mboost-dp1

Anbefal en mus...

Gå til bund
Gravatar #1 - syggangster
7. aug. 2013 15:17
Jeg jagter en trådløs mus som er let (det vil f.eks. sige gerne højst et batteri). Har tidligere haft logitech mx revolutiuon, men den er nu eol :(

jeg prøvede Wireless Mouse M705 men den er tung med 2 batterier selvom den har samme dejlige form ...

Jeg elskede den mus og så kan ordfører trine sige havd hun vil
Gravatar #2 - Chewy
7. aug. 2013 15:19
Logitech G700...
Den sparker røv!
Gravatar #3 - gramps
7. aug. 2013 16:09
Jeg stemmer i med en G700. Ét batteri som kan række længe, hvis man sætter opdateringsfrekvensen ned. Der er et dejligt langt USB-kabel med som kan erstatte den trådløse forbindelse, og som man også bruger til at oplade batteriet med. Dog er det bare et standard Micro-USB-kabel, så de fleste burde fungere.
Gravatar #4 - csstener(^,^)
7. aug. 2013 16:20
hvis du bruger claw grip: http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-naga-ep...

hvis du bruger palm grip: http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-mamba

hvis du bruger fingertip grip: http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-abyssus eller http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-taipan

det er dem jeg kan råde dig til at bruge :-)

grip style guide: http://www.razerzone.com/mouseguide/ergonomic/righ...

og ja jeg bruger en Razer Naga Epic hvis du gerne vil vide det
Gravatar #5 - Chewy
7. aug. 2013 16:23
@ #4
Jeg switcher uden problemer mellem de tre måde at holde musen på, alt afhængig af behov...
Gravatar #6 - csstener(^,^)
7. aug. 2013 16:27
det kommer jo an på personen...det var også derfor jeg gav ham et link til en mus indenfor hvert grip. samt linket til guiden. det er ikke alle personer som bare kan skifte til en anden mus med et andet grip også stadi bruge den ligeså effectivt og stadi syndes den er ligeså behagelig at bruge...

har personligt brugt Mamba'en og Naga'en og spurgte en kamarat som har brugt Abyssus og han bruger lige nu taipan....
Gravatar #7 - Chewy
7. aug. 2013 16:29
Det var nu også for at sige at G700 fungere uanset hvordan du holder på musen..
Gravatar #8 - Chewy
7. aug. 2013 16:29
Gravatar #9 - csstener(^,^)
7. aug. 2013 16:32
Chewy (8) skrev:
Og til de visulle...

http://bluetoothmousedeals.com/wp-content/uploads/...

fair nok.. dog så passer den ikke helt hvad angår palm grip da en mus med palm grip har en "bule" i midten eks:

http://assets.razerzone.com/eeimages/products/26/r...

denne skulle være en billig erstatning til taipan og skulle også være en temmelig god mus : http://www.roccat.org/Products/Gaming-Mice/ROCCAT-...

edit3: det skal lige siges at Naga musen(alle i serien) er meget høje og det burde man tage med i sin overvejelse

edit4: mine forslag er nok meget favoriseret af at jeg næsten altid har brugt mus fra Razer og der kan derfor sagtens være andre mærker som også er gode at holde sig til.(*host* logitech*host*)
Gravatar #10 - gramps
7. aug. 2013 16:52
Mit største problem med Logitechs muse er at de holder så lang tid at det er for sjældent man får lov til at købe ny mus :-(
Gravatar #11 - Chewy
7. aug. 2013 17:34
@ #9
edit4: mine forslag er nok meget favoriseret af at jeg næsten altid har brugt mus fra Razer og der kan derfor sagtens være andre mærker som også er gode at holde sig til.(*host* logitech*host*)

Sådan har jeg det med Logitech :-)

Min forrige mus var en MX1000
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51GSWC1142L....

Og den købte jeg i 2000, den fungere stadig tæt på perfekt, og ligger permanent ved min seng. Den holder batteriet (det originale) i en 2 måneders tid pt... (den bliver så også kun brugt når jeg ligger og ser serier inden jeg skal sove)...

Logitech holder generelt fucking lang tid...
Gravatar #12 - Internet-Ekspert KopNudler
7. aug. 2013 18:22
G700. Har en privat og en på kontoret. Elsker dem begge.
Gravatar #13 - mrtb
7. aug. 2013 18:52
Off topic:
#10 (og #11) - Bruger du ikke din computer særlig meget? Jeg har slidt fire Logitech mus ned over ~6-7 år. De er allesammen endt op med at dobbeltklikke på enten venstre eller højre musetast (ingen af dem har været i den billige ende)... Det er bare et problem Logitech mus har, og det lader ikke til at de har tænkt sig at gøre noget ved det.

Havde der været et reelt alternativ til dem, så havde jeg gerne prøvet det - Razor er for flashy, og jeg har forsøgt med en enkelt Steelseries, men den gik endnu hurtigere i stykker.

Min første mus der ikke bare fulgte med til pc'en var en Microsoft IntelliMouse... Den holder stadig den dag i dag, og er min reserve når de andre går i stykker.

Edit: Jeg er forresten ikke den eneste med det problem

On topic:
Som andre i tråden siger, så er G700 også mit bedste bud, det er også den jeg sidder med i øjeblikket.
Gravatar #14 - Chewy
7. aug. 2013 19:06
@ #13
Bruger du ikke din computer særlig meget?

Jeg har gamet hjernedødt meget i den periode. Jeg kan på ingen måde sætte tal på hvor meget, men sindsygt meget...
Gravatar #15 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. aug. 2013 19:28

Jeg har voldtaget min Logitech Mouseman Optical (den trådløse der fulgte med et desktop-kit, nok 10 år siden)

Den eneste fejl er hjulet (som jeg har skiftet) - den har gennemført D2 utallige gange og spillet hundredevis af timers CS ;)

---

OT:

Logitech G700 (eller deres nye laptop/travel serie)
Gravatar #16 - Ronson ⅍
8. aug. 2013 06:27
mrtb (13) skrev:
Jeg har slidt fire Logitech mus ned over ~6-7 år. De er allesammen endt op med at dobbeltklikke på enten venstre eller højre musetast (ingen af dem har været i den billige ende)... Det er bare et problem Logitech mus har, og det lader ikke til at de har tænkt sig at gøre noget ved det
Har nøjagtig samme oplevelse. Kind of.

Jeg har slidt to M705 ned på 3 år, begge dobbeltklikker periodisk når jeg klikker på venstre musetast. Den første fik jeg byttet, men jeg gider ikke få den anden byttet, for så ender jeg i samme problem om et års tid.

Jeg har til gengæld også haft MX1000 og lignende, de gamle modeller holder noget længere end det nye Logitech-bras. Der er bare ikke noget ordentligt alternativ synes jeg.

Hvis MS dog bare ville lave Comfort Mouse 6000 i en trådløs udgave!
Gravatar #17 - gramps
8. aug. 2013 09:16
Min mus bruges rigeligt, både til spil og kontorbrug. Alligevel har jeg kun skiftet mus fordi jeg blev træt af den gamle.

Jeg havde tidligere en MX1100, som fem gange fik slidt fødderne af. Til sidst blev jeg træt af at have en gammel mus og G700 blev for tiltrækkende.
Gravatar #18 - mrtb
8. aug. 2013 10:39
Det er underligt at der er så stor forskel på folks oplevelser med dem. Det er ikke fordi jeg klikker specielt hårdt, eller behandler dem dårligt når jeg transporterer dem, så jeg skal ikke kunne sige hvorfor de alle ender op med den samme fejl.

Jeg kom forresten lige til at tænke på - Det er ikke min G700 jeg sidder med længere, den gik også i stykker. Jeg sidder med en Performance MX nu - Så den tilføjer jeg også lige til listen af forslag :)
Gravatar #19 - demolition
8. aug. 2013 11:54
Jeg har også slidt et par Logitech G7 mus op. De har typisk holdt godt 2 år inden de begynder at lave dobbeltklik på en af knapperne, så det lyder som om det er en typisk fejl.
Gravatar #20 - Ravensholt
8. aug. 2013 12:22
En god gammeldags seriel mus med dertilhørende converter fra seriel til ps2 og videre til usb - dét er sagen.
Gravatar #21 - demolition
8. aug. 2013 12:33
Ravensholt (20) skrev:
En god gammeldags seriel mus med dertilhørende converter fra seriel til ps2 og videre til usb - dét er sagen.

Tror jeg næppe kan lade sig gøre, ihvertfald med passive adaptere.
Gravatar #22 - Jakob Jakobsen
8. aug. 2013 12:34
Jeg har også haft en del mus med dobbeltklik-problemet, men ikke kun med Logitech.
Havde to Roccat Kone mus med fejlen, den anden fik jeg på garantien.
Lige nu er jeg på min tredie Logitech G500, de to sidste er anskaffet på garantien.

Det er et generelt problem med de standard microswitche der bruges i musene og jeg er begyndt at tage mikroswitche fra gamle mus og lodde dem i de nyere, når problemet opstår.
Gravatar #23 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. aug. 2013 13:24
Du er også så sej :P

--

Jeg vil klart anbefale denne mus:
http://img.tomshardware.com/us/2001/10/26/optical_...

Kan også fås trådløs - Mouseman er simpelthen nummer et imho!
Gravatar #24 - Jakob Jakobsen
8. aug. 2013 13:39
Thoroughbreed (23) skrev:
Du er også så sej :P

Det er så simpelt så alle med en 50 kroners loddekolbe kan klare det :)

Synes bare det er lidt dårligt at det er samme microswitche der sidder i en 50 kroners billig mus og i gamermus til over 500kr.
Gravatar #25 - demolition
8. aug. 2013 13:47
Så er problemet bare at flere Logitech mus er svære at skille ad uden at man kommer til at ødelægge glidefladerne delvist. Det er ikke meningen at man skal kunne reparere dem.
Gravatar #26 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. aug. 2013 13:47
Jakob Jakobsen (24) skrev:
Det er så simpelt så alle med en 50 kroners loddekolbe kan klare det :)

Synes bare det er lidt dårligt at det er samme microswitche der sidder i en 50 kroners billig mus og i gamermus til over 500kr.

Ved det godt, det var nu ment for sjov ;)

Men det er da logisk, så køber du jo en ny mus efter et år, i stedet for - som jeg - at bruge den samme 10+ år gamle MouseMan!
Gravatar #27 - Jakob Jakobsen
8. aug. 2013 13:55
demolition (25) skrev:
Så er problemet bare at flere Logitech mus er svære at skille ad uden at man kommer til at ødelægge glidefladerne delvist. Det er ikke meningen at man skal kunne reparere dem.

En skarp skalpel, så er der ingen problemer.
Gravatar #28 - gramps
8. aug. 2013 13:57
Glidefladerne er heldigvis mulige at købe nye af og udskifte. 50 kr. loddekolbe, 50 kr. fødder = ny mus for 100 kr. Især et godt tilbud hvis du alligevel ikke længere har garanti eller reklamationsfrist og -ret på musen.
Gravatar #29 - mrtb
8. aug. 2013 14:13
Jakob Jakobsen (22) skrev:

Det er et generelt problem med de standard microswitche der bruges i musene og jeg er begyndt at tage mikroswitche fra gamle mus og lodde dem i de nyere, når problemet opstår.

Da venstre knap på min G700 gik i stykker prøvede jeg også at bestille nogle nye knapper hjem for at lodde dem på. Det viser sig så desværre at den mus har print der sidder i 2 lag, og det er ikke bare sådan lige at komme til at skille dem fra hinanden, så man kan skifte knapper :(
Gravatar #30 - Jakob Jakobsen
8. aug. 2013 14:18

Ja, det ser sådan ud.

De fleste Logitech mus med flere lag print, jeg har haft fat på, har dog været med stik der var lige til at trække fra hinanden.
Gravatar #31 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. aug. 2013 14:29
No offence - hold op en grim mus o_O det er ligesom Razer .. Ikke lige min smag imho .. Troede at G700 havde samme stil som G400/G500?!

Men smag og behag er jo (heldigvis) forskelligt :)
Gravatar #32 - mrtb
8. aug. 2013 18:35
#30 Fin detaljeret guide!
Mit problem var at jeg ikke kunne få fjernet alt loddetin fra det stik der holder det hele sammen.
Jeg har fået fat i noget tin sugetråd efterlods, men endte med at købe en ny mus i mellemtiden.
Gravatar #34 - Nåkja
13. aug. 2013 17:46
Har lige købt en Logitech M570 trackball. Den funger overraskende godt :-) Jeg har ikke nogen tilvænningsproblemer, kommende fra en mus, men nogle mennesker har svært ved det.

Desværre synes jeg ikke at Logitechs scroll hjul holder ret længe. Jeg sidder nu med en G5 og en G9 med døde scroll hjul, og min G9 har jeg ikke brugt ret meget.
Gravatar #35 - Slettet Bruger [2508059308]
13. aug. 2013 18:08
Jeg har haft min G5 siden 2008 og jeg har brugt den rigtig rigtig meget, jeg har endnu ikke oplevet nogen problemer med hjul eller mus.
Gravatar #36 - Nåkja
13. aug. 2013 20:12
Jeg har måske været uheldig. Men ødelagte er de, selvom jeg har behandlet dem godt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login