mboost-dp1

Grafikkort?

Gå til bund
Gravatar #1 - Elskov
5. feb. 2013 17:16
Jeg har en ven, der overvejer at bygge en computer med AMDs A10-5700 APU, men han er ikke helt sikker på, om han senere vil komme til at fortryde ikke at have købt et rigtigt grafikkort i stedet. Den skal kunne håndtere noget gaming, fx Path of Exile.

Nogle tanker, forslag eller uddybende spørgsmål?

Btw har han bestemt sig for micro-atx eller mindre (mini-itx), da han ikke vil de større systemer.
Gravatar #2 - kinaholm
5. feb. 2013 17:51
Jeg tror han vil fortryde det, men så igen, han kan altid se hvad han synes for så derefter at købe et "rigtigt" grafikkort til.
Gravatar #3 - Clauzii
5. feb. 2013 19:07
Det vigtigste er at det bundkort han vælger har en dediceret port til et ekstra grafikkort.

For også at udnytte CrossFire (indbygget grafik+eksternt grafikkort arbejder sammen), er der nogle forudsætninger der skal følges:

Recommended graphics cards for AMD dual-graphics

Men man kan selvfølgelig også bruge et andet ekstrent grafikkort, men så kører APUen ikke som CrossFire, hvilket dog ikke er strengt nødvendigt da der findes kraftigere grafikkort end de kombinationer der understøtter Dual Graphics lige nu.
Gravatar #4 - Bundy
6. feb. 2013 11:40
Så vidt jeg lige kan se svarer det til et geforce 8800 ca med den GPU.. det er et 5 år gammelt kort.. I dunno, jeg ville nok ikke nøjes :)
Gravatar #5 - Chewy
13. feb. 2013 12:18
@ #1
Den skal kunne håndtere noget gaming, fx Path of Exile.

Hvad skal den køre ud over PoE?
PoE i sig selv kan så vidt jeg ved køre på nogle ret skrabede systemer.
Så skal han kun køre PoE, og så Peg en gang imellem? Eller skal han køre PoE, Crysis og Starcraft 2 (dog ikke på højeste setting)?
Gravatar #6 - Elskov
13. feb. 2013 12:21
Chewy (5) skrev:
@ #1

Hvad skal den køre ud over PoE?
PoE i sig selv kan så vidt jeg ved køre på nogle ret skrabede systemer.
Så skal han kun køre PoE, og så Peg en gang imellem? Eller skal han køre PoE, Crysis og Starcraft 2 (dog ikke på højeste setting)?

Nu har han vist købt hele skidtet :P
Gravatar #7 - Chewy
13. feb. 2013 12:24
Jamen, det var så lidt...
Gravatar #8 - Daniel-Dane
13. feb. 2013 14:55
Tak.
Gravatar #9 - BetaLyte
14. feb. 2013 22:23
Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe mig.
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m5zxc8GdUa1qi25l...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login