mboost-dp1
Vijay Pande Foredrag
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Folding@Home
Sku' man ha' lyst til at høre og se manden bag Folding@Home, Vijay Pande, snakke om proteiner, så er her muligheden. Foredraget varer ca. en time med overskriften: "Can a grid of 100,000 CPUs tackle fundamental barriers in molecular simulation?". Med mindre man er hardcore indenfor proteiner, ska' man nok ikke forvente at fatte det helt store. Jeg gjorde i hvert fald ikke ;)
Synes det var meget interessant omkring brugen af GPU'er til at Folde med. Mit Quadro kort sidder alligevel bare og glor mens CPU'en knokler afsted, og strømforbruget er stort set det samme om det knokler eller ej. Så hvis det også lavede nogle point ville jeg jo få bedre stats og P2P-folkene vi har i røven ville få baghjul, 4 sure ;)
hehe...Tror du ikke de har nogle lækre GPU'er til alle de sager de downloader over p2p netværkene?
Men ok. En spændende ide, og tak for dette mini resume. Jeg har også opgivet at lytte til foredraget. Måske skulle man lige tage sig tid til den imorgen...
Men ok. En spændende ide, og tak for dette mini resume. Jeg har også opgivet at lytte til foredraget. Måske skulle man lige tage sig tid til den imorgen...
Har set/hørt foredraget af Vijay Pande. Ganske interessant. Synes da helt klart at man godt kan få noget ud af det selvom ens viden omkring det at folde proteiner er begrænset. Synes han kommer godt omkring hvorfor de har valgt at gøre det på den måde med f@h. Rigtig smart. Derudover kommer han godt ind på hvad formålet med projektet er og hvilke resultater man kan forvente. Alt i alt et rigtig godt foredrag. Der er dog ingen tvivl om at det kun giver mening at se det hvis man virkelig er interesseret i f@h, hvordan det virker og hvad de projekter der kører går ud på. Men det er vi vel alle sammen her på newz.dk's hold. :) Foredraget har helt klart fået mig til at arbejde hårdere for at få flere med i f@h på vores hold.
#4: Synes klart at du skal tage dig tid til at se det hvis f@h interesserer dig. :)
#4: Synes klart at du skal tage dig tid til at se det hvis f@h interesserer dig. :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Folding@Home
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.