mboost-dp1
Bedste digitale videokamera - til prisen :-)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
http://www.pixmania.com/dk/dk/videokamera/digital-...
Her er der et link, som du kan kigge på...
Her er der et link, som du kan kigge på...
#1 tror ikke du kan få et kamera som bruger harddisk til så en lav pris... Desuden er flashkort da også meget smartere = vejer/fylder mindre, kan tåle mere (slag) og så kan du nemt opgradere til større størrelser hvis du ønsker (selvfølgelig er hastigheden måske ikke så høj som HDD)
#4 JVC har en del HDD-kameraer i den prisklasse... men de har allesammen max. 800KPx og 1/6" CCD.
Flashkort er ikke en option, før de fåes i 30GB størrelser.
Jeg har kig på JVC Everio GZ-MG575, men den står til kr. 6.300,-
Findes der et kamera i samme klasse til ca. kr. 2000,- mindre?
Flashkort er ikke en option, før de fåes i 30GB størrelser.
Jeg har kig på JVC Everio GZ-MG575, men den står til kr. 6.300,-
Findes der et kamera i samme klasse til ca. kr. 2000,- mindre?
#7 Jamen det er ikke noget jeg har set før.. omend har jeg heller ikke lige fuldt så meget med i Videokammera klassen, da det ikke lige har været aktuelt...
Mja, der er mange der ikke bruger harddiske, fordi det er upraktisk.
Man kan ikke optage mere end hvad der kan være på harddisken før man skal hen og tømme kameraet.
Ofte gemmer de i obskure formater, fordi det er tungt arbejde at live encode alt det data.
Hvis man skal opbevare uredigeret materiale over længere tid, så er det langt billigere bare lige at købe et par ekstra DV bånd.
Og så er harddisken også ret sårbar over for stød.
Man kan ikke optage mere end hvad der kan være på harddisken før man skal hen og tømme kameraet.
Ofte gemmer de i obskure formater, fordi det er tungt arbejde at live encode alt det data.
Hvis man skal opbevare uredigeret materiale over længere tid, så er det langt billigere bare lige at købe et par ekstra DV bånd.
Og så er harddisken også ret sårbar over for stød.
#9 jeg kender ulemperne, men opvejer dem med fordelene:
DV-bånd er et håbløst format. Alt for lang seek-tid og overførselstid til PC.
Microdrive/Flashkort er for dyrt at gå at skifte imellem, og med max. 4GB på sådan en fætter, så skal du være heldig, om du kan presse 1 hel times optagelser ned i en ordentlig kval.
Tilbage er harddisken: 30GB giver ca. 7 timers kval-optagelser - langt mere end jeg nogensinde får brug for i et hug. den kan endda udvides med Flashkort, hvis man skulle løbe tør for plads.
Og jeg skal ikke på klatretur med mit kommende kamera :-) JVC har endda en del HD-protection indbygget i deres kameraer: Suspension, shock-absorber og hovedparkering v. hurtig acceleration.
DV-bånd er et håbløst format. Alt for lang seek-tid og overførselstid til PC.
Microdrive/Flashkort er for dyrt at gå at skifte imellem, og med max. 4GB på sådan en fætter, så skal du være heldig, om du kan presse 1 hel times optagelser ned i en ordentlig kval.
Tilbage er harddisken: 30GB giver ca. 7 timers kval-optagelser - langt mere end jeg nogensinde får brug for i et hug. den kan endda udvides med Flashkort, hvis man skulle løbe tør for plads.
Og jeg skal ikke på klatretur med mit kommende kamera :-) JVC har endda en del HD-protection indbygget i deres kameraer: Suspension, shock-absorber og hovedparkering v. hurtig acceleration.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.