mboost-dp1
Hjælp til køb af kamera
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Mama vil have et nyt kamera, og da hun ville have mit besyv åbnede hun straks leasy.dk og spurgte "er nogle af dem her gode?"
Der var også andre guldklumper, blandt andet "Det skal bare have mange MP'ere, ikke?"
Aaaanyway, hun skal bare have noget 'point and click' digicam.
Jeg ved at optikken gør mere end antallet af pixels, men derudover er jeg på bar bund.
http://media.giantbomb.com/uploads/10/109337/18396...
Hun vil gerne have noget der ikke dør efter 2-3 år, det må gerne holde lidt.
Da jeg spurgte ind til pris var 1500,- "max-ish".
Be' om hjælp kameranørder.
Et billigt point and click digitalkamera. God kvalitet, både billeder og byggekvalitet.
Der var også andre guldklumper, blandt andet "Det skal bare have mange MP'ere, ikke?"
Aaaanyway, hun skal bare have noget 'point and click' digicam.
Jeg ved at optikken gør mere end antallet af pixels, men derudover er jeg på bar bund.
http://media.giantbomb.com/uploads/10/109337/18396...
Hun vil gerne have noget der ikke dør efter 2-3 år, det må gerne holde lidt.
Da jeg spurgte ind til pris var 1500,- "max-ish".
Be' om hjælp kameranørder.
Et billigt point and click digitalkamera. God kvalitet, både billeder og byggekvalitet.
I det budget vil jeg vurdere du kan presse et Canon IXUS 230 ind, og evt et IXUS 1100 HS hvis du lige finder en 100'lap mere
De har fået rigtig gode anmeldelser, og benytter de samme chips som du ser i canons DSLR.
IXUS har rimelig ryg for at være robust og rigtig godt bygget. De modeller jeg personligt har stiftet erfaringer med har aldrig fejlet
De har fået rigtig gode anmeldelser, og benytter de samme chips som du ser i canons DSLR.
IXUS har rimelig ryg for at være robust og rigtig godt bygget. De modeller jeg personligt har stiftet erfaringer med har aldrig fejlet
Det er udmærkede kameraer du linker til, men at påstå at det er de samme chips som der sidder i Canons Dslr er da noget vrøvl?
Sensorene der sidder i de kameraer, har et areal på omkring 28,5 mm²
Den mindste sensor som Canon har brugt i et Dslr, er så vidt jeg ved på omkring 328,6 mm²
Så jeg vil mene at der er en lille forskel.
Det er udmærkede kameraer du linker til, men at påstå at det er de samme chips som der sidder i Canons Dslr er da noget vrøvl?
Sensorene der sidder i de kameraer, har et areal på omkring 28,5 mm²
Den mindste sensor som Canon har brugt i et Dslr, er så vidt jeg ved på omkring 328,6 mm²
Så jeg vil mene at der er en lille forskel.
Hvorfor vil du dog vurdere kvaliteten af et kamera på dens processor?
Ja, den kan autofokusere på 1/10 sekund, men kan ikke tage relativt støjfrie billeder længere væk end 100km fra solen?
Hvorfor vil du dog vurdere kvaliteten af et kamera på dens processor?
Ja, den kan autofokusere på 1/10 sekund, men kan ikke tage relativt støjfrie billeder længere væk end 100km fra solen?
Sony og Canon er vist dem, der skubber de bedre kompat-cams ud for tiden, se på dem :)
De laver hele tiden nogle forskellige modelbetegnelser i forhold til region, så ved ikke lige, hvad de hedder i nordeuropa, men det er da vist bare at kikke på photoshop.dk og så videre?
De laver hele tiden nogle forskellige modelbetegnelser i forhold til region, så ved ikke lige, hvad de hedder i nordeuropa, men det er da vist bare at kikke på photoshop.dk og så videre?
Havde håbet på, at når der så oftest tales om fotografering, så ville folk være klar med et svar ud fra "ca. max"-prisen. :D
"Omkring 1500, helst ikke for langt over? <brand + model>!!" :D
Men må bare prøve at prakke hende et IXUS 1100 HS på. :P Det tager garanteret bedre billeder end hun forventer, anyway. :)
"Omkring 1500, helst ikke for langt over? <brand + model>!!" :D
Men må bare prøve at prakke hende et IXUS 1100 HS på. :P Det tager garanteret bedre billeder end hun forventer, anyway. :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.