mboost-dp1

2.5" HDD til PS3 Slim 12gb?

Gå til bund
Gravatar #1 - D4CH
4. okt. 2013 12:04
Hej alle.

Jeg har lige erhvervet mig en PS3 Slim 12 gb til at spille GTA V på, og det er også ganske fint. GTA V kan liiiiiiiiige være derpå, men hvis der kommer nogen stor opdatering er jeg fucked.

Jeg er ikke lige ekspert i hardware, så jeg tænkte nogen af jer kunne henvise mig til en 2.5" HDD der vil passe ind i PS3 Slim 12gb ? Gerne en 500 gb
Gravatar #2 - Slettet Bruger [4031442055]
4. okt. 2013 12:26
Hvad med en 180GB Intel 335 SSD måske? de er ikke så dyre.
Gravatar #3 - gramps
4. okt. 2013 12:46
SSDer giver ikke, så vidt jeg har læst mig til, en stor forbedring i dagligt spil. Til gengæld er installation og, til tider, boot af spil hurtigere.

Stort set alle harddiske på 2,5" passer i en PS3, så længe de er med SATA interface.

https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/362/~/upgrade-the-hard-disk-drive-(hdd) skrev:
* The HDD must be a 2.5” internal Serial ATA HDD. Parallel ATA is not supported.
* Sony Computer Entertainment America, LLC (SCEA) does not have any information regarding specific compatibility or recommendations for hard disk drives for the PS3 system. Proper operation is not guaranteed for all models.

Et godt tip: Når du finder en harddisk, så søg på Google efter harddiskens modelnavn og PS3, og så se efter erfaringer. På den måde er det ikke dig som får dyrekøbte erfaringer. F.eks.: https://www.google.com/search?q=intel+335+SSD+ps3&...
Gravatar #4 - Slettet Bruger [4031442055]
4. okt. 2013 12:49
" I've had a Intel SSD 335 Series 240gig in my CECH-2501B PS3 slim for almost a year now and I love it. It pretty much makes everything faster ..."

GOGOGGO
Gravatar #5 - Hængerøven
4. okt. 2013 18:12
Man kan også køre sin playstation fra en ekstern harddisk,
Gravatar #6 - csstener(^,^)
6. okt. 2013 08:02
gramps (3) skrev:
SSDer giver ikke, så vidt jeg har læst mig til, en stor forbedring i dagligt spil. Til gengæld er installation og, til tider, boot af spil hurtigere.

men det kunne jo være at han kan undgå den fejl der kommer med at en standard hdd ikke kan følge med GTA V på ps3'en......
Gravatar #7 - gramps
6. okt. 2013 14:19
Jeg har en gammel 60 GB PS3*. Jeg har godt nok oplevet lang tid i cutscenes når jeg skifter mellem Michael, Trevor og Franklin, men har ikke oplevet at harddisken ellers ikke kunne følge med. Det var et større problem i GTA IV; nogle gange var vejen blurred mens man kørte på den fordi det stadig var "afstands-teksturen" man kunne se.

*Tror jeg. Ellers er det 80 GB - den af dem, som ikke understøtter PS2-spil.
Gravatar #8 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. okt. 2013 17:19
gramps (7) skrev:
*Tror jeg. Ellers er det 80 GB - den af dem, som ikke understøtter PS2-spil.

Er der nogen der kan da o_O
Gravatar #9 - gramps
6. okt. 2013 18:24
Den helt gamle 60 GB model, den første på markedet, kan afspille visse PS2-spil. Min PS3 må så være en 80 GB model.
Gravatar #10 - csstener(^,^)
6. okt. 2013 19:10
gramps (9) skrev:
Den helt gamle 60 GB model, den første på markedet, kan afspille visse PS2-spil. Min PS3 må så være en 80 GB model.

Har en kamarat som kan spille nogle inkelte PS2 spil på hans
Gravatar #11 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. okt. 2013 19:34
gramps (9) skrev:

Det lyder da til at være den ultimative PS3 o_O

Kan man ikke få den firmware/software update til de "nye"?
Gravatar #12 - apkat
6. okt. 2013 19:37
PHP-Ekspert Thoroughbreed (11) skrev:
gramps (9) skrev:

Nej det var i hardware. Det blev droppet da det var for dyrt.
Gravatar #13 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. okt. 2013 19:40
apkat (12) skrev:

Det vil sige, at de gamle 60'ere, må være pænt dyre på eBay .. Jeg mener, smid en 200 GiB harddisk i, og du har en der kan det samme som en ny, no?
Gravatar #14 - Noizex
6. okt. 2013 23:24
Efter at have stået i samme situation, undersøgte jeg sagerne lidt.

Dette fik jeg anbefalet flere steder fra.

Her er HDD
Her er mounting bracket (100% nødvendig)

apkat (12) skrev:
gramps (9) skrev:

Den havde vidst nok en hel playstation 2 inde i den (der så også kunne afvikle ps1 spil også).
Gravatar #15 - Danish Dude
7. okt. 2013 05:57
gramps (9) skrev:

Jeg er pænt sikker på, at du engang var lige ved at købe min 60 GB, der netop kan spille PS2 spil.

Alt er til salg! B-)

EDIT: Jeps - http://newz.dk/forum/koeb-salg/ps3-80gb-125657#new
Gravatar #16 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. okt. 2013 10:42

Jamen sælger kunne jo ha' oplyst om at det var den "rigtige" PS3
Gravatar #17 - gramps
7. okt. 2013 10:59
PHP-Ekspert Thoroughbreed (13) skrev:
Det vil sige, at de gamle 60'ere, må være pænt dyre på eBay .. Jeg mener, smid en 200 GiB harddisk i, og du har en der kan det samme som en ny, no?

Da jeg undersøgte priserne, tilbage i '10-'11 stykker, kostede de det samme som en ny PS3, selvom de var nogle år gamle allerede.
Gravatar #18 - markjensen
14. okt. 2013 00:18
Angående bagudkompatibilitet:

Der findes nogle PlayStation 3 som kører PlayStation 2 vha hardware (dvs den har en fysisk EE), mens nogle kom senere med softwareemulering, men det droppede de vist igen (kan man ikke købe PlayStation 2-spil i PlayStation Store? Måske bruger de deres emulator her men hvor spillene så skal justeres lidt af Sony først).

Alle kan køre PlayStation 1-spil.
Gravatar #19 - markjensen
14. okt. 2013 08:40
csstener: Grunden til jeg skrev mit indlæg var mest pga dette:

Noizex (14) skrev:
(der så også kunne afvikle ps1 spil også).

som får det til at lyde som om at det er pga den indbyggede EE at den kunne afspille PS1-spil. Dette er IKKE tilfældet. Der er "mange" der ikke ved at alle kan afspille PS1-spil (også de nye), så jeg synes det var værd at slå fast. Der findes ganske mange gode spil til PS1 som stadig er værd at spille.
Gravatar #20 - gramps
14. okt. 2013 08:45
Desværre er nogle af spillene ikke porteret på nogen måde - de digitale sticks kan ikke bruges som analoge sticks i f.eks. Crash Bandicoot.
Gravatar #21 - markjensen
14. okt. 2013 09:13
Nej, det er lidt ærgerligt, især i CB. Men det gør så også at du kan sætte dine gamle cd'er i og skal ikke vente på at nogen tager sig sammen til at lægge dem op (hvilket måske aldrig sker pga rettigheder osv)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login