mboost-dp1

Trådløst netværk

Gå til bund
Gravatar #1 - _jacob_
17. nov. 2004 13:29
Jeg kan modtage en trådløs forbindelse i min lejlighed, men jeg har ikke internet...

Jeg kan bruge forbindelsen ligsom en hvilken som helst anden forbindelse, altså gå på nettet osv.

Er det strafbart for mig at bruge forbindelsen?
Gravatar #2 - Klok
17. nov. 2004 13:47
Uden at være jurist vil jeg sige nej.

Du må selvfølgelig ikke lave ulovlige ting på forbindelsen, men jeg mener ikke det er strafbart at benytte en offentligt tilgængelig wireless forbindelse.
Gravatar #3 - _jacob_
17. nov. 2004 13:50
nej det er kalrt jeg ikke må lave ulovlige ting på den...men det er ikke min forbindelse, og jeg kan modtage den inde i min egen stue..

kunne de ikke bare kryptere den
Gravatar #4 - Klok
17. nov. 2004 15:01
Er det overhovedet et spørgsmål?

Jo, de kunne bare krypterer den :o)

Iøverigt bemærker jeg lige at du vist er røget i det forkerte forum. Trådløst netværk og F@H har ikke så meget med hinanden at gøre....
Gravatar #5 - bleze
17. nov. 2004 21:40
En person har sikkert ikke en skid forstand på at sikre sit netværk han har købt i Aldi. Det betyder ikke han synes det er ok at andre går på.
Faktisk mener jeg at kontrakten han har med TDC, Cybercity, whatever, beskriver at han ikke må dele forbindelsen med andre. Så umiddelbart vil jeg mene du ikke har lov, specielt ikke uden at få personens accept!
Gravatar #6 - Zleep-Dogg
18. nov. 2004 13:54
tja... det er godt nok det forkerte forum, men så vidt jeg erindrer er det ganske lovligt at benytte trådløse netværk der popper op i dit private hjem eller på offentlige steder... hvis du derimod pludselig er inde i nogle mapper hvor du med alm. sund fornuft kan se du er på vildspor, så er det med at få følehornene til sig i en fart, ellers bliver det i den grad ulovligt.... hvorvidt vedkommende som #5 siger er bundet af en kontrakt hvor han/hun ikke må dele sin forbindelse er juridisk set ikke dit problem...

kort sagt: bare du ikke roder dig ud i noget snavs og ikke bruger hele båndbredden så ser jeg intet problem i at bruge den... men hvis du finder ud af hvem der har "stillet forbindelsen til rådighed" vil det måske være meget smart at gøre vedkommende opmærksom på det...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login