mboost-dp1

Bedste gamer skærm til under 2.000

Gå til bund
Gravatar #1 - VonDoom
8. okt. 2012 11:46
Hej News

Snart skal min 17" Samsung skærm pensioneres...

Hvilken skærm kan der anbefales hvis kravene er
- Minimum 22"
- Under 2.000 DKK
- Over middel gaming experience

Hvad med extra features som indbygget tv-tuner, er det noget der er værd at betale extra for?

Er det værd at betale ekstra for højde/tippe indstilling?
Gravatar #2 - Fjolle
8. okt. 2012 12:00
Spar lidt mere sammen og køb en Crossover 27Q fra ebay ;)

Eller en Achieva ShiMian 27 til 1900(Plus told og moms...)?
Gravatar #3 - VonDoom
8. okt. 2012 12:08
Det eneste problem er, at jeg nok også skal opgradere mit grafikkort for at vise et ordentligt billede på Crossover 27Q...

Faktisk lidt en win ved min 17" skærm med 1280 x 1024 resolution, der kan mit nVidia 9800 GFX faktisk trække alle spil i ret høj quality settings ;o)

Gravatar #4 - Slettet Bruger [3562641346]
8. okt. 2012 12:11
Den eneste forskel på en skærm og en gamerskærm er vel at gamerskærmen har et plastic-fantastic udseende med "alien"/tech tema?
Gravatar #5 - VonDoom
8. okt. 2012 12:17
Hehe, det er faktisk et krav at skærmen IKKE har det der "alien"/tech tema lort!

Har ikke haft tid til at følge med i PC skærme, da jeg ikke har haft brug for det i årevis, men med "gamer" mener jeg god responstid, gode farver og en god sort nuance...
Gravatar #6 - Slettet Bruger [3562641346]
8. okt. 2012 12:19
Scroll lidt ned her og kig under "Monitor Tests"

http://flatpanels.dk/tests.php

Rasmus/Flatpanels er nok den bedste at konsultere.

Der er en generel enighed om at Dell's Ultrasharp serie er ret epic. en 23 tommer udgave kan fås til lige over 2300.

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail...

test her

http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&a...

I modsætning til mange andre producenter medfølger alle de kabler du skal bruge.
Gravatar #7 - snesman
8. okt. 2012 12:36
Altså den du viser der kan jo fåes til langt under 2000
Gravatar #8 - Slettet Bruger [3562641346]
8. okt. 2012 12:39
Dell UltraSharp U2412M kan fås til 2k :-) !
Gravatar #9 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. okt. 2012 12:58
Har selv en ældre Dell skærm - og jeg er ovenud tilfreds! Omend min ældre Mirai skærm også klarer det til UG kryds og slange (dog er farverne lidt bedre på Dell'en)

- edit -

FUCK DIG!... Nu har jeg lyst til at købe en ny skærm >_<
Den ser ud til at være nogenlunde lige så god som et Apple display!.. Og samme dejlige opløsning :D

(Kører selv 2560 x 1024 nu)
Gravatar #10 - XorpiZ
8. okt. 2012 20:53
Er der nogen der har erfaringer med at importere en 27" skærm fra Korea?

De kan fås til omkring 320$ inkl. shipping, men så kommer der vel moms og told og den slags pis oveni?
Gravatar #11 - engfeh
8. okt. 2012 21:52
Ja, men hvis de skriver "værdi:100 USD" på pakken bliver det en del billigere. Omkring 300 kr i alt, forudsat at de ikke gider undersøge det nærmere... Men så melder man selvfølgelig selv at der er sket en fejl, og at man har betalt for lidt, det er klart!

Man skal huske at skærmene som regel ikke er grade A, min har fx nogle døde pixels og en smule backlight bleed, men sælgeren gav mig 100 dollars tilbage, så jeg klager ikke. Jeg mener han hedder earlysuggester; jeg havde en fin handel med ham, og det er ubeskriveligt lækkert at arbejde på sådan en skærm eller to.
Gravatar #12 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. okt. 2012 03:36
En ting man skal være opmærksom på er jo moms og import told - bagatelgrænsen ligger jo på latterlige 80 kr >_<
Men som #11 skriver, så kan du få dem til at skrive "Gift" og "Value: $100"

Jeg ville blive noget skuffet hvis jeg fik en skærm med bleed og døde pixels - har til dags dato ikke oplevet pixelfejl på de skærme jeg har haft, så hvis jeg smed 2-3.000 til Korea ville jeg nu foretrække en uden fejl - men måske er du et engangstilfælde?
Gravatar #13 - XorpiZ
9. okt. 2012 05:19

Bleed kommer man næppe udenom - det har alle skærme jo.

Hvilken model købte du, og hvad kom du af med?
Gravatar #14 - snesman
12. okt. 2012 07:51
engfeh (11) skrev:
Ja, men hvis de skriver "værdi:100 USD" på pakken bliver det en del billigere. Omkring 300 kr i alt, forudsat at de ikke gider undersøge det nærmere...

Så vidt jeg ved er det ikke en bulletproof metode, mener også at de åbner flere pakker i tolden end de før har gjort. Men jeg ville sikkert prøve det samme hvis det var mig...

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login