanel-->Administration-->Computer administration-->Services. Du kan også lave dig en lille bat fil med en commando ligende:
net stop f@h1
net stop f@h2
Også en anden til at starte den:
net start f@h1
net start f@h2
Ang. point, ja så er der forskellige antal point for WU's, ligsom det er meget forskellige hvor lang tid det tager at færdigøre en wu.
Happy folding...
Du skal bare downloade comand line versionen. Denne skal du så installerer to gange, og begge gange skal du vælge at du vil installerer den som service.
Husk også at installerer i to forskellige mapper.
Hvis du skal lukke dem ned, kan du stoppe servicen inde under kontrolpanel-->Administration-->Computer administration-->Services. Du kan også lave dig en lille bat fil med en commando ligende:
net stop f@h1
net stop f@h2
Også en anden til at starte den:
net start f@h1
net start f@h2
Ang. point, ja så er der forskellige antal point for WU's, ligsom det er meget forskellige hvor lang tid det tager at færdigøre en wu.
Happy folding...
#3: Nej, det kan du ikke for services er netop lavet til at de altid skal kører, dvs. de har forskellige recovery mekanismer, som automatisk starter dem igen ved nedbrud.
Hvis du stopper dem inde i joblisten vil maskinene opfatte det som et uventet nedbrud, også starte servicen igen efter lidt tid. Du kan dog indstille hvordan servicen skal reagerer ved nedbrud, også kan du få det du skriver om til at virke, men den lille bat fil ville nok være den pæne løsning :D Eller måske skal du bare installere EM som også kan hjælpe med den slags
Hvis du stopper dem inde i joblisten vil maskinene opfatte det som et uventet nedbrud, også starte servicen igen efter lidt tid. Du kan dog indstille hvordan servicen skal reagerer ved nedbrud, også kan du få det du skriver om til at virke, men den lille bat fil ville nok være den pæne løsning :D Eller måske skal du bare installere EM som også kan hjælpe med den slags
Hvorfor vil du lukke dem ned for at game?
For at spare RAM?
Da f@h kører som idle process ta'r den kun "overskydende" processorkraft. Dvs. alle andre programmer, der ikke er sat til idle, får deres del først.
Hvorfor vil du lukke dem ned for at game?
For at spare RAM?
Da f@h kører som idle process ta'r den kun "overskydende" processorkraft. Dvs. alle andre programmer, der ikke er sat til idle, får deres del først.
# - Jeg har en P4 (HT) - 3Ghz med 1.024 mb ram og 256 mb AGP - Og jeg køre kun en windowsklient på min HT system dvs. 50% udnyttelse af CPU'en - Men hvis jeg spiller eks. HL2 eller Joint operations etc. - så vil spillene delvist ikke starte - eller de løber i hvert fald ikke 100%. Så jeg stopper normalt også foldingen når der skal games :o)
MikeOne
MikeOne
en p4 med HT er IKKE en dual cpu...
det eneste HT gør, er at sørge for en lidt bedre fordeling af trådenes prioriteter, den samlede mængde CPU kraft vil altid være den samme...
så at køre 2 ens processer (f@H) samtidig, giver i bedste fald ingen indflydelse på performance...
hvis nogen mener noget andet må de dokumentere det!
det eneste HT gør, er at sørge for en lidt bedre fordeling af trådenes prioriteter, den samlede mængde CPU kraft vil altid være den samme...
så at køre 2 ens processer (f@H) samtidig, giver i bedste fald ingen indflydelse på performance...
hvis nogen mener noget andet må de dokumentere det!
Hvorfor viser ydelsen så kun 50% på begge HT vinduer (ved 1 klient) og 100% ved 2 klienter. Et eller andet må da være anderledes.
Jeg har kørt nogle proteiner som på 1 klient tog eks. 30 timer at færdiggøre. Og hvis jeg havde 2 klienter på samme maskine, så tog de hver eks. 38 timer at færdiggøre. Så et eller andet sted må jeg give Amokk ret - det er trods alt samme CPU der arbejder ! (men hvorfor det ikke pluseligt tog dobbelt så lang tid - det ved jeg ikke).
MikeOne
Jeg har kørt nogle proteiner som på 1 klient tog eks. 30 timer at færdiggøre. Og hvis jeg havde 2 klienter på samme maskine, så tog de hver eks. 38 timer at færdiggøre. Så et eller andet sted må jeg give Amokk ret - det er trods alt samme CPU der arbejder ! (men hvorfor det ikke pluseligt tog dobbelt så lang tid - det ved jeg ikke).
MikeOne
#11 netop...
hyperthreading lader operativsystemet se CPUen som 2 virtuelle CPUer. Alle beregninger udføres dog af samme CPU, så det eneste man får ud af hyperthreading, er at operativsystemet sparer lidt arbejde med at skifte mellem de forskellige processer(flytning af data osv), da CPUen klarer noget af dette arbejde selv.
hyperthreading lader operativsystemet se CPUen som 2 virtuelle CPUer. Alle beregninger udføres dog af samme CPU, så det eneste man får ud af hyperthreading, er at operativsystemet sparer lidt arbejde med at skifte mellem de forskellige processer(flytning af data osv), da CPUen klarer noget af dette arbejde selv.
Hyperthreading er specielt god, hvis der kører Gromacs(med SSE on) som en thread og den anden thread kører tinker, da de så kan kører næsten parelelt.(de to typer core anvender IKKE samme del af cpu'en)
I følge andre kilder giver, det en forøgelse af det antal Points man får, med ca 20%. Men Stanford ser helst at man unlader at bruge ht, da tiden det tager at fremstille 1 WU stiger, og den næste WU kan IKKE sættes i gang, før den aktuelle er færdig.
I følge andre kilder giver, det en forøgelse af det antal Points man får, med ca 20%. Men Stanford ser helst at man unlader at bruge ht, da tiden det tager at fremstille 1 WU stiger, og den næste WU kan IKKE sættes i gang, før den aktuelle er færdig.
#13 når du kører 2 forskellige processer, får du en smule boost i forhold til på en CPU uden HT, da CPUen skal bruge mindre tid på at skifte mellem de 2 - det er det eneste.
men jeg tvivler på, at den samlede hastighed er højere end hvis du kørte den ene proces i et stykke x antal minutter og derefter den anden proces.
men jeg tvivler på, at den samlede hastighed er højere end hvis du kørte den ene proces i et stykke x antal minutter og derefter den anden proces.
#14 Det er den proformance de forskellige rapporterer på http://forum.folding-community.org/. Og det lyder IKKE usandsynligt, da tinker bruger fpu'en, mens Gromacs anvender de specielle SSE registre.
Men det bedste er vel, at gøre som de gerne vil have, 1 WU pr hardware enhed. Det med points er 'knap så vigtigt', da jeg IKKE med 4 maskiner, har mulighed for nogen placering.
Men det bedste er vel, at gøre som de gerne vil have, 1 WU pr hardware enhed. Det med points er 'knap så vigtigt', da jeg IKKE med 4 maskiner, har mulighed for nogen placering.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Folding@Home
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.