mboost-dp1
Version 5 mere effektiv?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Folding@Home
Jeg har lige sat mit system op med version 5 i konsoludgaven. Den første pakke jeg fik hjem plejer jeg at kunne klare på 4t20min - 4t30min. Nu siger EM III at den vil kunne klares på 3t40min, her hvor den har lavet 72% af pakken.
Er dette et udtryk for forskelligheder indenfor det pågældende projekt, eller er det et udtryk for at klienten er bedre til at udnytte mit system?
Jeg har en Athlon 64, så det kan være at klienten kan udnytte alle udvidelserne (SSE/SSE2) i den nye version.
Brugte varsion 4 af klienten SSE2?
Er dette et udtryk for forskelligheder indenfor det pågældende projekt, eller er det et udtryk for at klienten er bedre til at udnytte mit system?
Jeg har en Athlon 64, så det kan være at klienten kan udnytte alle udvidelserne (SSE/SSE2) i den nye version.
Brugte varsion 4 af klienten SSE2?
Jeg mener også version 5 er mere effektiv.
Er der nogle der kan bekræfte dette, lidt mere videnskabeligt ?
Er der nogle der kan bekræfte dette, lidt mere videnskabeligt ?
Den burde ikke være mere effektiv..
Dette er ganske simpelt :)
det er core'ne der har de indbyggede algoritmer, og ikke selve installeren.
Det er ihvertfald hvad jeg har læst mig frem til :)
Dette er ganske simpelt :)
det er core'ne der har de indbyggede algoritmer, og ikke selve installeren.
Det er ihvertfald hvad jeg har læst mig frem til :)
Måske kommer min forbedring af at jeg har renset ud i mit F@H dir, så den har hentet en ny core. Så det kan være at min reelle forbedring kommer af at hente en core der understøtter SSE 2. Det er i hvert fald det instruktionssæt jeg har fået tilføjet for nylig.
#5 - tilføjelse
Det kan jo også tænkes, at version 5 var nødvendig for at den kunne detecte alle instruktions sæt i min CPU. Men det vil jo så betyde at det kun vil give en forbedring på nyere arkitekturer som Athlon 64 og måske de nyeste P4.
Det kan jo også tænkes, at version 5 var nødvendig for at den kunne detecte alle instruktions sæt i min CPU. Men det vil jo så betyde at det kun vil give en forbedring på nyere arkitekturer som Athlon 64 og måske de nyeste P4.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Folding@Home
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.