mboost-dp1

Anbefal en trådløs mus til bærbar..

Gå til bund
Gravatar #1 - KarmicMind
25. maj 2006 11:15
Jeg er ved at blive en smule træt af min mus.. Det er en billig optisk USB mus.. vistnok logitech.. Den virker sådn set udemærket, men er lidt træt af at bøvle med at ha en ledning at trække rund med, især når jeg sidder i sengen eller sofaen med laptoppen og også gerne vil ha bekvemmeligheder en mus nu tilbyder frem for en trackpoint eller touchpad..

Så jeg ku sådn set godt tænke med en god trådløs, helst optisk mus velegnet til en bærbar.. Jeg har kigget lidt på Logitech V500 og V200..

Nogen der ka anbefale en god laptop mus..? nogen gode eller dårlige erfaringer..?

Link til Logitechs notebook mus
andre mærker er også velkommen.. bare det er noget der holder.. ;)
Gravatar #2 - yosh
25. maj 2006 11:36
Jeg har en kollega der har en V500 som han er mægtigt glad for. Den er behagelig at bruge og kan nemt pakkes sammen så den ingenting fylder.
Dog vil jeg råde dig til at vælge en anden farve end den der er standard.

Netop valget af farve var årsagen til at min kollegas mus efter en fredagsbar engang måtte tage turen ud af et vindue fra vores kontor på 3. sal.
Jeg er meget imponeret over at musen, foruden et par skrammer og ridser, overlevede faldet og stadigt fungerer upåklageligt. Så solid er den også.
Gravatar #3 - KarmicMind
25. maj 2006 13:12
#2 > Hmm.. hva var der galt med standardfarven siden den fløj ud af vinduet..?

Jeg er nu også mest tiltrukket af V500, men er lidt skeptisk over "scroll-hjulet"(eller mangel på samme).. er det noget man ka vænne sig til..?
Gravatar #4 - Deternal
25. maj 2006 14:02
Nu er jeg personligt ikke så meget for de der mini-mus - så bruger dem stortset aldrig. Men MX 610 Cordless Laser musen er helt kanon.
Gravatar #5 - yosh
25. maj 2006 14:06
V500 har rigtigt nok ikke noget synligt scroll-hjul, men det betyder ikke at det ikke er der. Du skal bare køre fingeren hen over den blanke flade mellem knapperne for at bruge det usynlige scroll-hjul der anvender samme teknologi som et touchpad gør. Der er endda indbygget lyd i så det usynlige scroll-hjul "klikker" når du bruger det, ligesom et almindeligt hjul ville gøre det.
Det usynlige scroll-hjul er helt klart min foretrukne egenskab ved Logitech V500 musen.

Grunden til at min kollegas mus måtte tage en uventet flyvetur ud af vinduet var vidst at en anden kollega i sin fuldskab så sig vred på dens åbenlyst homofile farver som han nok har følt truede hans maskulinitet.
Gravatar #6 - KarmicMind
25. maj 2006 15:05
#4 Den skal selvfølgelig ikke være for lille.. Jeg har prøvet en mini-mus til ps/2 jeg købte i Tigeren for 20,-.. den var ikke særlig behagelig da jeg nærmest kun havde fat i den med fingerspidserne.. Derimod syns jeg MX 610 ser lidt for stor/høj ud til at ha med i tasken..

#5 Syns nu ikke standardfarven er specielt bøsset.. Dog ku jeg da godt overveje at købe den i sort så den matcher min Thinkpad.. Det dur jo ikke man render rundt med en sort laptop og så bruger en skrig-orange mus..! Fy da føj da..! :p
Gravatar #7 - Derfor
25. maj 2006 15:22
1# Jeg har selv en Logitech G5, men den er så med ledning,
men skulle have hørt at G7'en skulle være max god.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150517
Gravatar #8 - KarmicMind
25. maj 2006 15:37
#7 > Den ser også udemærket ud, men nok en anelse bloated og dyr for min smag.. Jeg er ikke den store gamer..
Gravatar #9 - MiniatureZeus
25. maj 2006 17:17
#7 Derfor
1# Jeg har selv en Logitech G5, men den er så med ledning,
men skulle have hørt at G7'en skulle være max god.

Ja absolut er G7'eren rigtig godt, MEEEN! Jeg ville personligt ikke bruge den som laptop mus.. 1) Den fylder for meget, 2) den er meget skrøbelig! har ødelagt 2 af slagsen, ved at de simpelthen bare faldt på gulvet af en højde ala 1-1½ meter! Det holder bare ikke!

Men derimod hvis du har bluetooth i din comp, så køb dog en V270 (mener den hedder det, men ikke sikker)
Det er da smart... så er du fri for en reciever!
Gravatar #10 - KarmicMind
25. maj 2006 17:46
#9 > Har ikke bluetooth.. men har heller ik noget imod at skulle stikke en lille receiver i siden.. bare den er uden ledning..

Er der nogen der har erfaringer med V200..?
Gravatar #11 - Derfor
25. maj 2006 19:33
#9 men den har noget med at tabe forbindelsen til apple macbookpro, så håber ikke det er sådan en en laptop du har.
Gravatar #12 - KarmicMind
25. maj 2006 20:25
#11 > Jeg har en Thinkpad R50e og den har ikke bluetooth..
Så det med at tabe forbindelsen bliver ikke et problem, for den vil ikke kunne forbindelse.. ;)
Gravatar #13 - yosh
25. maj 2006 21:36
Jeg ved ikke med de andre mus, men med V500 følger en Bluetooth reciever så lille at den rent faktisk opbevares inde i musen når den ikke er tilsluttet.
Gravatar #14 - KarmicMind
26. maj 2006 09:20
#13 > Ja, det er også en af de ting jeg ka li ved den..
Men er det en Bluetooth-receiver..? Troede bare det var en receiver til Logitech mus (og måske tastatur..?)..
Gravatar #15 - yosh
26. maj 2006 09:26
Min fejl. Jeg troede senderen til V500 også kørte over Bluetooth. De små sataner ligner hinanden til forveksling.
Gravatar #16 - KarmicMind
26. maj 2006 12:45
Forresten.. Er der en midterknap på V500'eren..? Altså ka man klikke med scroll-hjulet, som man ka på en typisk mus..?
Gravatar #17 - yosh
26. maj 2006 15:02
Det tror jeg ikke.
Gravatar #18 - amokk
4. jun. 2006 15:15
#15 har du helt glemt at jeg drillede Stub i flere dage med at han havde købt en mus UDEN bluetooth, når nu hans PC havde bluetoooth?

Btw har min mor lige gjort samme fejl...
Gravatar #19 - MiniatureZeus
6. jun. 2006 15:35
#18 amokk

min far og hans kæreste har også lige gjort det samme... tumper siger jeg bare... men wtf de købte også en til mig! :) btw en dejlig logitech V400 i orange... og den er altså ret dejlig :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login